Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bakhjulsstrekk er et must. Basta. :)

Så blir nok IS200, såfremt jeg finner ut at en vanlig slitedel koster 58 tusen å bytte, eller noe sånt. Noe som er ganske usannsynlig. De jeg har snakket med, og det jeg har lest forteller meg at det er en veldig god bil å ha.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Uuuh, hvilken bil var dette (med LSD-diff)?

Btw., hvordan er Saab på kupéstøy? Og hvordan er plassutnyttelsen?

Sånn i tilfelle du skulle krasje Saab-en din, kan du selge meg et bilsete eller to? xD Og så sier du bare til forsikringsselskapet at setene forsvant i krasjet. :p "nei, det har vi ikke sett".

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Var en eldre Peugeot stasjonsvogn faktisk ;) . Den hadde det originalt og hadde helt fenomenal framkomelighet også.

Kupestøy er det lite av på Saab. Plassutnyttelse er bra også og sitter godt. Bra lastekapasitet og har hatt 8felger med dekk, bildeler m.m. i bilen og hadde enda plass :p .

Lenke til kommentar

Kan skrive under på at setene i Saab er meget bra. Har kjørt strekk på 6-8 timer (uten stans) uten å bli sliten i rygg eller rumpe. Med mammas bil, en Astra fra '07, blir jeg sliten i ryggen etter bare noen få timer. Mamma sa akkurat det samme når hun lånte min Saab :p

Selv vært på tur til England i to uker med Saab'en, og har aldri hatt problemer med plass. Fantastisk hvor mye plass det er i baksetene og bagasjerommet på en 9-3. Kupestøy er det også lite av. Gode og solide biler. Veldig synd Saab ikke klarte å overleve, men det er et vanskelig marked, og bilene ble nok for dyre, og klarer da så klart ikke å konkurrere med de store tyske.

Eneste minus er et litt vel mykt understell som fører til mye body roll og litt ustabilitet. Artig opplevelse på Nürburgring! 

Men nå skal det sies at den aldri ble lagd for å være en sportsbil i utgangspunktet. Man får en litt "executive" opplevelse av Saab i mine øyne. 

Lenke til kommentar

Tror nok min 9-5 da er hakket stivere da den er modifisert med poly foringer og neste år tenker jeg å gå over den og skifta alt av fjærer og dempere. 9-5 er litt større enn 9-3 vis jeg ikke tar helt feil :) . Husker første gangen da jeg kjørte min Saab og kjørte den på svingete veg. Meget morro :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Rett og slett et voksent og stilrent design.

På IS200'en drakk designeren seg over snittet full da h*n laget lyktene som i senere tid har vært forbilde til mange ettermarkedlamper for rice'n'shine gutta.

Lexus style baklykter burde brennes  :sick:

Lenke til kommentar

Bakhjulsstrekk er et must. Basta. :)

Så blir nok IS200, såfremt jeg finner ut at en vanlig slitedel koster 58 tusen å bytte, eller noe sånt. Noe som er ganske usannsynlig. De jeg har snakket med, og det jeg har lest forteller meg at det er en veldig god bil å ha.

Bilen er visst kåret til verste vinterbilen det siste tiåret.

http://broom.tv2.no/underholdning/broom/lexus/is/1999-2005/258

Vurderte en slik 05 modell før jeg kjøpte bil, liker de godt hvis vi ser bort ifrabaklyktene.

Når det gjelder seter, så må jeg bare anbefale Alfa Romeo 159 seter, himmelske seter. Kan anbefale 159 generelt, veldig fornøyd med min.

E: HER er en slik 214 hesters versjon

http://www.finn.no/68024650

Endret av Kjenstadbakk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvor får jeg tak i skruer og muttere? Klart å knekke noen eksosbolter, så må ha noen nye. Tess? Wurth?

Edit: Er noe pakningsmasse som tetter mellom baklykter og karosseri på noen baklykter jeg har liggende. Tenkte å pelle det av, og legge på ny. Det har en litt seigere konsistens enn lærertyggis i ferdig "herdet" tilstand. Noen som vet hvor jeg får tak i dette?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

2 literen i Accord'ene du tenker på er ikke så aller verst, men det er jo absolutt noen hakk ned hva gjelder sportslighet.

Men det er iallefall driftsikre biler. 

Du kan jo se på Audi A4 med Quattro, litt mer utvalg der iallefall.

Og selv om er driftsikkerheten nok er noe lavere, så er det lettere å finne et bedre eksemplar. 

Ellers begynner jo Mazda RX-8 begynt å bli veldig billig, men dessverre av god grunn.

Må ta det med en klype salt når jeg sier "sportslighet". Alt er relativt, men sånn sammenlignet med en VW Polo eller stasjonsvognen jeg har nå med forhjulsstrekk. :p Må si jeg kommer til å savne å ha god plass i bilen.

Ikke noe i veien med Audi, men må si jeg foretrekker Lexus-en der altså. :)

RX-8 er en tøff bil, men den har vel ikke den mest driftsikre motoren (wankel).

Jeg mener jeg leste at Wankel motorer egentlig er ganske gode og driftsikre hvis man vet hvordan man skal vedlikeholde den? Eller er jeg helt på jordet her :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...