Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Som Olaf nevner, når du passerer 200 000 begynner en del slitedeler å bli modne for utskiftning.

Jeg vil også tør å påstå at bilens alder, modell og hvordan den er kjørt ikke minst vil påvirke hvor langt den vil gå etter 200 000km.

Taxikjørte W211 er som noen sier akkurat innkjørte på 200 000km.

De bilene det står om er:

1:

2000 mod kjørt rundt 175 000, bruktimport fra tyskland, 2 eiere, ikke alle servicer holdt (tatt selv...) 1,8 bensin 122hk Automat, en del slitedeler blir skiftet før salg. Ikke rust.

73 000,-

Minus: Ikke veldig sprek, mangler dekorlister på dørene (koster nok en del pesetas), fargen sort med "lilla" skjær, bruktimport, ikke alle servicer er holdt og 2 år eldre.

Pluss: 1000kr billigere å forsikre i året, kjørt mindre, 3 måneders garanti/3000km, piggdekk.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=27527270

2:

2002 mod kjørt 219 000, norsk bil, 2 eiere, alle servicer holdt, 2.0 Turbo 163hk Automat. Ikke rust

79 000,-

Minus: ikke garanti. årsavgift, kjørelengden, ser ut til å ha byttet baklyktene på bagasjerommet til noen av eldre årgang...

Pluss: motor, nydelig fargekombo som jeg alltid har ønsket meg (Grå med beige interiør), alu. felger vinter.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=27456654

EDIT: Woopsie, Volvo V40

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde være et enkelt valg det der. #2.

Muligheten for at #1 kan være billigere i drift, og ha mindre problemer på grunn av mindre kjørelengde er tilstede, men det bør du ikke bry deg så mye om. Sannsynligheten for at du vil bli fornøyd er mye større med bil #2.

Blir du ikke fornøyd blir det fort fristende å bytte bil, og det er som kjent ikke billig.

Lenke til kommentar

Blir så lei når folk ligger i 60 i 80-sona der en trailer med slicks kunne holdt 100. Nei, kassebilen din blir ikke å velte her. Dette er ikke forsvarlig kjøring til forholdene, det er redsel. Er man så redd, så er man også farlig i trafikken, man er usikker på sine egne handlinger, og man kan skape farlige situasjoner med bilister som blir lei og kjører forbi på idiotiske plasser.

Hva med et oppfriskningskurs?

Lenke til kommentar

Samme gjelder for de som bråbremser når de skal inn i en tunnell, for så å ligge 30 under fartsgrensa inni der. Hvis det er skumlere å kjøre tunneller enn vanlig vei så har dere ingenting bak rattet å gjøre.

DET fatter ikke jeg heller. For min del, ender det oftest opp emd at jeg siger opp i fart helt til jeg husker på å kikke på nåla og ser at det står 130.

Problemet er at man ahr så lite å forholde seg til for å bedømme fart, og at man da ikke klarer å holde den jevnt uten å tenke på det.

Lenke til kommentar

Det er litt ironi i den tittelen min ja... :p

Men det er helt absurd utrolig det som skjer. Hva er denne bilen hvis den ikke er en hybrid? Er det noen som er i tvil om poenget med "miljø"avgifter? Regjeringa driter atter en gang i miljøet (og bilister på alle mulige måter) og tenker kun avgifter.

"Hjelp en "miljøbil" som folk faktisk vil ha, den kommer til å selge i store hauger, hva skal vi gjøre?! ... Vi klassifiserer den som en vanlig bil."

trollface-3078_preview.jpg

Lenke til kommentar

Byttet til sommerdekk idag.

Kan ikke si jeg var imponert :/ Likte den "tunge" følelsen med piggfrie vinterdekk

Har aldri kjørt golfen med sommerdekk før, men det var helt rart og kjøre med :p

Var enormt med dekkstøy og... men håper det er pga dekkene er nye?

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Byttet til sommerdekk idag.

Kan ikke si jeg var imponert :/ Likte den "tunge" følelsen med piggfrie vinterdekk

Har aldri kjørt golfen med sommerdekk før, men det var helt rart og kjøre med :p

Var enormt med dekkstøy og... men håper det er pga dekkene er nye?

Sånn har jeg hver sommer. Bilen er helt annerledes å kjøre når jeg går fra 16 til 18 og støyen er helt ulidelig i starten. Det går over.

Lenke til kommentar

Det er så mange idiotiske lover som går mot ren fornuft at man rett og slett ikke kan bry seg om alle. Jeg har aldri brukt handsfree og ja, jeg prater med håndholdt mobil mens jeg kjører - så lenge det er svært korte samtaler. Er det noe lengre så stopper jeg ganske enkelt. Gidder ikke investere i det jeg anser som unødvendig utstyr.

Og, nei, burde visst ikke ha skrevet det, i molbolandet Norge så kommer DLD og da blir jeg vel sporet opp, forfulgt og fratatt både mobil og førerkort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...