Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Tenkte å rengjøre reimhjulene samtidig som jeg bytter vifte- og servo-reim. Jeg antar at det er fett og olje på reimhjulene, selv om det ikke er noe synlig lag på de. 

Hva bør jeg bruke? Avfettingsmiddelet jeg har er petroleumsbasert tror jeg, så jeg tenkte egentlig å bruke rødsprit. Eller er en bøtte med varmtvann og zalo like greit? 

Mulig jeg får tak i noe 96% også, om det er bedre? 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Det spørs på plasten. ABS tåler veldig dårlig alkoholer eller andre løsemidler, men tror ikke det er noen seriøse bilmerker som bruker ABS-plast som en essensiell del av motoren.

Tror taljene til reimdriften i hovedsak er laget av glassfiber-forsterket PBT.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Standard er å gi full pupp igjennom rundkjøringer/krappe svinger med grøft/autovern uten å ta hensyn til at hengeren gjør krappere svinger enn bilen.

Satt på med en kompis i en stor suv med en relativt stor båt på henger og kan ikke telle på begge hendene hvor mange ganger ett hengerhjul var utenfor veiskulderen på en tretimers tur, hater og mase men føler jeg er programforpliktet til å si ifra likevel.

edit nr to:

Forøvrig absolutt null zero nich sympati for karen i artikkelen, lær deg å kjør med henger før du setter andre sine liv i fare.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...