Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Har takluke på min, så er litt i tvil om jeg tør å gjøre det selv :o Hater sånt fiklearbeid. Hva tar en erfaren hobbyfoilerer for en slik jobb? Taket på s13 er jo ganske lite og uten rare kanter og rails.

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/omkom-pa-e6-ved-klofta-1.12742235

Er det rutine at man blir siktet i en slik sak? 

For en forferdelig tragedie da. Skal tenke meg godt om hvis jeg kommer ut for en ulykke igjen, husk din egen sikkerhet er det viktigste av alt.

Jeg vet av et par stykker som har stoppet på vinteren ved bil som har kjørt utenfor veien, der fyllekjøreren stjelte bilen til den som stoppet.

Takk for hjelpen liksom...

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/omkom-pa-e6-ved-klofta-1.12742235

Er det rutine at man blir siktet i en slik sak?

For en forferdelig tragedie da. Skal tenke meg godt om hvis jeg kommer ut for en ulykke igjen, husk din egen sikkerhet er det viktigste av alt.

Jeg vet av et par stykker som har stoppet på vinteren ved bil som har kjørt utenfor veien, der fyllekjøreren stjelte bilen til den som stoppet.

Takk for hjelpen liksom...

Og derfor tar jeg med meg nøkkelen ut av bilen om jeg stopper for å hjelpe.

Ang den ulykken.. Hadde avdøde på seg refleksvest? Vedder på han ikke hadde

Lenke til kommentar

Huff. Trist og helt unødvendig. Også synd på sjåføren som kjørte på gutten selv om han eventuelt kjørte for fort og uaktsomt.

Får håpe flere tar litt lærdom av dette og ikke tror de verdensmestere når det er så dårlig føre. Har sett min andel folk som vipper på linja mellom kontroll og grøft.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Det første alle lærer på så og si alle sikkerhetskurs er SIKRE DEG SELV/OMRÅDE FØRST.

Forferdelig trist for alle parter uansett.

I det øyeblikket du er ute for en ulykke av litt alvorlig grad er det og vesentlig lett for deg å glemme hva som skal gjøres først og ikke med mindre du jobber med dette for dagen.
Lenke til kommentar

At man skrenser betyr som regel at man har kjørt altfor fort etter forholdene. Dermed brudd på Veitrafikkloven.

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...