Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ute hos meg er det alltid Volvoer som limer seg fast i ræva på en. Gjerne med tåkelys og nærlys og så lyser blinklysene konstant på.

kjør en jævla dag her i nord...

:rofl:
Hadde en kis som kjørte 50 000 lumen i bakruta mi(det gjorde vondt i øyene), fordi at jeg holdt fortsgrensa gjennom en bygd. Jeg ble så blendet at jeg klarte nesten ikke se noe foran meg. (Da har du sterke lys, og ulovelige mange lys, når bilen foran deg ikke kan se forran seg selv engang)

Ja, det var en pickup.

For et par dager siden, så stoppet jeg i et kryss, da det var rødt lys. Og en kis kom ut i fra bilen og slo mot sideruta mi. Så jeg åpnet døra og slo han ned etter han prøvdde å slå etter meg først. Takk gud for bilkamera. Jeg ledet han med vilje mot fronten av bilen slik at det havnet på opptak.

SLAPP AV FOR FAEN, DET ER JUL.

Norwegian roadrage, haha

Lenke til kommentar

Noen som bor i området rundt Drammen og vil få gratis fotografering av bilen? Holder på å etablere portefølje innen bilfotografi, så jeg trenger litt trening. Alt jeg krever er et par timer samt en ren og pen bil. :)

Jeg melder meg gjerne, holder til 20min unna Drammen.

Strålende. Sender PM. 

Lenke til kommentar

Golf R føles på ingen måte sprek ut, særlig om man har eller har hatt sprek bil før enten i form av hjemmemekk eller av noe som er bygd med større fokus for å være "race-car" (i mangel på et beder ord).

Golf R er ikke noe annet enn en småtung utstyrsbombe med en småsprek motor. Jeg opplever uansett at DSG'en ødelegger en del av akselerasjons-opplevelsen PGA man har en kontinuerlig aks selv ved girskift. Opplevelsen blir noe helt annet i en bil men manuell når man må vente på trykket, blant annet, bygger seg opp igjen så man på nytt får følelsen av å bli dyttet ned i setet.

Rett og slett en komfortabel hverdagsbil med nok effekt til å foreta hurtige og fine forbikjøringer, men samtidig kan gi deg et stort smil rundt Rudskogen.

Lenke til kommentar

ødelegger en del av akselerasjons-opplevelsen PGA man har en kontinuerlig aks selv ved girskift. Opplevelsen blir noe helt annet i en bil men manuell når man må vente på trykket, blant annet, bygger seg opp igjen så man på nytt får følelsen av å bli dyttet ned i setet.

Samme følelsen har jeg av tesla (ikke at den har girskift i det heletatt)

Lenke til kommentar

Prøvekjørte akkurat en Golf R, automat med 300hk. Følte ikke den bar noe særlig raskere/like rask enn min med 60hk mindre, muligens placeboeffekt fordi man så vidt hører motor og omgivelser (kontra '92 bil med 3" fri eksos) morsom bil ellers, lå godt på veien ihvertfall

Det du opplever er at du ikke har en kuk å dra rundt mens du ligger sidelengs.

Lenke til kommentar

Ute hos meg er det alltid Volvoer som limer seg fast i ræva på en. Gjerne med tåkelys og nærlys og så lyser blinklysene konstant på.

kjør en jævla dag her i nord...
:rofl:

For et par dager siden, så stoppet jeg i et kryss, da det var rødt lys. Og en kis kom ut i fra bilen og slo mot sideruta mi. Så jeg åpnet døra og slo han ned etter han prøvdde å slå etter meg først. Takk gud for bilkamera. Jeg ledet han med vilje mot fronten av bilen slik at det havnet på opptak.

SLAPP AV FOR FAEN, DET ER JUL.

Hæ? Hva var grunnet til at denne fyren slo mot sideruta di?

Alle sammen kjørte 20-30 km/h over fasrtsgrensa, og jeg fulgte fartsgrensa. Orker ikke overse rødt lys, og da skjedde det.

Eller så var han bare psykotisk? Jeg vet da faen. Jeg følger reglene så jævlig at til og med snuten blir irritert.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

ødelegger en del av akselerasjons-opplevelsen PGA man har en kontinuerlig aks selv ved girskift. Opplevelsen blir noe helt annet i en bil men manuell når man må vente på trykket, blant annet, bygger seg opp igjen så man på nytt får følelsen av å bli dyttet ned i setet.

Det er vel en generell ting blant biler foruten girskift, hurtige girskift eller andre løsninger på å minimere effekttap ved girskifte.

Skylinen jeg tidligere hadde var av den rake motsetning PGA tradisjonell ketchup-effekt og manuell kasse. Den føltes vesentlig kvassere enn golfen, og den hadde og 40-50hk mer. Men per i dag ligger de like gjevnt på fart på samme distanse fra 0km/t.

Lenke til kommentar

Det virker merkelig, er vel noe mer bak de hendelsene tenker jeg..

Har du sjekket misvisning? Hindrer du aktivt andre i å kjøre forbi deg?

Nei. Men vedkommende sitter i varetekt for øyeblikket.

Jeg har da nektet å gi noen anmeldelse, og nektet å si noe mot vedkommende.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Det er vel en generell ting blant biler foruten girskift, hurtige girskift eller andre løsninger på å minimere effekttap ved girskifte.

Skylinen jeg tidligere hadde var av den rake motsetning PGA tradisjonell ketchup-effekt og manuell kasse. Den føltes vesentlig kvassere enn golfen, og den hadde og 40-50hk mer. Men per i dag ligger de like gjevnt på fart på samme distanse fra 0km/t.

Her kommer jo effektkurve og kjørbarhet inn, og blant annet at en bil med 300 hk kan være kjappere i f.eks lyskryss enn en bil med 500 hk pga kurver og kjørbarhet, lagg bl.a.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...