Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må det være bakhjulstrekk? Integra Type R fra slutten av nittitallet er iallefall på listen over morsomme biler jeg kunne tenkt meg :)

Finn en som ikke er ihjelskrudd, stylet til døde eller opprustet. Disse bilene er forholdsvis sjeldne, i god stand finnes de ikke.

Lenke til kommentar

Må det være bakhjulstrekk? Integra Type R fra slutten av nittitallet er iallefall på listen over morsomme biler jeg kunne tenkt meg :)

Finn en som ikke er ihjelskrudd, stylet til døde eller opprustet. Disse bilene er forholdsvis sjeldne, i god stand finnes de ikke.

Er ingen på finn/autodb akkurat nå men kan banne på at jeg har tidligere sett opptil flere som oppfyller kriteriene dine er iallefall ikke vanskeligere enn og finne en S14 som hverken er ihjelskrudd, stylet til døde eller opprustet ;)

Edit: bare et halvt år siden en kar på honda-club la ut en tilsynelatende strøken og orginal integra type-r til salg

http://www.club-honda.org/index.php?/topic/130566-s-integra-type-r-1998/ Så har man nok lyst på en så finnes de ute der :) 

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Er ingen på finn/autodb akkurat nå men kan banne på at jeg har tidligere sett opptil flere som oppfyller kriteriene dine er iallefall ikke vanskeligere enn og finne en S14 som hverken er ihjelskrudd, stylet til døde eller opprustet ;)

Edit: bare et halvt år siden en kar på honda-club la ut en tilsynelatende strøken og orginal integra type-r til salg

http://www.club-honda.org/index.php?/topic/130566-s-integra-type-r-1998/ Så har man nok lyst på en så finnes de ute der :)

Strøkne Integra finnes! Vet om flere , men de er jo godt priset såklart , som de bør være. Gikk en for et par uker siden , som var veldig bra oppsatt , og med 190 whp. Kjøreglede!

Integra er så Jævli artig det , og det skal veldig mye til for at du blir for "god" for bilen ved banekjøring. Trimming og performance parts finnes det utrolig mye av .

Og , de tåler å bli brukt , som de jo skal! :)

Accord Type R er og et alternativ , med 4 dører , 212 fintunete hester , og godt understell . Hatt en slik før , fantastisk bil. Angra på at jeg solgte den fra dag 1 , og det er mange år siden.. Men Integra er raskere , og har mye større deletilgang (trim).

Lenke til kommentar

Hei, noen av dere som kan hjelpe meg litt her ? :)

Da står valget mellom 2 biler som jeg sjekket ut i dag  :)

Volvo V70 D5 163hk 2003 modell som er kjørt 305 000km til 47000kr.

Kjempe komfort, alle servicer fulgt inkl flushing av girkasse i høst. En liten rustflekk, jeg fant ikke noen andre, kikket under bilen å fant ingenting der heller.

Sommerdekka må byttes da disse holder en halv sesong til.

BMW 525dat 163hk 2001 modell som er kjørt 275 000km til 33462kr (mangler årsavgift og skilter)

Fantastisk kjøremaskin, storservice mai i fjor hvor alt av slitedeler, oljer, filter osv var byttet.

Smule overflate rust på begge fremdørene helt nede i hjørne bak på døra samt en liten flekk på bakluka ( forstått det slik at dette er standard rust på disse bilene)

Spor i dekkene er gode og holder minst et par sesonger til.

Så hva velger jeg?

Vanskelig dette, begge er eu godkjent til høsten 2017!

Hva mener dere? Jeg heller litt mot BMWen pga pris.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74695169

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71406817

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vanskelig å si noe som helst på biler som er kjørt såpass langt, det kan gå begge veier med begge bilene.

Beste du kan gjøre er å sjekke alle krinker og kroker, sjekke vedlikehold og ikke minst ha en skikkelig prøvetur i forskjellige hastigheter.

Ikke forhast deg med å ta en endelig beslutning, og gå for den bilen du alt i alt syns var mest komplett med hensyn til alder og kjørelengde. 

EU-kontroll sier nødvendigvis ikke så mye om tingens tilstand, det er vel heller mer praktisk at den nylig er godkjent for 2 år. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kjøpte meg faktisk en 525d igår jeg. 298k på telleren, disse motorene går fort 500k.

Ja, drivverket i begge bilene som ble nevnt skal være relativt solide greier, men det er ofte andre ting som ryker som et resultat av å humpe avgårde på norske veier tilsvarende 7-8 ganger ekvator. 

Lenke til kommentar

Takk for det.

Ja, selvfølgelig muligheter for at ting ryker på biler i denne prisklassen og aldersgruppen. På en annen side så er det ikke nødvendigvis så dyrt på en E39. Mange alternative produsenter med OK kvalitet og lavere priser enn OE.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Det er alltid en delebil i nærheten som man kan plukke fra. Det dyre kommer når man må ha nye OE/OEM-deler, men i det store bildet så er ikke det særlig verre enn andre produsenter. Sender man den til Bavaria så kan det også bli dyrt. Kan man skru selv så er det ikke så ille.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Hvor mye skal det koste å skifte et miljøfilter på en WW som ikke er blant skandalebilene?

Ikke min bil, men vedkommende har hatt lånebil i en uke nå.

Edit: Standard golf ca 2010-2013, røft antatt.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Hvor mye skal det koste å skifte et miljøfilter på en WW som ikke er blant skandalebilene?

Ikke min bil, men vedkommende har hatt lånebil i en uke nå.

Edit: Standard golf ca 2010-2013, røft antatt.

Partikkelfilter sikkert.

Tror dette ligger på 10-15 tusen med arbeid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...