Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Får helt skjelvinger i kroppen av å bare lese Ferrari og tdi i samme setning...

 

Nye Lamborghini Aventador kjører 6.5 liters V12 så det ser fint ut inntil videre.

 

høhøhhøhøhø bra dreiemoment i diesel da høhø..

 

:p

Når vi snakker om diesel... Finnes det noen sånne store diesel-motorer på markedet idag? Altså av typen man kunne hatt i en superbil (bortsett fra at det ikke hadde blitt noen superbil lengre). Må jo være noe sykt dreiemoment. :p

Dreiv ikke audi å syssla med en v12 diesel til R8?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når vi snakker om diesel... Finnes det noen sånne store diesel-motorer på markedet idag? Altså av typen man kunne hatt i en superbil (bortsett fra at det ikke hadde blitt noen superbil lengre). Må jo være noe sykt dreiemoment. :p

 

 

Jeg har prøvd både Q7 V12 TDI og Touareg R50 og kan bekrefte at det drar noe helt hinsides alt annet jeg har prøvd. Det bare fortsetter og fortsetter. Måtte stoppe på 150 km/t og da hadde den hysteriske latteren min gjort meg hes underveis.. man må ha mye mer enn 4,2 bensin for å komme i nærheten. Ihvertfall sett i sammenheng med at Q7 og Touareg veier noen kilo...

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke kjørt noen av de monsterdieselene der. Det nærmeste jeg kommer (i bil, rikitignok) er 745d med 330 hester og 750-ish Nm.

 

Men kan tenke meg at ytelse er på nivå med X5 M. Det er også rimelig sprøtt.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Vel, med en gang du er igjennom første gir, så trenger du ikke newton lengre, du girer jo rett inn i øverste del av registeret, der du har mest hester.

 

Om det er snakk om vanlig kjøring osv, som det for den saks skyld IKKE virker som, siden 150km/t var nevnt, så kan jeg skjønne det, men skal man kjøre fort, og aksellerere fort, så har det lite å si, men bensin har et lengre register å gå på, og noen motorer har såpass jevn kurve nedover fra max hk at man kan dra den langt i girene og fortsatt ha en god del å gå på i neste. Færre girskift: mer fart :D

 

Skal innrømme at jeg er redd fart da. Aks er det som er moro ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Som Olaf nevner, når du passerer 200 000 begynner en del slitedeler å bli modne for utskiftning.

 

Jeg vil også tør å påstå at bilens alder, modell og hvordan den er kjørt ikke minst vil påvirke hvor langt den vil gå etter 200 000km.

Taxikjørte W211 er som noen sier akkurat innkjørte på 200 000km.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...