Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

 

 

ødelegger en del av akselerasjons-opplevelsen PGA man har en kontinuerlig aks selv ved girskift. Opplevelsen blir noe helt annet i en bil men manuell når man må vente på trykket, blant annet, bygger seg opp igjen så man på nytt får følelsen av å bli dyttet ned i setet.

Samme følelsen har jeg av tesla (ikke at den har girskift i det heletatt)

 

Det er vel en generell ting blant biler foruten girskift, hurtige girskift eller andre løsninger på å minimere effekttap ved girskifte.

 

Skylinen jeg tidligere hadde var av den rake motsetning PGA tradisjonell ketchup-effekt og manuell kasse. Den føltes vesentlig kvassere enn golfen, og den hadde og 40-50hk mer. Men per i dag ligger de like gjevnt på fart på samme distanse fra 0km/t.

 

Hadde ikke du R32? Du har vel ingen bilder liggende? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Golf R føles på ingen måte sprek ut, særlig om man har eller har hatt sprek bil før enten i form av hjemmemekk eller av noe som er bygd med større fokus for å være "race-car" (i mangel på et beder ord).

 

Golf R er ikke noe annet enn en småtung utstyrsbombe med en småsprek motor. Jeg opplever uansett at DSG'en ødelegger en del av akselerasjons-opplevelsen PGA man har en kontinuerlig aks selv ved girskift. Opplevelsen blir noe helt annet i en bil men manuell når man må vente på trykket, blant annet, bygger seg opp igjen så man på nytt får følelsen av å bli dyttet ned i setet.

 

Rett og slett en komfortabel hverdagsbil med nok effekt til å foreta hurtige og fine forbikjøringer, men samtidig kan gi deg et stort smil rundt Rudskogen.

Av helt samme oppfatning. Jeg har kjørt en 96mod subaru med ca 300 hest og en 2012 s3 med 300 hest.

 

Fartsfølelse i subaru over9000

Fartsfølelse i s3, ca 2 helt til man ser på speedometeret.

Lenke til kommentar

 

Hadde ikke du R32? Du har vel ingen bilder liggende? :p

Stemmer det. Har ingen her og nå diverre.

 

Du skulle hatt R32 istedet. Noe slikt f.eks: 

R32 er hinsides rå med turbo, og svært svært bra original. Mye bedre enn de fleste tror. 

Rett og slett en litt undervurdert bil, mange har nok bedømt den ut fra original effekt på 240 hk.

Lenke til kommentar

Av helt samme oppfatning. Jeg har kjørt en 96mod subaru med ca 300 hest og en 2012 s3 med 300 hest.

 

Fartsfølelse i subaru over9000

Fartsfølelse i s3, ca 2 helt til man ser på speedometeret.

Det er akkurat det som er greia i min og. Bare kjenne og føle farten gir ingen faktisk indikasjon på hvor fort du akselerer eller hvor fort du kjører. En seriøs uting i min er at man blir hinsides fort fartsblind.

 

Du skulle hatt R32 istedet. Noe slikt f.eks: 

R32 er hinsides rå med turbo, og svært svært bra original. Mye bedre enn de fleste tror. 

Rett og slett en litt undervurdert bil, mange har nok bedømt den ut fra original effekt på 240 hk.

En slik en ville vært ubrukelig for mitt formål. Derfor hadde den vært uaktuell. Kunne gjerne hatt en original en for å ha stua bort til verdien på disse hadde økt enda mer.

 

Men min fungerer som bruksbil, og er ypperlig på alle punkter. Folk flest undervurderer motoren som er i min og.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

 

Det virker merkelig, er vel noe mer bak de hendelsene tenker jeg..

 

Har du sjekket misvisning? Hindrer du aktivt andre i å kjøre forbi deg?

Nei. Men vedkommende sitter i varetekt for øyeblikket.

 

Jeg har da nektet å gi noen anmeldelse, og nektet å si noe mot vedkommende.

 

Varetekt faktisk, og du har ikke anmeldt han?

Hvorfor har han havnet i varetekt da?

Lenke til kommentar

Her må vi ha en russian gif (ikke sykle over fotgjengerfeltet, barn):

 

animation-87.gif

Utifra alle trafikkvideoer fra Russland som ligger på youtube så lurer jeg virkelig på hvordan kjøreopplæringen er der borte. For å ikke snakke om idiotisk utformede kryss og dwt som virker som hundre og nils i fartsgrense midt i byene.

 

Bonanza der borte.

Endret av boundishh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vurderer både e39 m5 og e46 m3 som min neste M-bil. Det eneste negative med e46'n er det orginale eksosanlegget, det låter virkelig ikke bra i forhold til e36'n. Men, alt kan byttes!

Ja, det er ikke det verste å bytte!

Alt kan byttes, men ville hatt den mest mulig original.

 

Noen som har testet SMG-kassen her inne? Ser at du kun får CSL med SMG blant annet.

Har jo kjørt halv-automat i andre biler (og det har som regel vært grusomt), men vil jo tro SMG-kassen er noen hakk over ettersom de leverte den i M3?

Lenke til kommentar

Du må i praksis ha importørens velsignelse gjennom at du må kunne dokumentere at bilen din er lik som en tilsvarende bil med større motor var.

Problemet der er jo at denne modellen er en datsun 810 usa modell ( den kom til norge i 78 når den var ny , men som flyttegods) og den kom kun med 2.4 literen . Det er samme motor som 240z bare med innsprøytning.

 

Jeg vurderer og sette inn en 260z motor og bruke innsprøytninga fra 2.4 siden det passer på 2.6. Så det vil ikke være noen visuell forskjell , men det er jo greit å få det i vognkortet da hvis man skal selge.

 

Grunnen til at jeg vurderer 2.6 er at blokka på den orginale motoren er ødelagt og jeg kan få tak i en 260 motor til en fin pris.

Lenke til kommentar

Importert på spesielle vilkår også ja, selv om det er flyttegods gjør det neppe jobben enklere.

 

Hvis du får tak i TÜV-papirer som bekrefter at ombyggingen er lovlig og ok vil dette også aksepteres.

 

Får du ikke dokumentert det enten via TÜV eller importør her i landet kan du i prinsippet bare glemme å få det godkjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...