Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Unnskyld meg, men hva f'en er det Nissan holder på med for tiden?

Går de på syre alle mann?

(det er iallefall min mening)

Lenke til kommentar

M3`en har også en fordel av at den lå bak priusen hele tiden, dragsuget fra bilen foran gjør at forbruket synker.

Mythbuster testet det ved å kjøre bak en lastebil, da sank forbruket så mye som 25-30% avhengig av avstanden, jo nærmere jo mindre forbruk.

Jeg tror kanskje det er en smule mer dragsug bak en lastebil enn en liten Prius, som faktisk har et nokså aerodynamisk design, i forhold til en lastebil som har en svær, firkantet tilhenger bak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den fordelen utgjør en marginal del av forskjellen i forbruk.

Det som har noe å si, er at Priusen kjørte med flatt jern hele tiden, mens M3-en kunne lunke etter på lavt turtall.

Har nok mest og si, men jeg vil skyte inn at det er tydelig at Top Gear ikke alltid er helt ærlige heller: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10099860

De gjør jo ikke akkurat noe med vitenskapelig nøyaktighet heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vil en Alfa Romeo 156 gjøre seg bra som førstebil?

Utseendet er kanskje ikke av det tøffeste, men den går visst bra, og komforten ser god ut.

Det kommer veldig an på hvilket prissjikt, årsmodell (ble produsert helt frem til 2005) og kjørelengde.

Vedlikehold er også veldig viktig på disse bilene, er ikke akkurat de mest feilfrie bilene (selv om de ble bedre over årene).

Lenke til kommentar

Nå som jeg snart har burdag tenkte jeg å ønske meg et par Recaro seter ettersom jeg sitter forferdelig dårlig i golf sine. Får fryktelige smerter i korsryggen (har litt problem med korsryggen fra før av).

Fra en skaala fra 1-10, hvor lett er det og bytte om seter som ikke er elektriske?

Bør ikke være noe problem ettersom har gått på mekanisk linje og skrur på MX sykkel på fritia så :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå som jeg snart har burdag tenkte jeg å ønske meg et par Recaro seter ettersom jeg sitter forferdelig dårlig i golf sine. Får fryktelige smerter i korsryggen (har litt problem med korsryggen fra før av).

Fra en skaala fra 1-10, hvor lett er det og bytte om seter som ikke er elektriske?

Bør ikke være noe problem ettersom har gått på mekanisk linje og skrur på MX sykkel på fritia så :p

Er du ute etter komfort, kjøper du ikke hvilket som helst recaro seter.

Lenke til kommentar

Det er vel omtrent så lett som du får det. Med forbehold om at du har rammer som passer til bilen, så er det bare fire bolter på hvert sete. Hvis ikke du har rammer som passer, må du enten få tak i eller lage dette.

Låner en Vw Golf 2.0 TDI 140hk DSG R-line nå... for en gøyal bil! :love:

:love: virket litt i overkant når det er snakk om en diesel-Golf med 140 hester. Kunne til forstått det om det var en GTD. Forskjellen er faktisk overraskende stor.

Lenke til kommentar

Jeg syns setene er så viktig at jeg ikke ville funnet på å vurdere en bil jeg ikke vet at jeg sitter godt i.

Å bytte sete er... plagsomt, og plutselig mister man sideairbagen osv. Det er vel egentlig bare i tilfeller med bruktbil uten skinnseter at jeg kunne funnet på å bytte sete.

Jeg syns setene er så viktig at jeg ikke ville funnet på å vurdere en bil jeg ikke vet at jeg sitter godt i.

Å bytte sete er... plagsomt, og plutselig mister man sideairbagen osv. Det er vel egentlig bare i tilfeller med bruktbil uten skinnseter at jeg kunne funnet på å bytte sete.

Lenke til kommentar

Du.. kjøper en bil fordi den er god å sitte i? Isåfall så er jo Volvo FH16 det perfekte valget for deg!

Nei, men seter kan man bytte uten noe større problemer. Men å bytte motor og drivverk lovlig? Nei. Jeg kjøper en bil jeg vil ha, med ønsket motor og drivlinje (og utseende), så bytter jeg det jeg trenger for at bilen skal passe meg. Seter, CD-spiller, høyttalere, annet lys i dashen, gulvmatter som ikke sklir over gasspedalen (you go, Toyota!) osv.

Lenke til kommentar

Jeg ser at Audi har blitt spionfotografert med sin RS4, eller en såkalt "Mule" hvilket vil si en modell lettere kamuflert som en annen. Bilen som er fotografert har en litt annen front enn S4, samme hekk som S4, men de observante la umuddelbart merke til bremsene - de var IKKE S4 for å si det sånn..

Power: Antageligvis V8 biturbo med 450-500 hestekrefter. (Samme motoren som antageligvis kommer i RS6/7, men i nedskalert effekt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...