Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evt at ledningen til sensoren har løsnet litt pga. skyving av setet fram og tilbake, det har skjedd ett par ganger med meg.

Jepp, det er egentlig det jeg lurer på. Hvor er ledningene? Vil ikke "ødelegge" alt ved å demontere det.

 

Jeg blir ganske gal av det, og jeg må bruke en sandsekk å bruke et belte for at det skal holde tyst.

 

Ville opprettet en egen tråd, men det er en sensor i stolen som trolig har blitt ødelagt.

Yes, er vel 8 sensorerer??

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Den enkleste løsningen er å ta på beltet enda ingen sitter der. Eventuelt kjøpe ekstra beltespenne som du setter inn, om du føler det estetiske med et belte over et tomt sete blir feil.

Faenskapet piper selv om man gjør det, du må ha nok vekt i setet for å trigge at "en person" sitter der.

 

Dette er en ny bil, så jeg vil ikke kødde rundt med ledninger osv.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

går på garanti når det er en relativt ny bil. Er jo forventet at setebeltet alarmen kun skal gå av når det er en person i setet eller nok vekt til å løse ut sensor. Har på min 2002modell løst ut sensor ved å ha en litt tung laptop sammen med noe annet i passasjersetet...

 

I dag så var det nok en luring med bilhenger som bæsja på leggen og velta. Nå på E18 i Lier.

 

Edit: Fikk sleng på hengeren... http://www.dt.no/nyhet/trafikk/lier/bil-med-henger-fikk-sleng/s/5-57-311737

 

Har kjørt med henger i dag selv, men da var det kun "off road" og litt inne i ett boligområde. Kjørte som en gammal kjærring med den lasta med tømmerstokker da henger var "litt" overlessa tror jeg :p . Hadde aldri i livet kjørt den ut på vegnettet utafor boligområdet.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

 

 

I dag så var det nok en luring med bilhenger som bæsja på leggen og velta. Nå på E18 i Lier.

 

Edit: Fikk sleng på hengeren... http://www.dt.no/nyhet/trafikk/lier/bil-med-henger-fikk-sleng/s/5-57-311737

 

Kjørte forbi norsk bildelsenter(nå bildeler.no) på lierskauen for noen år siden. Da lå det en bil på taket utpå jordet der. Lenger bak lå det en bilhenger med en bil på, også den på taket :p

Lenke til kommentar

Er fantastisk  hvordan enkelte med henger greier å kjøre som villmenn... har man en henger på slep så er det ikke vits å stresse og heller kjøre pent. har jo sett folk med hengere foreta forbikjøringer og ligge i venstrefeltet på motorveg. Fasinerende :p.  Er jo også mange som kjøper skitstropper som ikke tåler all verden. Her går det i stropper som er kjøpt hos Würth og tåler 4tonn. Litt "overkill", men bedre med gode stropper som tåler lasta enn noe som ikke gjør det. 

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Hei

Har noen observert påkjørsel av en Saab 9-5 stasjonsvogn på Liertoppen i dag mellom 16-1630? Har blitt rygget på av mest sannsynlig en større varebil da bakgfanger ikke har pådratt seg noen skader. Informasjon ØNSKES da slike folk MÅ stå til ansvar for sine handlinger!!!

Lenke til kommentar

Hele det her nox-opplegget er jo helt på bærtur. De reelle utslippene er jo mangedoblet kontra labratorietestene.

Selv AdBlue er jo bare humbug. På bilene til Mercedes ble jo nox-utslippene 80x høyere i 5graders utetemperatur kontra de 22 gradene som er i labstesten.

Og ser ikke for meg at de andre merkene gjør det noe bedre.

Lenke til kommentar

Det er jo imponerende hvordan man greier å trylle vekk større deler av NOx-utslippet med programvareoppdatering (og et rør) når det først har blitt avdekket. Uten å påvirke forbruk eller effekt.

Så du ikke videoen? De har ettersigende ny teknologi som ikke var tilgjengelig/dyrt da motorene ble produsert.

Kjernen slik jeg forstår det er temperaturregulering av forbrenningen, ved å optimalisere temperatur og timing kan man justere opp/ned innsprøytning visse steder i registeret mens man beholder sluttresultatet. Det høres logisk nok ut for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...