Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Ikke meg bekjent. Er oljeluftinga på tidlig 9-5 som hadde ett problem. Det ble utbedret på senere modeller. De som var berørt fikk oppgradert veivhusventilasjon. Min har oppgradert veivhusventilasjon og får oljeskift på rundt 8k km og hatt ett par allerede nå. Må dra å bestille flere filtre siden jeg snart har brukt opp de jeg fikk med da jeg kjøpte den. Termostaten kan ryke på de og man får da høyere drivstofforbruk og en motor som ikke blir tilstrekkelig varm vet jeg. Men det er lett å oppdage siden man ser det ved kjøring at motoren ikke blir skikkelig varm.

Edit: Ser at det er en oljetermostat i WIS. Aldri hørt om problemer med den og det er heller ikke en del jeg har hørt blitt nevnt på forum angående Saab.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant, men samtidig så er det ikke en del som jeg finner så alt for lett. Er i allefall ikke det problemet på min da jeg har gått over den temmelig nøye og målt forskjellig. Vis jeg kommer over en termostat så kanskje jeg kjøper den og skifter bare for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er det vanlig at viskosevifta låser slik at den alltid går? Har aldri sett at vifta på bilen min har stoppet, og den går stiger i takt med turtallet. Er jo seff bedre at den går enn at den stopper, men lyden fra viftebladene er så kjedelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Den går nok ikke, men "slenger med" om du kan si det sånn. Det vil aldri kobles helt fra i et sånt system.

Alternativet er jo å bygge om til elektrisk, er vel det på alt av biler nå til dags.

Ser egentlig ikke på det som noe stort problem. 

Mulig jeg bygger om til elektrisk når jeg bytter til større radiator, men det virker som mange med disse motorene sliter med dårlig kjøling ved ombygging til elektrisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er kanskje litt på kanten å legge ut sånt i denne tråden, men jeg regner ikke med at det er i markedgruppen til leserne. Jeg har lagt ut bilen for salg, og ønsker noen innspill. Er prisen rettferdig, eller, kan jeg få solgt for dette? Burde det vært noe mer informasjon i annonsen, flere bilder? 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=69121181

Med mindre jeg er veldig desperat og må kjøpe en gjenstand med en gang, hender det at jeg fort slår fra med annonser med lite tekst. Etter min smak kunne det kanskje vært noe mer info, hva er byttet, noe som trengs å byttes, skjønnhetsfeil osv. Bildene er etter min mening greie, men du burde kanskje på sikt ta flere bilder i bedre lys :)

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt på kanten å legge ut sånt i denne tråden, men jeg regner ikke med at det er i markedgruppen til leserne. Jeg har lagt ut bilen for salg, og ønsker noen innspill. Er prisen rettferdig, eller, kan jeg få solgt for dette? Burde det vært noe mer informasjon i annonsen, flere bilder? 

Ta bilder av ren, tørr bil i fullt dagslys. Vask også innvendig nøye.

Bagasjerommet ser ut som det har ligget et lik der, vask og rydd.

Vask utvendig og innvendig, støvsug, bruk skinnpleie, vask inni dører og karmer.

Jeg er pedantisk på sånt så jeg ser det med en gang. Fjern alt som ligger løst, som søppel, tyggis osv.

Lenke til kommentar

Når man ikke får sove og er våken sent begynner man å fikle på bil og prøve å fikse ting man har irritert seg litt over. Fått bestilt nye pærer til alle brytere innvendig i bilen nå. Er så drit å ikke se knapper når man kjører i mørket. Ikke den mest nødvendige fiksen kanskje, men kjekt å gjøre.

Lenke til kommentar

Du har nå både sært panser med innebygd lyktesenk, samt sære baklykter og karbonpanel i dashbordet på en 316i, der ville jeg sluttet å bla. Smaken er som baken, men det som selger best er originalt eller M-tech. Med mindre du er virkelig heldig med kjøper så tror jeg at disse modifikasjonene heller drar prisen ned enn opp. Skinn (for de som liker det) og klima er kanskje det som skiller seg positivt ut med bilen. Hadde jeg vært ute etter en E46 til 40k så hadde jeg heller vurdert denne. Det er nå en stasjonsvong, men 5 år nyere og billigere. Finnes også flere E46er som er bedre tilbud spør du meg.

Bedre bilder og skikkelig ren bil, samt lavere pris, så blir nok du kvitt den.

Lenke til kommentar

De her tavlene som rundt om kring langs veien for å vise din egentlige hastighet, er de ofte på bærtur?

Står to slike på e8 utenfor Tromsø, en hver vei. Den ene gir meg en speedometermisvisning på 3kmt, mens den andre 7kmt. Er det vanlig at de spriker såpass i måligene?

Lenke til kommentar

Noen av dere som har eller vet noe om firehjulstrekksystemet Dangel? Tingen er at jeg har det i firmabilen og oppfører seg litt merkelig til tider, men er det ikke bare en viskosekobling som VW's Syncro var før i tiden? Iallefall så pleier jeg å rygge opp siste bakken til huset så jeg slipper å rygge ned når jeg skal på jobb tidlig om morgenen, men det virker ikke som om bakhjulene hjelper til når jeg rygger, kan det stemme? :blink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...