Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg kan kalle meg bilfyr etter dette, men er dette vinterdekk? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=61307291&searchclickthrough=true&searchQuery=dekk%20saab

Ser ut som det. Men er hverken imponert av prisen eller bruk av ordet "gode". Jeg finner originale BMW-felger med bedre vinterdekk til en lavere pris. De du linker til ser ut til å ha vært brukt en sesong eller to.

Ser den, greia er at jeg trenger 5x110 vinterdekk i Hordaland. Da blir det fort snevert.

Du må spørre hva slags merke det er på dekka, "Dezent" er bare felgene. Deretter, om dekkmerket er ukjent for deg, kan du sjekke det her: http://www.tyrereviews.co.uk/Search

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har egentlig ikke noe imot kald bil om morgenen. Skrur av varmen så fort ruten er isfri uansett ?

Du kjører vel en form for tysker og er redd det vil føre til høyere verkstedsregning. :p
Kjører fransk firmabil :p Jeg er en av de få som syns at varme er ubehagelig. Spesielt varm luft i biler, jeg får seriøst ikke puste :D Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Tror eneste forskjell på Norsk-kjøpt og importert Golf R er batteriet mtp kuldenivået vi har her i Norge. Og kanskje frysepunktet på kjølevæska, men dette bør jo uansett sjekkes vært år før vinteren slår til for fullt.

Men dette kan kanskje HAM eller andre som er/har vært ansatt i Møller svare bedre på enn meg.

Lenke til kommentar

Det er nå ikke uvanlig å se tyskimporterte biler som mangler f.eks varmeseter, også i premiumklassen.

Og om en svensk bilanmelder har rett, så har f.eks Octavia solgt i Norden bedre støydemping enn en solg nede i Europa. Og før hadde hadde norsksolgte mondeodieseler kjørervarmer som standard. Så forskjeller er det absolutt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Termostaten på 200sx S13 er annerledes på modeller som ble solgt i kaldt klima. Takluke ble ikke solgt her, men ABS var standard. Sveits fikk diffbrems blant annet. Var dette påbudt på biler solgt i Sveits før? Veldig spesifikt 200sx dette da. 

Lenke til kommentar

Det er nå ikke uvanlig å se tyskimporterte biler som mangler f.eks varmeseter, også i premiumklassen.

Og om en svensk bilanmelder har rett, så har f.eks Octavia solgt i Norden bedre støydemping enn en solg nede i Europa. Og før hadde hadde norsksolgte mondeodieseler kjørervarmer som standard. Så forskjeller er det absolutt.

Nåja, støydempingen i den nyeste Octavia-utgaven ble ikke jeg noe imponert over. Da er det dårlig stelt.

Lenke til kommentar

Adaptive cruise og ikke måte på hva folk sitter og liker her samtidig som at man sverger på at man ikke vil ha selvkjørende biler. Høres ut som at majoriteten vil hoppe over på en sånn bil til hverdagsbruk med en gang det blir økonomisk tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Adaptive cruise og ikke måte på hva folk sitter og liker her samtidig som at man sverger på at man ikke vil ha selvkjørende biler. Høres ut som at majoriteten vil hoppe over på en sånn bil til hverdagsbruk med en gang det blir økonomisk tilgjengelig.

Jeg ser absolutt frem til bilen min blir selvkjørende men samtidig vil jeg ha muligheten til å styre selv når jeg er ute og kjører fordi jeg selv vil gjøre det uten mål og mening.

Lenke til kommentar

Nåja, støydempingen i den nyeste Octavia-utgaven ble ikke jeg noe imponert over. Da er det dårlig stelt.

Da kan du jo tenke deg hvordan en importert vil være. Og dermed kommer uttrykket "ny i Norge" til sin rett.

Lenke til kommentar

Er det noen som har Tiny Audio C3 og en android-telefon som kan sjekke noe for meg?

Om du kobler telefon til med Bluetooth, kan du etterpå gå inn i BT-innstillinger på telefonen(tannhjulet vedsidenav C3) og huke bort telefon, så bare media gjenstår?

Jeg har nemlig BT handsfree i bilen, men uten musikk, og ønsker å være på koblet bil for telefonlyd og C3 for musikk, samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...