Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Høres jo perfekt ut, da handler jeg :)

Ingen andre ting jeg bør kjøpe samtidig? Har fjærklemmer og støtdempere kjøper jeg litt senere.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter å skal bestille meg nye skiltrammer da jeg skal få meg nye skilt på bilen (De med N på) og lurer på om noen vet dimensjonene på de nye skiltene sånn i farta ? Har 2 muligheter på skiltramme og det står ikke hvilken som er til hvilken type skilt :p

 

Har prøvd å Google uten stort hell :/

 

Edit: omformulerte søket for fant det ut

 

52 cm bredt og 11 cm høyt.

Noen som kan bekrefte?

Endret av Puffet Ris
Lenke til kommentar

Sitter å skal bestille meg nye skiltrammer da jeg skal få meg nye skilt på bilen (De med N på) og lurer på om noen vet dimensjonene på de nye skiltene sånn i farta ? Har 2 muligheter på skiltramme og det står ikke hvilken som er til hvilken type skilt :p

 

Har prøvd å Google uten stort hell :/

 

Edit: omformulerte søket for fant det ut

 

52 cm bredt og 11 cm høyt.

Noen som kan bekrefte?

52x11 cm stemmer, i hvert fall var aluminiumsskiltene jeg fikk i fjor høst det.

Kan forøvrig anbefale disse hvis du vil ha det så clean som mulig: Lator.

Lenke til kommentar

 

Kan forøvrig anbefale disse hvis du vil ha det så clean som mulig: Lator.

 

Meh. Da kan du vel så greit finne frem kjemikalier og bare fjerne skriften som står på skiltholderen.

 

Ja, det kan du selvfølgelig gjøre, men det er ikke alle (meg inkludert) som er lystne på å styre med slike kjemikalier for å spare et par hundrelapper.

Lenke til kommentar

Det er en fin linje mellom ting jeg vil spare småpenger på, og ting jeg ikke vil spare småpenger på. Finne frem en flaske med Aceton er no biggie.

 

Nå står det uheldigvis ikke hvilken type plast skiltrammen er laget av da. Jeg antar at det er ABS, og da må man uheldigvis frem med kniv og skrape det bort, ikke at det hadde stoppet meg for å slippe å bestille nye skiltholdere uten skrift.

 

edit: Skilter uten skrift hadde vært noe...

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Skal se på en bil som har stått i minst 12 år og ikke har blitt startet , En datsun 810 . Så ser jeg for meg å prøve se om det går rundt bare med starteren (tar av plugghettene) . Så kom jeg på at olja kan ha sunket fra sylinder veggene og da lurer jeg på om jeg kan sprute en dæsj med en type olje (5-56 f.eks) også prøve å dra rundt.

 

Hvordan burde jeg gå frem? Tips mottas med glede :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Noen som har prøvd sånn rens av motoren som man heller på tanken? Står at den skal fjerne dritt og møkk i drivstoffsystemet og motoren, samt gi høyere kompresjon. Er usikker på det med kompresjon, men kan vel ikke skade. Pappa sa han brukte Redex for 30 år siden. Han var usikker på om den faktisk ga noe høyere effekt, men Lørenskog ble visst dekt med eksos den kvelden. 

Lenke til kommentar

 

En motor som har stått så lenge tror jeg ikke jeg ville kjøpt uten å ta av toppen først.

 

Når oljen forsvinner så blir rust en bitch.

Toppen var faktisk overhalt ikke lenge før bilen ble satt vekk har jeg fått vite .

 

 

Det var helst de 12 årene jeg var urolig for, så hvordan den var før har ikke noe å si.

 

Om den er utmerket eller om den er moden for skrothaugen vet jeg ikke. Men det skal ikke mye rust på innsiden før motoren blir ødelagt, og 12 år med fuktighet og ingen oljesirkulasjon kan forårsake rust.

 

Noen som har prøvd sånn rens av motoren som man heller på tanken? Står at den skal fjerne dritt og møkk i drivstoffsystemet og motoren, samt gi høyere kompresjon. Er usikker på det med kompresjon, men kan vel ikke skade. Pappa sa han brukte Redex for 30 år siden. Han var usikker på om den faktisk ga noe høyere effekt, men Lørenskog ble visst dekt med eksos den kvelden. 

https://www.youtube.com/results?search_query=chrisfix+fuel+additives

Lenke til kommentar

 

 

 

En motor som har stått så lenge tror jeg ikke jeg ville kjøpt uten å ta av toppen først.

 

Når oljen forsvinner så blir rust en bitch.

Toppen var faktisk overhalt ikke lenge før bilen ble satt vekk har jeg fått vite .

Det var helst de 12 årene jeg var urolig for, så hvordan den var før har ikke noe å si.

 

Om den er utmerket eller om den er moden for skrothaugen vet jeg ikke. Men det skal ikke mye rust på innsiden før motoren blir ødelagt, og 12 år med fuktighet og ingen oljesirkulasjon kan forårsake rust.

Bilen har stått lagret tørt disse årene da , kanskje det går ann å få et glimt av hvordan det ser ut inni der igjennom plugg hullene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...