Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øynene mine har erfart at de ikke ser ut.

Det var en snill måte å si det på.

Jeg sier at du får det du betaler for, og en Nissan Micra er billig. Enkelt og greit. Kjørte en sånn da jeg var sjåfør for Peppe's Pizza. Gynget som en båt og automatgiret minnet meg om responsen frta en håndholdt hekkmotor, men bilen i seg selv var grei nok. Lett å parkere og et ganske billig bilhold både mtp forbruk og forsikring..

En god idé er å sjekke at den har alle tatt alle servicer, gjerne hos en merkeforhandler, og ellers..tja..rust, bremser, understell og fjæringer?

Lenke til kommentar

Sto å venta utfor dekkhotellet for å få på sommerhjula idag. I køen foran meg har jeg en ganske stilig nyere A4 med en eldre herre på hvertfall 70 år bak rattet. Jeg fikk virkelig store øyne når han åpnet opp bagasjerommet hvor det står en shcvæææær basskasse som tok halve bagasjerommet :!: Bass like a boss!

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Det er pisse fett da! :p

Noen på østlandet/akershus som har dristet seg til å legge om? Vurderer om det skal gjøres nå eller vente noen uker..

Kommer antagelig til å legge om neste uke en gang, i hvert fall på dene ene bilen...

Jeg tviler på at det kommer noe mer snø nå, men vet jo aldri.

Lenke til kommentar

Nå som vi snakker om drivstoff så har jeg et lite spørsmål:P

Som Jeremy Clarkson beviste, så kan en M3 bruke mindre drivstoff enn en Prius.

M3`en har også en fordel av at den lå bak priusen hele tiden, dragsuget fra bilen foran gjør at forbruket synker.

Mythbuster testet det ved å kjøre bak en lastebil, da sank forbruket så mye som 25-30% avhengig av avstanden, jo nærmere jo mindre forbruk.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Det er pisse fett da! :p

Noen på østlandet/akershus som har dristet seg til å legge om? Vurderer om det skal gjøres nå eller vente noen uker..

Kommer antagelig til å legge om neste uke en gang, i hvert fall på dene ene bilen...

Jeg tviler på at det kommer noe mer snø nå, men vet jo aldri.

Sa på radioen i morges at det kunne komme litt snø på torsdag, i forbindelse med at tre værsystemer skulle passere oss, men at det senere ville bli så varmt at det kom som regn. Tror det kan funke å legge om neste uke ja!

Lenke til kommentar

Er fryktelig keen på å kjøpe nye sommer felger nå. Men er litt i tvil får det er jo mest penger rett i dass får og si det sånn :/

Er og skeptisk om det vil se bra ut i og med at jeg ikke skal senke bilen. Men den er jo senket 15mm fra fabrikk

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Er fryktelig keen på å kjøpe nye sommer felger nå. Men er litt i tvil får det er jo mest penger rett i dass får og si det sånn :/

Er og skeptisk om det vil se bra ut i og med at jeg ikke skal senke bilen. Men den er jo senket 15mm fra fabrikk

Vanskelig valg :p

Om det er verdt pengene eller ikke er jo subjektivt, stål-felger gjør jo jobben de også...

Tror jeg må ha ny gummi i år :(

Vurderer disse, noen innvendinger?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hadde jeg bodd i Oslo skulle jeg søkt tvert.

Ja, det kunne vært en interessant jobb. Dog tror jeg at jeg heller ville foretrukket en tilsvarende jobb for Finansavisen's Motor. Bare teste luksusbiler og fancy landstedsbåter, samt vanke litt med fiffen. :cool:

Endret av SLIguy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...