Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vist begynt å bli kaldt nå. -13 i dag tidlig så var friskt å kjøre ut å handle inn ting til bilen. Har 40l spylervæske her nå. Mistenker det ikke er nok til vinteren er over :p . Må vel se å gidde å spa meg veg inn i garasjen da det snart er på tide med oljeskift på bilen og har handla inn det som skal til for det i dag.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Klimaanlegget på min bil øker viftefarten gradvis som motoren blir varmere, men spjeldet åpnes ikke 100% før kjølevannet bikker 90 grader eller "midt på". Da hører man spjeldet går opp. Unntaket er nok der for at man skal kunne få varme i ruta enda motoren ikke er helt varm.

Lenke til kommentar

Jævla Fiat! Motoren blir aldri varm i denne kulda, og når den først blåser lunken luft så begynner den å blåse kaldt med en gang man står stille. At noen kjøper dette rælet...

Sånn var jaggu bilen jeg kjørte i dag også.

Kjørte fra Nydalen til Hvam med hansker og lue på..

Det ble rett og slett aldri ordentlig varme i bilen. 

Lenke til kommentar

Jævla Fiat! Motoren blir aldri varm i denne kulda, og når den først blåser lunken luft så begynner den å blåse kaldt med en gang man står stille. At noen kjøper dette rælet...

Hvilken Fiat er det snakk om?

500 med minste motoren. Motor ligger på driftstemperatur, men det blåser kaldt inn i kupeen når man står stille. Men så er det også friske -17 nå, brrrr

Lenke til kommentar

Hvor kaldt er det snakk om dere som ikke får bilen varm?

Det var -19 da jeg hentet bilen på morgenen i dag, og -13 da jeg dro fra jobb.

På et tidspunkt (begge veier) løftet temperaturnåla seg fra bunn, men det var så vidt.

Bilen var den noe triste Renault Kangoo rebrandet med Mercedes-logo.

Jeg lånte bare bilen mens min var på service.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om biler som sliter med å bli varme som heller ikke har ødelagt termostat.

Det er et helt normalt problem på flere biler.

Tidligere utgaver av Nissan pathfinder er verdenskjent for å måtte tuktes for å få en lunk i bilen i kaldere strøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...