Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Ser vel at det ligger en bil i grøfta. Regner med at de hadde skrudd på nødblink også. Burde være nok tegn for å skjønne at man skal ta det litt piano om ikke elendige værforhold ga deg det hintet før.

Så elendige var forholdende nå heller ikke: http://www.rb.no/nyheter/enebakk/skedsmo/her-skjer-ulykken-politiet-etterlyser-disse-bilene/s/5-43-217382
Ser ut som bilen står ganske nærme fila hans, dumt han ikke byttet fil. Ingen andre å klandre enn sjåføren selv spør du meg, uansett hvor mye eller lite refleks gutten hadde på seg. Ser man en bil med NØDblink betyr det akkurat det: NØD eller med andre ord "her har det skjedd noe senk fart og pass på!" Ser jeg en bil som har stanset så nærme motorveien bremser jeg ned og bytter fil hvis mulig, akkurat for å unngå tilfeller som det her ser noen plutselig hopper ut.

Vi ser jo at lastebilen lenger fram feks byttet fil. Fyren burde også byttet fil, som mange pleier å gjøre, men han fulgte vel ikke med nok og braste forbi et ulykkested i 100+kmt mindre enn en meter fra bilen. Da ber man om større ulykke.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Newsflash: Det har hendt før at folk har fått sleng ved feltskifte.

Ingen av oss vet hva som har skjedd, det er direkte ufint av dere å gå såpass inn i saken som dere her forsøker å gjøre uten å ha bedre grunnlag til å uttale dere.

Poopadoop: Dine antydninger om hendelsesforløp er rett og slett forkastelige saker.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ingen av oss vet hva som har skjedd, det er direkte ufint av dere å gå såpass inn i saken som dere her forsøker å gjøre uten å ha bedre grunnlag til å uttale dere.

Poopadoop: Dine antydninger om hendelsesforløp er rett og slett forkastelige saker.

Jeg har ingen antydninger til saken; jeg får kun fram at nødblink betyr OBS! og det er ganske vanlig å skifte felt rolig og roe ned farten når det står en bil 1m fra veikanten med nødblink. Med mindre gutten gikk på selve veien ser jeg ikke hvordan noen andre enn føreren kunne forårsaket dette direkte, men det får vel bare være min mening.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen antydninger til saken; jeg får kun fram at nødblink betyr OBS! og det er ganske vanlig å skifte felt rolig og roe ned farten når det står en bil 1m fra veikanten med nødblink. Med mindre gutten gikk på selve veien ser jeg ikke hvordan noen andre enn føreren kunne forårsaket dette direkte, men det får vel bare være min mening.

Vås, du har mer enn antydet høy hastighet og lite avstand som en del av scenarioet her.

Du kan jo se hva jeg fant tidligere i tråden:

Vi ser jo at lastebilen lenger fram feks byttet fil. Fyren burde også byttet fil, som mange pleier å gjøre, men han fulgte vel ikke med nok og braste forbi et ulykkested i 100+kmt mindre enn en meter fra bilen. Da ber man om større ulykke.

For ordens skyld, dette er en sak som berører mennesker i min bekjentskapskrets.

Jeg vet trolig noe mer om hendelsesforløpet enn en del andre, men jeg kommer ikke til å stadfeste noe som helst i noen retning.

Lenke til kommentar

Da må jeg beklage for å ha tråkket på tær ved å dra fram påstander. Det jeg egentlig hovedsakelig prøvde å komme fram til var at med mindre gutten gikk på selve motorveien så kan jeg ikke se for meg mange skenarioer der ikke føreren har forårsaket dette, dessverre.

Lenke til kommentar

Hva er det man egentlig oppnår ved å synse med det ene eller det andre vedrørende en ulykke på et forum egentlig? Eller i det virkelige liv med kompisgjengen for den saks skyld?

Jeg bodde tidligere ved en ulykkesutsatt veistrekninger og var i forbindelse med ulykker der regelrett terrorisert på mobilen av folk som skulle spørre å grave om både det ene og det andre. Selv midt i uka når alle viste jeg ikke var hjemme. Derfor jeg spør.

Naturlig nok gjorde jeg ikke mer enn å bekrefte ulykke og at det hadde gått bra med de involverte. De gangene det var dødsulykke ignorerte jeg telefonen i et par dagers tid til folk sluttet å være nysgjerrige også bekreftet jeg ting etter jeg viste at pårørende hadde blitt kontaktet.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Hva er det man egentlig oppnår ved å synse med det ene eller det andre vedrørende en ulykke på et forum egentlig? Eller i det virkelige liv med kompisgjengen for den saks skyld?

Det er da helt normalt og til dels også lærerikt å diskutere det.  Jeg bor rett på andre siden av det støygjerde man ser på bildet og det er naturligvis en varmt emne blant oss som bor her.  For noen år var der enda en dødsulykke bare på den andre siden av veien da en gammel mann tabte noe fra en trailer og gikk ut på veien for å hente det.  

Men ellers kan det jo være der er noen her som enten kjører for fort ifht forholdene eller ikke har refleksveste i bilen og dermed blir minnet på at de burde endre på det. 

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Man oppnår det som man gjør i enhver annen diskusjon. Utveksling av synspunkter og meninger. Mennesker synser om alt mulig rart stadig vekk.

Med så mye man kan diskutere relevant til bil, trafikk og brummende gjenstander fatter jeg fortsatt ikke at folk reelt har noen nytteverdi, ei heller interesse, av å sitte på kaffebesøk hos naboen og diskutere en ulykke de på ingen måte har noen kjennskap til.

Det er da helt normalt og til dels også lærerikt å diskutere det.

Helt normalt er jeg fullstendig klar over at det er, grunnen til at det er det er det som gjør meg nysgjerrig.

Lærerikt vil jeg neppe kalle dette med denne synsingen da det hører sjeldenheten til at folk som diskuterer rundt slike ting faktisk greier å finne ut av det reelle hendelsesforløpet, skadene, konsekvensene med mer. Unntakene jeg kjenner til relatert til den ulykkesutsatte strekningen jeg har bod ved, hvilket begynner å bli alt for mange da det er snakk om 1-2 i året over en periode på 15 år, pleier å være av nær omgangskrets til en av de pårørende som da har fått vite slike ting via de instansene som tar seg av dette. Med andre ord, de sitter med faktaen på bordet.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Blir 225 riktigst på 8" felg?

Vil ha bittelitt strekk, men ikke noe ekstremt.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...