Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Det ble en 2009 modell Passat 4Motion med 140 hk TDI og Highline. Sinkslipp utbedret for 6 måneder siden, 1 eier, alle servicer fulgt på samme merkeverksted, kjørt lite. Legacy ble for liten for oss, men var veldig god å kjøre. Passaten var ganske kjip å kjøre, men fungerte fint, og hadde nok plass. Den var rett og slett et trivelig sted å være, og passer nok vår bruk bra. Permanent 50/50 firetrekk og Legacyens gode styring var fin, men det hjelper lite når den ikke dekker plassbehov og praktiske løsninger var dårligere. 

Så får vi bare se om man kan fikse litt på understellet til passaten, så den responderer litt bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ble det kjøpt en Saab 9-5 2002 modell i høst. En av de bedre bilene jeg har kjørt og tilbakelagt over 10k km med den nå. Ikke ett eneste problem med den og bare skifta olje og generell service :) . Tror bare ikke forsikringsselskapet er så happy med meg som kunde sia jeg kjører litt mye til tider, men har vært ærlig og ryddig så har fått god service og bra pris...

Lenke til kommentar

Herlige biler det, Rolf_X. Får absolutt mye bil for pengene ved kjøp av Saab nå. Vurderer å bytte ut min 2002 9-3 til sommeren, men usikker på om jeg skal gå for nyere Saab, eller se andre plasser. Synd at den perioden jeg ser på biler (2006-2010) er nesten helt dominert av dieselmotorer. Huker man av for manuell + bensin, virker det som om 80% av bilene blir borte  :hrm:

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Rart med det... har en 2.0l bensin. Må ha den på EU til våren så sender den på det å ser hva som må utbedres slik at jeg har tid på meg til å skru litt i garasjen her

Tror det er lite da den er tight med ingen ulyder. Kanskje eneste som må gjøres er å justere håndbrekket. Har hatt den på langkjøring på med vinterdekka nedpå 0.7, men med sommerdekka var jeg nedpå 0.6. Ser frem til sommer nå.

Lenke til kommentar

Ser litt på bil nå...

Kriterier:

- Under 100k, men trenger ikke å koste det heller liksom

- Minimum 3 seter (men gjerne 5)

- Kan dra minimum 1500kg henger (men gjerne mer, har BE)

- Helst manuell

- Gjerne noe med litt power, har feks sett litt på volvo v70r. Men ikkenoe supersært som ikke er mulig å få deler til, hehe.

Skrur og ordner det meste selv, så sånn sett er ikke det noe stort problem å fikse det som måtte komme.

Forslag?

Lenke til kommentar

Ja, men er grenser for hva man gidder å gjøre på en bil tror jeg :p .

Det er mye forskjellige biler som selges.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68647227<--- denne kan trekke det. Ikke den peneste og gått ett bra stykke, men har forrige eiere vært nøye på service og oljeskift så burde den være safe. Olja på girkassa burde ha vært skifta også.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Vet ikke hengervekt, og du sier ingenting om alder/km, men hva med en S4 eller S6 fra 1990-1995

Lykke til med å finne en som ikke har blitt grundig mishandlet av de 10-12 siste eierne.
Vel, han sa han kunne skru..

Det er allikevel biler som ofte har blitt grundig mishandlet.

Deler til de er ofte ikke de rimeligste heller.

Lenke til kommentar

Haha den videoen var fæl!

S6 og S4 kunne vært aktuelt, men de er somregel godt brukt og stivt prisa, som nevnt over her.

Sett litt på Saab også, aero modeller fortrinnsvis, men de har ofte (alltid?) automat.

Edit: Eller var det de som ikke var aero som var automat tro, ihvertfall så var det tilfelle på endel av de

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Haha den videoen var fæl!

S6 og S4 kunne vært aktuelt, men de er somregel godt brukt og stivt prisa, som nevnt over her.

Sett litt på Saab også, aero modeller fortrinnsvis, men de har ofte (alltid?) automat.

Edit: Eller var det de som ikke var aero som var automat tro, ihvertfall så var det tilfelle på endel av de

Hva med en gammal landcruiser da? De skal jo visstnok tåle atomkrig..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...