Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Kjøring i Los Angeles er et kapittel for seg selv. Pass på så du ikke ender opp i rushet på hovedveiene.

Av erfaring lettere sagt enn gjort  :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No worries. Drar i slutten av september. Tenker 30 pluss da er drøyt nok for min del. Vannet på stranda i LA skal visstnok være kaldt - stemmer det?

Slutten av september høres ikke så dumt ut.

Jeg var der i begynnelsen av april, temperaturen lå på over 30 grader hele tiden.

Hvordan det er i LA vet jeg veldig lite om, jeg har aldri vært i LA..

En annen ting:

Mazda skal vise "RX-9" i Tokyo senere i januar. Denne er jeg spent på å se

Det blir spennende å se hvordan den blir, rotasjonsmotorer er noe Mazda har stor tro på..

Den virker like hellig ved fabrikken som Kim virker hellig i Nord-Korea.

Lenke til kommentar

En ting jeg kom på, jeg ville sørget for å dra senest første halvdel av april, eller ventet til etter sommeren..

Sommeren er drøy i Vegas om man skal gjøre annet enn å sitte innendørs.

No worries. Drar i slutten av september. Tenker 30 pluss da er drøyt nok for min del. Vannet på stranda i LA skal visstnok være kaldt - stemmer det?

Los Angeles ligger jo inne i bukta, så det er nok varmere der enn hvis du reiser lengre nord i Cali, hvor strømmene fra stillehavet står rett inn. 

Kjapp googling sier 20 grader i september: http://www.holiday-weather.com/los_angeles/averages/september

Lenke til kommentar

Min 92 modell Legacy bensin må ha verdens sterkeste varmeapparat, til og med litt over midten på kaldt-varmt på klimakontrollen blir det godt og varmt. Starter med en gang og i -18 som det er her nå. Hjemme parkerer jeg i isolert garasje som blir rundt 5-8 grader etter jeg parkerer med varm motor.

Lenke til kommentar

Utrolig at bomselskapene går gjennom slitet å søke eier av dagsprøveskilt for å sende faktura pp 10kr

Prinsipper, automatisering og byråkrati.

Av erfaring lettere sagt enn gjort   :tease:

Hvor lenge satt du i trafikk da?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Av erfaring lettere sagt enn gjort   :tease:

Hvor lenge satt du i trafikk da?

3 og en halv time fra Santa Monica Beach til Hollywood, trodde jeg kjørte før rushtid, men nei  :tease:

For å ikke snakke om når det plutselig var konsert i Hollywood Bowl, og jeg skulle hente reisefølge på kjøpesenter i Burbank. 

Tror jeg brukte 2 timer på 7 KM . 

Lenke til kommentar

En ting jeg kom på, jeg ville sørget for å dra senest første halvdel av april, eller ventet til etter sommeren..

Sommeren er drøy i Vegas om man skal gjøre annet enn å sitte innendørs.

Los Angeles ligger jo inne i bukta, så det er nok varmere der enn hvis du reiser lengre nord i Cali, hvor strømmene fra stillehavet står rett inn.

Kjapp googling sier 20 grader i september: http://www.holiday-weather.com/los_angeles/averages/september

Takker. Helt utrolig at jeg ikke Googla det sjæl.
Lenke til kommentar

Så jeg er ikke den eneste med den erfaringen nei. :p

På toppen av det hele så er trafikken også super pushy og aggressiv.

Kjørte gjennom LA i 16-17 tiden midt på sommeren, fra Miramar ('Top Gun') i San Diego til Solvang (en dansker-by noen timer nord for LA), men husker det ikke som direkte plagsomt.  Sakte javistst, men ikke mer pushy og aggressivt enn i Oslo.  Var i Solvang kl 21. 

Kjørte highway 1 og det gik sikkert langsommere enn på interstaten, men det var en fin tur. 

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Fikk min aller første fartsbot igår, jeg. 94kmt på E18 ved Ikea der det er 80 sone i det jeg kjørte forbi en annen bil som holdt 85, før jeg la meg inn og kjørte litt roligere igjen. Pleier følge veldig nøye med om det er biler som henger seg på, og det var jo kanskje 2-3 biler på E18 siden jeg kjørte fra Kolbotn kl02, så plutselig la jeg merke til at det kom en bil bak meg i stor fart så jeg slapp gassen men da kom blålysa allerede på. Lurer på hvor nøyaktig disse målingene egentlig er eller om man kan se på målingene evt gjøre noe og ikke godta. Godtok bare forelegget og 2600kr fattigere, ikke noen å klage på unntatt meg, men litt av en prioritering å følge med og ta gjsnittsmåling på E18 0230 på natta i storbyen

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Når du er i Vegas vil jeg anbefale en tur opp til Red Rock Canyon.

Særlig hvis du er så heldig å få oppleve regn er det et fantastisk skue :)

Selv valgte jeg en tur opp til Grand Canyon, ikke verdt det. 

Da har jeg mer tro på Red Rock Canyon, eller Zion Nasjonalpark. 

Lenke til kommentar

Fikk min aller første fartsbot igår, jeg. 94kmt på E18 ved Ikea der det er 80 sone i det jeg kjørte forbi en annen bil som holdt 85, før jeg la meg inn og kjørte litt roligere igjen. Pleier følge veldig nøye med om det er biler som henger seg på, og det var jo kanskje 2-3 biler på E18 siden jeg kjørte fra Kolbotn kl02, så plutselig la jeg merke til at det kom en bil bak meg i stor fart så jeg slapp gassen men da kom blålysa allerede på. Lurer på hvor nøyaktig disse målingene egentlig er eller om man kan se på målingene evt gjøre noe og ikke godta. Godtok bare forelegget og 2600kr fattigere, ikke noen å klage på unntatt meg, men litt av en prioritering å følge med og ta gjsnittsmåling på E18 0230 på natta i storbyen

Typisk up; pengegriske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...