Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

faen som jeg hater feilparkeringene tullinger her. Nå når jeg har flere enn en bil på plassen er det enda mer kuk når ett kvinnfolk har parkert rett på andre sia av vegen å rygge inn. Parkering forbudt, men det skiter vist folk i fullstendig så lapp på ruta nå med spørsmål om hun kan lese skilt :D

Lenke til kommentar

Da gir det straks litt mer mening.

Får man mye Audi-kvalitet for 300k da? Audi A4 starter vel på 400k.

Nyeste A4 starter på 358k ;)

Og A1 sportsback som vel er mer sammenlignbar med Q2 enn A4 er, starter på 236.000.

Lenke til kommentar

Lånte en E klasse fra 2000 et eller annet her om dagen. Faktisk utrolig god å kjøre mtp stillhet og svever over veien. Litt rykkete girkasse men det har nok med de 450 000km å gjøre. Det jeg plagdes mest av utrolig nok var knappene på rattet. De mest viktige og brukte knappene (synes jeg da) altså volumknappene, er på høyre side av rattet. For meg er alltid venstrehånda på rattrt. Om jeg enten hviler den andre, drikker kaffe eller spiser noe

Lenke til kommentar

Jeg prøvekjørte en 911 her om dagen, men koppholderne var for små.

0/10 - Would not buy

Herregud hadde du ikke nok plass til shellkoppen engang? Fy faen for en dårlig bil. (Hvis vi ser bort i fra at det finnes uendelige mange versjoner som produseres?)

Lenke til kommentar

Fra spøk til revolver så var koppholderne ganske gode. BMW før E60/E90 derimot, har ikke koppholdere, med mindre du kan kalle de spinkle plastringene i midtkonsollen for koppholdere. Jeg har mistet tellingen på hvor mange colaflasker og kaffekopper som har tippet over.

Lenke til kommentar

Nå er jo E34 en gammel bil også, og koppholdere var langt mindre standard før i tiden enn i dag. For øvrig fikk en kollega av meg følgende svar, da han påpekte at Citroën C5 ikke var utstyrt med koppholdere: "Man skal ikke drikke i en Citroën, men ta et glass champagne når man kommer frem."

Lenke til kommentar

Jeg tenker at man har visse forventninger til visse merker. Japsebiler tenker man holdbarhet, her er luksus et fremmedord (generelr sett). Tyske biler, da spesielt Audi, BMW og Mercedes forventer vi litt mer luksus, og når vi tenker luksus tenker vi små ting som koppholdere. Tyske biler burde jo generelt ha koppholdere alle sammen, de kommer jo fra Autobahn-land.

Koppholderen man putter i ventilasjonsgreiene som de selger på Biltema funker faktisk utrolig bra.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

På bilen min var koppholder foran ekstrautstyr, men jeg tror faktisk det var standard med koppholdere bak.

Koppholderen foran er da dobbel, hvor den ene felles ut av den andre og begge er usynlige inntil de tas i bruk.

I US-utgaver av bilen er det annerledes, der er koppholderne større og de er standardutstyr. Hele midtkonsollen er faktisk annerledes.

Lenke til kommentar

Subaru-Legacy-Turbo-020.jpg

Apropos hvor dere legger mobilen, bilen min er perfekt her. Foran girspaken er det plass til en S5 og ligger godt beskyttet og sklir ingen steder. Bak girspaken er det perfekt plass til en snusboks. Er klokke istedenfor utfoldbar koppholder på min, så kan bytte ut, men har bare en Biltema koppholder hittil

Lenke til kommentar

På småkjøring ligger den stort sett i passasjersetet, er det passasjerer på/på langtur har jeg den inni luka som er rett under aircondition konsollen.(akkurat plass til en Z2 Xperia i etui. I koppholderene er det plass til en snusboks i "andreetasjen" på hver av dem, genialt fordi jeg kan ha både snus og en flaske vann/brus lett tilgjengelig. når idioter sitter på dytter de gjerne snusboksene ned i "første" etasjen også må jeg kjefte og plages med og få de opp. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...