Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hadde tråden her i minne i morges. Først kommer en Volvo XC90 (den gamle stygge) og limer seg fast i hekken min, og kjører litt sånn i sikk sakk for liksom å vise at her er jeg, jeg vil forbi fordi meg, meg, meg. Spiller ingen rolle at det er fire tusen biler til på vei samme sted - her skal vi forbi. Det begynner å bli trafikkfarlig (det er vel det han vil) så jeg slipper ham forbi for må slippe å utsette meg selv for risiko. Han fortsetter å kjøre i sikksakk og veksle mellom høyre og venstre felt for å komme seg frem. Dimling.

Så går det to minutter så kommer en Audi A4 og gjør akkurat det samme. Sistnevnte holdt på å smelle inn i en bil i feltet til venstre for seg litt senere fordi hvem har tid til å sjekke blindsoner når man er opptatt med å kjøre som en idiot?

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var sivilpoliti selv.

Ute hos meg er det alltid Volvoer som limer seg fast i ræva på en. Gjerne med tåkelys og nærlys og så lyser blinklysene konstant på.

kjør en jævla dag her i nord...

:rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Er det noen baner i Norge som er bygd for å simulere vannplaning? Hadde vært greit å prøve det for å vite hvordan man skal reagere.

Det er ikke så fryktelig forskjellig fra glattkjøring. Vannplaning er veldig likt som når fronten slipper på glatt veibane.

Forskjellen er at du må bare vente og be om du får vannplaning. :tease:

Iallefall ikke gjør sånn som hun som kjørte x'en min hjem fra byen.

I 80 km/t i timen fikk hun vannplaning, fikk panikk og rattet vilt.

Enn kan jo tenke seg hva som da skjedde når hun traff asfalten igjen, med nesten maks utslag på rattet.

Opp ned i grøfta, heldigvis ingen uten med varige mén. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Mener det blir stadig vanligere med automat på arbeidsbiler også, selv om de gjerne er så kjipe man klarer å konfigurere de.

Jeg kan tenke meg at årsaken er drivstoff-forbruk, da f.eks Touran sin 7-trinn DSG har en tendens til å bruke et hakk mindre på mila, spesielt i bykjøring.

Lenke til kommentar

Ja jo, er nok en trend. Blir stadig færre som faktisk kan å kjøre manuell.

De fleste er vel leaset også så de vil nok ikke gå istykker i løpet av 3 år. DSG er ikke kjent for holdbarhet akkurat.

F.eks VW er jo ganske harde på å pushe DSG, i perioder får man det gratis har jeg sett på kampanjer, andre ganger får du det for 10 tusen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ute hos meg er det alltid Volvoer som limer seg fast i ræva på en. Gjerne med tåkelys og nærlys og så lyser blinklysene konstant på.

Hadde en kis som kjørte 50 000 lumen i bakruta mi(det gjorde vondt i øyene), fordi at jeg holdt fortsgrensa gjennom en bygd. Jeg ble så blendet at jeg klarte nesten ikke se noe foran meg. (Da har du sterke lys, og ulovelige mange lys, når bilen foran deg ikke kan se forran seg selv engang)

Ja, det var en pickup.

For et par dager siden, så stoppet jeg i et kryss, da det var rødt lys. Og en kis kom ut i fra bilen og slo mot sideruta mi. Så jeg åpnet døra og slo han ned etter han prøvdde å slå etter meg først. Takk gud for bilkamera. Jeg ledet han med vilje mot fronten av bilen slik at det havnet på opptak.

SLAPP AV FOR FAEN, DET ER JUL.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

For et par dager siden, så stoppet jeg i et kryss, da det var rødt lys. Og en kis kom ut i fra bilen og slo mot sideruta mi. Så jeg åpnet døra og slo han ned etter han prøvdde å slå etter meg først. Takk gud for bilkamera. Jeg ledet han med vilje mot fronten av bilen slik at det havnet på opptak.

SLAPP AV FOR FAEN, DET ER JUL.

Hæ? Hva var grunnet til at denne fyren slo mot sideruta di?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ta deg en tur til Nord-Jæren og kjør en tur i rush-tiden.  :tease:

Det er det nærmeste du kommer Russland når det gjelder kjørekultur. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...