Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig å få avslag på forsikringa med HUD altså?

Hadde vært flott. Men så slo det meg at jeg har maks bonus så det spiller keine rolle.

Det går fint an å ha rabatter/avslag utenom bonus - bonus er bare én type avslag. Jeg som har 75% og er medlem i X, får lavere premie hos Y enn naboen, som ikke er medlem i X.

Lenke til kommentar

Jeg har forskikring på min bil hos ett selskap. Sjekket med ett annet selskap og da kom prisen på over 3k mer i året for samme kjørelengde :p .  Så ikke så veldig aktuelt å bytte føler jeg da.

Opplevde at IF doblet prisen fra 7k til 14k da jeg gikk fra 40 til 50 % bonus, grunnet en "rabattperiode på 3 år" etter nybilkjøp. Snakket med dem på telefon, hvor de da klarte å presse prisen ned i 11k med lavere kilometer. Gjensidige kunne tilby 6k årlig.

Svinepelser.

Lenke til kommentar

Herregud.

Grunnen til at vi har slike idiotiske og pedantiske lover er fordi noen er så tjukke i skallen at de må eksplisitt bli fortalt hva som er trygt og hva som er farlig, som om de var 5 år.

Tenk hvor mye greiere det hadde vært å eie en bil om vi kunne se bort fra at brødskalker som dette også skal kunne ha privilegiet til å eie og kjøre en bil.

Lenke til kommentar

Skulle tro det var med vilje. Hele resten av bilen er jo måkt.

Har selv havna bak en trailer som hadde noe tilsvarende på henger, bare at alt hans ble skrapt av mot toppen av en lav tunell, type under jernbanespor. Da ble det raskt nullsikt de neste 5 sek, heldigvis var jeg lokal og sakka ned farten.

Lenke til kommentar

Jeg har forskikring på min bil hos ett selskap. Sjekket med ett annet selskap og da kom prisen på over 3k mer i året for samme kjørelengde :p . Så ikke så veldig aktuelt å bytte føler jeg da.

Opplevde at IF doblet prisen fra 7k til 14k da jeg gikk fra 40 til 50 % bonus, grunnet en "rabattperiode på 3 år" etter nybilkjøp. Snakket med dem på telefon, hvor de da klarte å presse prisen ned i 11k med lavere kilometer. Gjensidige kunne tilby 6k årlig.

Svinepelser.

Den rabatterte prisen endres etter tre år stod det i vilkårene da jeg tegnet forsikringa hos forhandleren så dette er jeg klar over. Bytter alltid bil hvert tredje år eller oftere så dette er uansett ikke dealbreaker for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har forskikring på min bil hos ett selskap. Sjekket med ett annet selskap og da kom prisen på over 3k mer i året for samme kjørelengde :p .  Så ikke så veldig aktuelt å bytte føler jeg da.

Svinepelser.

Ja, jeg kjøpte min første "egen" bil i fjor høst. Har jo lånt litt biler ved behov og generelt sett kjørt en del sia jeg fikk lappen i 2008. Har jo hatt en bil som var min egen, men da var den ikk reg. på meg så samla ikke noe bonus da. Så med 20% bonus og 16k km kjørelengde på en stasjonsvogn ligger jeg på under 7k i året. Ikke dårlig det føler jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...