Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Lageret i viftemotoren kan være slitt. Du kan enten prøve å smøre det opp eller bytte hele vifta og motoren som ofte er én enhet. Ulempen er at det ofte er vanskelig å komme til og at originale deler kan koste ganske mye. Det hender pipingen går i perioder der vinterhalvåret er verst, så da er det billigste å overdøve det med musikk i mellomtiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snurra ikke, tok 360 :-P og hadde en flick rett forfra.

BMW i8 eieren har nok av penger, han som smadret en Porsche Cayenne på vinterkjøring på rudskogen :-P

Satt på i porscha, han fyren kunne kjøre.. Hadde ishjul på som sikkert var ganske obvious

Ikke min film btw.

Lenke til kommentar

Av ren nysgjerrighet, ligger det mange båter i havna nå?

Ut i fra Marinetraffic.com så ligger det 11 supplyskip i havna utenfor Bryggen. Ligger også et par-tre i Loddefjord. Nå har jeg ikke regnet med alle båtene heller, bare de store.

Puffet Ris: Datokjøring går ut på at man veksler mellom hvem som får kjøre hvilken dag ut i fra siste nummer i skiltnummeret. I morgen får de som har partall som siste nummer bruke bilen sin. Jeg som har oddetall (slutter på 1), kan ikke bruke bilen innenfor ytre bomring (= store deler av Bergen...)

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Snurra ikke, tok 360 :-P og hadde en flick rett forfra.

Haha okay  :grin:  Om man har kjørt på bane og aldri snurra er man forøvrig en pyse! Ikke en god sjåfør.

Haha skal dele en filmsnutt av når jeg parkerer godt oppå brøytekanten når jeg satsa litt for hardt ;)

Må bare redigere litt

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ut i fra Marinetraffic.com så ligger det 11 supplyskip i havna utenfor Bryggen. Ligger også et par-tre i Loddefjord. Nå har jeg ikke regnet med alle båtene heller, bare de store.

Puffet Ris: Datokjøring går ut på at man veksler mellom hvem som får kjøre hvilken dag ut i fra siste nummer i skiltnummeret. I morgen får de som har partall som siste nummer bruke bilen sin. Jeg som har oddetall (slutter på 1), kan ikke bruke bilen innenfor ytre bomring (= store deler av Bergen...)

Haha noe så jævla teit

Lenke til kommentar

Lurer på når de innser at det nødvendigvis ikke er bilene som er synderen.. http://www.uib.no/aktuelt/80078/bergensforskere-vil-gj%C3%B8re-skipsfarten-gr%C3%B8nnere

Ser at de i 2015 fikk landstrøm til én båt, utrolig at det ikke er større fokus rundt disse skipene som ligger og svir av mange tonn diesel/olje i døgnet. 

Lenke til kommentar

De vet godt at skipstrafikken er langt verre enn bilismen.

Samtidig er det noen utfordringer med større skip, å stanse motoren for så å starte igjen noen dager senere er ikke bare-bare.

Vel, å stoppe noen generatorer er ikke så ille i seg selv. Syns det bare er litt rart at de ikke har gått over til landstrøm tidligere, når de er klar over at skipstrafikken står for en så stor del av forurensning. 

Lenke til kommentar

Er det noen som får til en god gammel brekksladdsving med el-brekk? Ingenting ser ut til å lokke rompa ut nå på snødekket, selv med ESP av.

(Inb4 "lol@forhjulstrekk" og "sladding er ikke lov/barnslig). Å holde bryteren inne fører kun til en luggete stans.

Lenke til kommentar

Er det noen som får til en god gammel brekksladdsving med el-brekk? Ingenting ser ut til å lokke rompa ut nå på snødekket, selv med ESP av.

(Inb4 "lol@forhjulstrekk" og "sladding er ikke lov/barnslig). Å holde bryteren inne fører kun til en luggete stans.

Du msiter lappen hvis du sladder på offentlige veier, selv om du ikke mener det.

http://www.tv2.no/a/3094173

http://www.lofotposten.no/politi/midtre-halogaland-politidistrikt/vesteralen/sladdet-foran-politiet-mistet-lappen/s/5-29-32448

http://www.nordlys.no/ung-mann-mistet-lappen-etter-a-ha-sladdet-i-sentrum/s/5-34-96366

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Er det snakk om elektrisk håndbrekk? Isåfall kan det være en sikkerhetsfunksjon som ikke lar dette låse seg helt før bilen står stille.

Lenke til kommentar

Er det snakk om elektrisk håndbrekk? Isåfall kan det være en sikkerhetsfunksjon som ikke lar dette låse seg helt før bilen står stille.

De fleste elektriske håndbrekk slår seg enten automatisk på, eller du kan kun sette de på hvis du står helt stille ja. (Dette velger man selv).

Det er ikke mulig å slå av eller på mens man kjører.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...