Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Adaptive cruise og ikke måte på hva folk sitter og liker her samtidig som at man sverger på at man ikke vil ha selvkjørende biler. Høres ut som at majoriteten vil hoppe over på en sånn bil til hverdagsbruk med en gang det blir økonomisk tilgjengelig.

Selvkjørende og utslippsfrie biler kommer trolig til å bli det beste som har skjedd med personlig transport siden bilen ble oppfunnet. Jeg for min del håper at nødvendigheten rundt bil forsvinner, og de spesielt interesserte kan kjøre selv, litt som veteranordningen fungerer i dag.

Det er alt for mange bilinteresserte til at det å kjøre selv bare skal forsvinne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror eneste forskjell på Norsk-kjøpt og importert Golf R er batteriet mtp kuldenivået vi har her i Norge. Og kanskje frysepunktet på kjølevæska, men dette bør jo uansett sjekkes vært år før vinteren slår til for fullt.

Men dette kan kanskje HAM eller andre som er/har vært ansatt i Møller svare bedre på enn meg.

Biler solgt på kontinentet mangler i tillegg tilleggsvarmer og ekstra isolasjon.
Lenke til kommentar

Himmel og hav! Jeg fikk svar på brevet jeg sendte til Vegvesenet 15.Oktober. Jeg kan bekrefte at det er umulig å få godkjent 8J17 ET20 og 9J17 ET26 på E39 Touring. (Forskjellig sporvidde, eller staggered wheels, om du kommer fra Google)

Godt at det er vinterdekk-sesong da, slik at jeg kan hive på vinterhjulene når jeg skal ned til trafikkstasjonen. :)

Lenke til kommentar

De hadde visstnok sett i TUV Raderkatalog. Jeg tolker det som at TUV ikke har godkjent noen felger med tilsvarende dimensjon på min bil.

Sommerhjulene er de som ikke er godkjente. Vinterhjulene mine er dimensjonen som står i vognkortet. Stikker jeg på BT med vinterhjulene så vil de bare notere at jeg har byttet tilbake, og jeg er tilbake til square 1.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Himmel og hav! Jeg fikk svar på brevet jeg sendte til Vegvesenet 15.Oktober. Jeg kan bekrefte at det er umulig å få godkjent 8J17 ET20 og 9J17 ET26 på E39 Touring. (Forskjellig sporvidde, eller staggered wheels, om du kommer fra Google)

Godt at det er vinterdekk-sesong da, slik at jeg kan hive på vinterhjulene når jeg skal ned til trafikkstasjonen. :)

Det er så tragisk hvor firkanta systemet i dette landet er når det kommer til modifisering av biler...

Lenke til kommentar

Det er så tragisk hvor firkanta systemet i dette landet er når det kommer til modifisering av biler...

Enig. Men heldigvis så er ikke alle så firkanta utenfor den statlige papirmøllen.

Ulik endring foran og bak er ikke tillatt uten godkjenning.

Det stemmer. Dette er årsaken til at jeg fikk meg en overraskelse på kontrollen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

En som prøver å selge meg noen felger. Han skriver at de er både 4x100 og 4x114, men ser det kun er 4 hull per felg. Han sa de satt på en E30 (4x100). Er det mulig å ha 4 hull og to forskjellige boltsirkler?

Edit: Drit i det,han ga seg på det.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Hva er deres valg av butikk når det kommer til bilstereo, basskasser, forsterkere osv? 

Hvaslags kvalitet er du ute etter ?

For noen år siden handlet jeg nye Pioneer forsterkere til halve prisen av norsk pris, på ebay.

Og det var ferdig inn i landet :p

Har også sundown subber jeg kjøpte der, alt funker enda, ikke no kopishit

Lenke til kommentar

Vil jo ha noe som holder et par år og spiller bedre enn original skjiten i de fleste biler, men samtidig ikke er alt for dyrt da jeg er student :p 

Jeg antar at man får mye mer for pengene ved å kjøpe fra Finn istedenfor helt nytt hvis man har budsjett på ca 6000 for spiller, sub, forsterker og et par høyttalere? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...