Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Kan forøvrig offisielt bekrefte at italienere er dyktige i trafikken. De slipper andre til og spiller hverandre gode. Ja, de er offensive og utålmodige, men de har trafikkforståelse så det holder.

Tja. Har satt mye rar kjøring på italienske veier, eks. bilister som velger å kjøre i to filer samtidig. De er heller ikke så nøye på om de riper opp eller småbulker naboens bil på parkeringsplassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe av det morsomste pjokken på 14mnd gjør her i huset er å stå i sofaen og speide etter biler som kommer kjørende forbi. Når det kommer en bil peker han og roper "der!", smiler til meg og lager brummelyder. :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er skikkelig frustrert nå. Min mor sier at bilen min, som står på vestlandet, driver å lager skikkelig stygge hylelyder, og tok det tydeligvis ikke seriøst nok til at de ville fortelle meg dette før nå, rundt midnatt, 1 dag etter at det ble oppdaget. Måtte ringe min søster og gi henne instruksjoner til å koble fra batteriet, techsupport-style.

Eneste som har peiling på bil i det huset er selvsagt på ferie i statene, så jeg sitter her og har ikke en fjerneste anelse på hva i bilen min som bestemte seg for å rive seg selv i stykker.

Mistenker at elektriske problemer har køddet med en solenoid, eller en pumpe har kjørt seg tørr, og med tanke på at bilen har stått lagret utendørs i noen måneder nå, så er det ikke urimelig at fukt eller noe har forårsaket elektriske troll.

Sporadiske, høye, hylelyder, rister og "høres ut som bilen prøver å starte seg selv".

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Kan forøvrig offisielt bekrefte at italienere er dyktige i trafikken. De slipper andre til og spiller hverandre gode. Ja, de er offensive og utålmodige, men de har trafikkforståelse så det holder.

Tja. Har satt mye rar kjøring på italienske veier, eks. bilister som velger å kjøre i to filer samtidig. De er heller ikke så nøye på om de riper opp eller småbulker naboens bil på parkeringsplassen.
Ikke så rart når biler her er bruksgjenstander og ikke verdigjenstander. Til og med RS Q3'en jeg så i går var skadet langs siden og med bulker foran og bak. Og det finnes sikkert unntak fra regelen med tanke på situasjoner i trafikken, akkurat som med alt annet. Men basert på de drøye 1000km jeg har kjørt på motorvei og på landevei her nede så mener jeg fortsatt de har ufortjent dårlig rykte i forhold til nevnte dansker. Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Gremlins.

Uten tvil. Spørsmålet er bare om det er noe så uskyldig som lav spenning på batteriet, eller om rotter har spist om ledningsnettet mitt. Kan tro jeg skal sove godt i nettene fremover, når jeg ikke kan sjekke hva som er galt før i Mai.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er jo ikke verre enn at du kjøper en ferdig dør med vindu i og bare bytter om, eventuelt setter den verksted å får de til å gjøre det. Skal du ha en splitter ny dør kan det kanskje koste litt, men finner du en brukt en så er kanskje ikke prisen så galen.

Lenke til kommentar

Folk finner på mye rart. Her i området var det noen som vaska en "smultringbu" på selvasken :rofl: :rofl: :lol: .

Nå er det sommerdekk på planen. Litt rart å ha 17" igjen på den og dekk av en produsent jeg ikke har hørt om før nå. Sava :p

Lenke til kommentar

Ja, skulle det plutselig snø her så har jeg nøkla til gamlebilen til fattern i skuffen som har piggfrie på seg. Var å fyllte luft i dekka i stad og en luring parkerte seff rett forran luftfyllern så ble litt kreativ trekk av slangen :p . Hadde under 20psi i dekka og fylte i litt over 15 i dem. Er jo litt kaos her i området nå med mange påskebillister merker jeg.

Lenke til kommentar

Var til Hovden i helga med jenta på 14mnd - det gøyeste med hele turen for henne var bleieskift langs veien, for da kunne hun stå med hauet ut av vinduet å se på alle bilene som suste forbi - lover bra. Har lært henne å si Audi.

Min unge skal lære å si Auda til audi :p

..Hovden? Hvor i landet holder du til ?

Antagelig under en mil fra deg, derfor jeg regnet med du kjente til hovden :p

Apropos det, kjenner du til noen dyktige hobby-detailere som tar oppdrag? Grundig vask og polering, ikke sånn ukesprosjekt man ser på DCN, men en dagsjobb eller så..

Auda var navnet på min første A4, etter den første store reparasjonen.

Lenke til kommentar

Var til Hovden i helga med jenta på 14mnd - det gøyeste med hele turen for henne var bleieskift langs veien, for da kunne hun stå med hauet ut av vinduet å se på alle bilene som suste forbi - lover bra. Har lært henne å si Audi.

Apropos det, kjenner du til noen dyktige hobby-detailere som tar oppdrag? Grundig vask og polering, ikke sånn ukesprosjekt man ser på DCN, men en dagsjobb eller så..

Nei, dessverre.. Skulle hatt tak i en slik en selv :p

Holder til på åsane jeg, enn du ? :p

Lenke til kommentar

Nei, dessverre.. Skulle hatt tak i en slik en selv :p

Holder til på åsane jeg, enn du ? :p

Åsane som i Vågsbygd? Da er vi to - ikke Åsane, men i Kjosområdet - mer nøyaktig trenger jeg ikke ha liggende på offentlig fora ;)

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvor lenge gummioppheng til eksosanlegg er ment å vare?

Oppdaget heldigvis i tide at de gummi-opphengene som ble brukt til bytte av eksosanlegget mitt  var på vei til å ryke og fikk byttet noen av disse før det ble for ille , Totalt fant jeg 3 stk der 2 av disse ( midtre del av eksospottet og ved utgangen ) var rett og slett nesten røket.

Jeg reagerte litt på at dimensjonene var litt korte på disse , hadde i alle fall ikke noe problem med å montere gummi - oppheng som var dobbelt så tjukk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...