Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel mye samme motoren som står i RS5 de skal bruke, vel? Interessant nok sier ryktene at den kun kommer som stasjonsvogn, det blir for lite gap mellom en evnt. RS4 sedan og RS5 …

Det var ikke turbo i RS5 sist jeg kjørte en så det blir ikke heelt samme motoren etter det jeg har skjønt.. Og jeg tror de bruker en nyutvikla 4 liters V8'er med turbo men ingen vet 100% ennå bortsett fra Audi :ph34r:

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar
Det var ikke turbo i RS5 sist jeg kjørte en så det blir ikke heelt samme motoren etter det jeg har skjønt.. Og jeg tror de bruker en nyutvikla 4 liters V8'er med turbo men ingen vet 100% ennå bortsett fra Audi :ph34r:

Nei, vi får vente og se. Jeg påsto vel hardnakket at A1 aldri kom til å bli levert med quattro også, om jeg ikke husker feil, hehe.

Lenke til kommentar

Det gjorde jeg også. Litt mer i tvil nå, men jeg har fortsatt ikke sett noe bekreftelse.

Hva angår RS4, så tror jeg også de komemr til å bruke en 4-liters åtter. Jeg vet at den er på vei, men den eneste bilen jeg er sikker på den kommer i ATM er A8. Den skal ta over for den hauggamle 4,2-literen.

Lenke til kommentar

Vi vet jo i hvert fall at understellet og teknologien er på plass. Nils Wærstad var jo for en stund siden i Canada for å "Hønefoss-kjøre" prototypen, hehe. Jeg mener det var i CAR Magazine jeg plukket opp at RS5-motoren skulle ned under RS4-panseret, men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Utrolig hva man finner, når man vasker bilen.

Denne lå under stoffmatta, foran på passasjersiden :p

bilde10.jpg

Noen som vet om et firma, på østlandet (gjerne i nærheten av Ski), som fikser sånn med iPhone, handsfree osv?

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Vi vet jo i hvert fall at understellet og teknologien er på plass. Nils Wærstad var jo for en stund siden i Canada for å "Hønefoss-kjøre" prototypen, hehe. Jeg mener det var i CAR Magazine jeg plukket opp at RS5-motoren skulle ned under RS4-panseret, men er ikke helt sikker.

Jeg fikk ikke med meg at Autofil prøvde RS4-prototype i Canada, men at de blant annet hadde en RS3 og RS5 var jeg (og alle lesere av Autoifil klar over). Stod det noe om Q3 i den reportasjen?? Mener det sto et par Q3'er der også..

Hvis S8'en kommer med noe annet enn den nye 4-literen skjønner jeg ikkenoe..

Men noen motorer må være store og grådige. Jeg kan rett og slett ikke se for meg en 600 hk Lamborghini Gallardo med en toliters turbo eller en Ferrari 3.5 TDi.........grøss.

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke med meg at Autofil prøvde RS4-prototype i Canada, men at de blant annet hadde en RS3 og RS5 var jeg (og alle lesere av Autoifil klar over). Stod det noe om Q3 i den reportasjen?? Mener det sto et par Q3'er der også..

Hvis S8'en kommer med noe annet enn den nye 4-literen skjønner jeg ikkenoe..

Nei, det var prototypen på A1 quattro som ble kjørt. Ingenting om Q3, nei. Den er nok litt lengre unna avduking.

Lenke til kommentar

Får helt skjelvinger i kroppen av å bare lese Ferrari og tdi i samme setning...

Nye Lamborghini Aventador kjører 6.5 liters V12 så det ser fint ut inntil videre.

høhøhhøhøhø bra dreiemoment i diesel da høhø..

:p

Når vi snakker om diesel... Finnes det noen sånne store diesel-motorer på markedet idag? Altså av typen man kunne hatt i en superbil (bortsett fra at det ikke hadde blitt noen superbil lengre). Må jo være noe sykt dreiemoment. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...