Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt Eika i ett halvår. Fikk en bra pris og alt fungerte bra. Men så hadde jeg heller ingen uhell. Nå har jeg Gjensidige frem til september :p . Holder på å bygge bonus så da blir det litt bytting for å få billigere forsikring raskest mulig.

Dam som bilen oser nå. Ovatrolbehandla den i dag igjen og det lukter friskt nå :D . Jaja, EU juni da tenker jeg sia jeg ikke har tid til å skru før da.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Har hatt Eika i ett halvår. Fikk en bra pris og alt fungerte bra. Men så hadde jeg heller ingen uhell. Nå har jeg Gjensidige frem til september :p . Holder på å bygge bonus så da blir det litt bytting for å få billigere forsikring raskest mulig.

Når du bytter, tar du utgangspunkt i den oversikten man får på finansportalen da? Og så ringer rundt?

Lenke til kommentar

Sjekker opp med alle mulige og spør om tilbud ;) . Nå var det Gjensidige som kom best ut. Mange andre derimot kom langt dårligere ut når jeg ba om tilbud på bilen. Starta på 20% i fjor høst og er nå på 30%. 40% til høsten og da ser jeg større besparinger tipper jeg.

Er 28 nå og kjøpte meg min første bil som er registrert på meg i fjor. Nå har jeg 16k km på en Saab 9-5 med 150hk på 6500 i året :)

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Startet på 20% selv, er på 40% nå. Det som er så "fint" er at det var klin umulig å fikse startbonus på mer enn 20% da jeg skulle forsikre bil. Nå derimot er det plutselig flere selskap som lokker inn med 40% startbonus. Hadde det vært tilfelle da jeg tegnet forsikring kunne jeg ha hatt 70% nå til sommeren.

Lenke til kommentar

Var ingen som lokka med 40% når jeg skulle forsikre og ikke sett det heller. Men skifter vær 6. måned. Er i allefall fort penger å spare ved å skifte. Fattern skulle skifte og var på veg over, men da kom det gamle med ett mottilbud som ble enda lavere så han sparte en del da :)

Lenke til kommentar

Kom på hvorfor jeg bytta bort fra frende nå.. Var litt uheldig i mine første mnd med lappen og hadde malus 10% bonus, tegnet forsikring gjennom fagforeningen og gikk rett på 30% bonus. Nå er jeg på 70% første år :D

Og i dag fikk jeg inn penger for skadefri ungdomstid i nåværende selskap :) Gjorde meg ingenting å få "dekka" årsavgiften :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Startet på 20% selv, er på 40% nå. Det som er så "fint" er at det var klin umulig å fikse startbonus på mer enn 20% da jeg skulle forsikre bil. Nå derimot er det plutselig flere selskap som lokker inn med 40% startbonus. Hadde det vært tilfelle da jeg tegnet forsikring kunne jeg ha hatt 70% nå til sommeren.

Starta på 50 jeg :p Har dog kjørt bil i yrkes øymed i en del år.

Lenke til kommentar

Var forbanna når ett rashøl hadde kjørt på å knust bakluka på min bil. Det gadd jeg ikke å melde ifra om til forsikringsselskapet og utbedra skaden selv på under 1 døgn. Gidder ikke å miste noe bonus grunna en eller anna tulling.

Lenke til kommentar

Du må ut meg egenandel i tillegg, samt ha kasko. Er det en eldre bil er det selvfølgelig poengløst. Det er vel ett selskap som ikke trekker bonus på parkeringsskader, lurer på om det var Tryg. Var dog en del begrensninger på alder på bil og kostnad.

Lenke til kommentar

Jau, har delkasko. Kosta meg ikke mer enn ett par tusen å skifte luka og 20mil med kjøring totalt og litt penger til bommer. Kom greit ut av det uansett. Luka er bedre enn den som var på bilen og gjør nytta sia :)

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Noen som har byttet til sommerdekk enda? Veiene her på Østlandet er fine og bare, ikke noe is/snø på veien i skyggete nabolag en gang, og vært og vil være rundt 5-6 grader og sol de neste dagene, annet enn rundt 0 på natta litt framover. Frister å bytte...

Lenke til kommentar

Jeg hadde Eika frem til jeg avskiltet bilen min, og de var definitivt billigst for meg når jeg var 21 med startbonus og dyr bil å forsikre.

Når jeg skal hive skiltene på igjen så vurderer jeg å bytte til Winterbergh som gir meg 7500 for ansvar, om jeg ikke finner noen med bedre priser.

Lenke til kommentar

Noen som har byttet til sommerdekk enda? Veiene her på Østlandet er fine og bare, ikke noe is/snø på veien i skyggete nabolag en gang, og vært og vil være rundt 5-6 grader og sol de neste dagene, annet enn rundt 0 på natta litt framover. Frister å bytte...

Her tar jeg ikke sjangsen enda. Skal til fjells og det er litt snø i nabolaget her enda. Og jeg skal også til Hedmark med bilen så drøyer det til april. Skal skrote disse pigdekka til sommeren å kjøpe nye. 4 år gamle nå :p

Lenke til kommentar

Østlandet er litt mer enn det området du bor.

Senest på søndag var det is på veiene i området der jeg bor.

Lenke til kommentar

Østlandet er litt mer enn det området du bor.

Senest på søndag var det is på veiene i området der jeg bor.

Ja var kanskje litt bredt. Oslo/Larvik har vært grei og tørt/isfritt annet enn litt frost på nettene de siste dagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...