Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Importert på spesielle vilkår også ja, selv om det er flyttegods gjør det neppe jobben enklere.

 

Hvis du får tak i TÜV-papirer som bekrefter at ombyggingen er lovlig og ok vil dette også aksepteres.

 

Får du ikke dokumentert det enten via TÜV eller importør her i landet kan du i prinsippet bare glemme å få det godkjent.

Var det jeg fryktet.. Vi har et veldig firkantet system i dette landet, skulle heller vært slik at når en skulle godkjenne slike modifikasjoner så var det noen med god peiling som gikk over bilen og så om bremser og understell takler eventuell effektøkning også hvis alt stemte så fikk man det godkjent. Endret av boundishh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda men her er det snakk om kanskje 15hk mer også er det jo akkurat samme motor bare med lenger slaglengde. Jeg ønsker meg at de kan løsne rammene litt og bruke mer sunn fornuft istedet for å ro seg fast i i hva tyskerne mener er bta eller dårlig(Tüv) i Sverige er det mye greiere modifisere en bil og få det godkjent.

Lenke til kommentar

Hmm, er det ikke noe med at man kan registrere bilen i Sverige, få det godkjent der for så å importere den hit? De har vel mye mer liberale regler enn det vi har. 

 

Mener en bekjent skal gjøre noe liknende, da han vil ha en supra motor inn i en BMW E60. Han snakket noe om at det var lettere hvis man registrerte bilen i Sverige, godkjente det der og importerte den tilbake til Norge. 

 

Mulig jeg har misforstått noe, kan sjekke det ut litt nærmere hvis det er av interesse. 

Lenke til kommentar

Så lenge bilen er bygget og godkjent etter de felles-europeiske reglene er det null stress å hente den hit fra Sverige..

Er den derimot godkjent på nasjonale regler kan det være langt vanskeligere.. Sverige-løsningen har en del brent seg på også.

 

Jeg holder for tiden på med import av en over 30 år gammel ombygget bil selv, effekten er økt til ca 3 ganger standard-effekt, hele drivlinjen er skiftet ut, forstilling og bakstilling er fullstendig redesignet og både for- og bakskjermer er ombygd.

Bilen er TÜV-godkjent som et enkeltbygg i Tyskland og vil trolig godkjennes i Norge uten de helt store problemene..

Det er ingen selvfølge at godkjenningen går bra, men jeg satser på det og håper så lenge det er håp.

I verste fall får jeg eksportere den fra Norge igjen.

 

Det er også viktig at ny motor er nyere enn bilen dersom man skal bytte motor.

I mitt tilfelle er den biten kurant, siden motoren er hentet ut fra en donorbil produsert i 2015.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Hmm, er det ikke noe med at man kan registrere bilen i Sverige, få det godkjent der for så å importere den hit? De har vel mye mer liberale regler enn det vi har. 

 

Mener en bekjent skal gjøre noe liknende, da han vil ha en supra motor inn i en BMW E60. Han snakket noe om at det var lettere hvis man registrerte bilen i Sverige, godkjente det der og importerte den tilbake til Norge. 

 

Mulig jeg har misforstått noe, kan sjekke det ut litt nærmere hvis det er av interesse. 

 

Hvorfor ikke putte inn en ordentlig motor når han først skal gjøre det? :green:

 

BMW_S85B50_Engine.JPG

Lenke til kommentar

Er det noen som har Tiny Audio C3 og en android-telefon som kan sjekke noe for meg?

Om du kobler telefon til med Bluetooth, kan du etterpå gå inn i BT-innstillinger på telefonen(tannhjulet vedsidenav C3) og huke bort telefon, så bare media gjenstår?

 

Jeg har nemlig BT handsfree i bilen, men uten musikk, og ønsker å være på koblet bil for telefonlyd og C3 for musikk, samtidig.

Etter å ha pakket opp og testet julegaven kan jeg informere om at dette funker prikkfritt, samtidig tilkobling til handsfree på en enhet og musikk på en annen, med sømløs automatisk switching ved anrop.
Lenke til kommentar

Litt merkelig spørsmål jeg kommer med her, men har noen peiling på hvilke biler Ivo Caprino ble inspirert av når han lagde Flåklypa? Tenker spesielt på bilen til Blodstrupmoen (Boomerang Rapido Snake Oil-bilen). Tydelig en helt nydelig V12 man hører. Flere fantastiske motorlyder i den filmen også forøvrig.

Lurt på dette i flere år :p

 

@The Coon

Sjekk http://www.mobile.de/?lang=en for R8'er til salgs som passer dine krav, sjekk så https://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/importere/kalkulator-import/

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...