Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Samme opplegget hvert år. Noen som setter seg fast eller kjører utenfor med sommerdekk første dagen snøen kommer, så får man høre at de hadde tenkt å bytte til vinterdekk samme kvelden.

Jeg vet ikke om du sikter til meg, men jeg har ingen planer om å bytte til vinterdekk. Bilen skal vinterparkeres, ironisk nok, men jeg lot den dessverre stå ute og litt for langt unna garasjen for lenge. De få meterne jeg har kjørt med sommerdekk tok fra meg all lyst til å bevege meg ut på offentlig vei, og de som gjør det, med 5 cm snø, er idioter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På tide å bytte til vinterdekk ja. Var er fint lag med frost i svingen her så klarte ikke å holde foten av pedalen for første gang i den nye bilen og gikk helt greit til bilen snudde seg nesten 90 grader før den snudde seg 90 grader andre vei mens jeg prøvde å styre unna, men måtte hive meg på bremsen i det sykkelstien og grøfta nærmer seg... sykkelstien tok meg fint imot og ingen skader, var ikke snakk om mer enn 25kmt heller så.

Lenke til kommentar

Nå er jo PKK strengere enn sist jeg hadde bilen på kontroll. På den ene hovedlykta virker ikke høydejusteringa, men har ikke brydd meg da jeg har halogenlys med manuell kontroll. Er det noe som kan bli påpekt på PKK nå? Bilen skal ikke kontrolleres før i februar, men greit å være økonomisk forberedt. :p

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Såpass, så for eksempel elektriske sidespeil må også fungere?

Edit* ikke nødvendigvis. Sakset fra veivesenet:

3. SIKT Kontrollpunkt 3.3. Skal den elektriske justeringsinnretningen for speil fungere? Det skal være mulig å justere speilene enten utenfra eller innenfra. Dersom elektrisk justerbare speil kan justeres manuelt utenfra er det ikke en mangelmerknad.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...