Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jeg fortalt her inne hvor genial Autoglym sin våtvoks er? Gir bilen en skikkelig omgang med lakkrens, polish og forsegling før og etter vinteren, og når jeg ellers vasker avslutter jeg mens bilen er våt med litt "latmannsvoks" som man gnir/sprer på bilen med vannrestene før man tørker av, og vipps har du nesten samme resultat som om bilen er nypolert bare med litt kortere holdbarhet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Apropos sommerfelger så satt jeg på mine i dag. Nå er ikke dette en bil som kommer til å bli brukt før etter påske da. 

BFAECBAC-3E73-4C70-96A3-B5CE85AF6653_zps

Lenke til kommentar

Har jeg fortalt her inne hvor genial Autoglym sin våtvoks er? Gir bilen en skikkelig omgang med lakkrens, polish og forsegling før og etter vinteren, og når jeg ellers vasker avslutter jeg mens bilen er våt med litt "latmannsvoks" som man gnir/sprer på bilen med vannrestene før man tørker av, og vipps har du nesten samme resultat som om bilen er nypolert bare med litt kortere holdbarhet

Testet denne selv på et par biler, og den er faktisk overraskende bra, merker det spesielt godt når det regner og vannet bare perler av lakken.  :w00t:

Lenke til kommentar

Kan vel være greit ja. Fin natur, grei asfalt, svingete veier etc. Roadtrip materiale. Hadde vært artig å laget en liten film med Saaben på veien hjemover før jeg selger den i sommer.

Hverken Hardangervidda, Hol-Aurland eller Filefjell byr på noen unik kjøreopplevelse i forhold til de andre fjellovergangene.

De alle har sine sjarmerende og kjipe områder.

Lenke til kommentar

Det tviler jeg ikke på :p . Har kjørt selv kjørt fort og blitt stoppa av sivilbil, men da hadde dem ikke måling og prøvde å få tilståelse noe dem ikke fikk ut av meg. Men nå har jeg hatt lappen i 8 år og ikke en eneste fartsbot eller parkeringsbot så kan si at jeg har kjørt pent :p .

Lenke til kommentar

Sjekket mest sannsynlig at avstanden for måling var korrekt for å se om resultatet kunne bli validert. Når det da kommer frem at det er feil på målingen blir den da forkastet. Samme som at vis en blir stoppet av UP så kan du spørre om det er opptak eller når utstyret sist ble kalibrert for å kunne avgjøre om forleggget burde bli godtatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...