Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en demo av videoutstyret da de tok meg i 120+på ring 3:

På videofeeden trykker de bare på skjermen på bildet av bilen min og da låser den GPS-posisjonen. Så følger de etter og trykker igjen. Da låser den ny GPS-posisjon. Enkel matte gir fart over tid og en bot på 7800 på meg.

Hva er fartsgrensen på stedet?
90. Var etter Tusenfryd ved vekta der.
Lenke til kommentar

Bare virrvarr alt sammen. Det er mest sannsynlig en passat vi snakker om her eller en annen vanlig personbil som mercedes E-klasse, og ingen av disse er "særskilt egnet for å kjøre i høye hastigheter" i forhold til alle andre biler av samme kaliber på norske veier. Dersom en bil gjør 230 km/t helt orginalt slik den ble levert fra fabrikk er det liten tvil om at den er bygd for en slik hastighet. Bare fordi bilen er rigget med blålys i grillen og motoren er chippet er plutselig 2 liter diesel familievogna mer egnet til å kjøre i store hastigheter?

Edit; Det værste med hele opplegget er jo faktisk at de alle sammen kjørte i ca 200 km/t i timen inne i Oslofjord tunnelen. 200 km/t er ikke noen hårreisende hastighet sånn egentlig, men inne i en tunnel er det faktisk katastrofe om det skulle bli en kollisjon hvor en eller flere av de involverte holdt en slik fart enten de kolliderer med veggen først eller går rett i fronten på møtende trafikk...

Endret av TLande
Lenke til kommentar

Da kjørte du på E6. 

Husker politiet måtte ha fartskontroll inne på området ved vekta, da folk prøvde å sette fartsrekord inne på området under morgenrushen.  :nei:

He he. Stemmer. Taraldrud heter det der jeg ble stoppa. De hadde fulgt etter meg fra Assurdtjernkrysset (var der de trykket på skjermen på bildet av bilen min) og så fulgte de rolig etter noen hundre meter før de ga skikkelig gass og henta meg inn. A4 TFSi Avant dette her.

Ang råkjøring til politiet i tunnelen. Må vel bety at det er greit for oss andre og dersom vi kan vise til kompetanse i form av kjørekurs og har en bil som er tilsvarende det de kjørte? Vet dessverre utfallet dersom jeg hadde blitt stoppa og brukt dette som argument.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Ang råkjøring til politiet i tunnelen. Må vel bety at det er greit for oss andre og dersom vi kan vise til kompetanse i form av kjørekurs og har en bil som er tilsvarende det de kjørte? Vet dessverre utfallet dersom jeg hadde blitt stoppa og brukt dette som argument.

Vi kan teste det ut i Golfen. Du kjører og jeg dokumenterer alt.

Lenke til kommentar

Ikke som jeg vet om. Det er vanlig Europark(?) med en time gratis om man trekker billett. Noen plasser er reservert til en kina-restaurant, men ellers mener jeg man kan stå der under vanlig takst. Jeg vet derimot at det går parkeringsvakter der hele tiden, og at de er skikkelig pirkete på at man står innenfor feltene.

Jeg har bare brukt gratisperioden til å stikke innom Kiwi, så kan ikke si noe ytterligere med sikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...