Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satser på å finne en kommunal parkeringsplass (gratis). Pleier nesten alltid å være noen utenfor festningen eller litt ovenfor Spektrum, rundt Rockefeller osv. P-hus er sinnsykt dyrt!

O yes.

Drøye 3 timer i P-huset v/ Operaen kosta meg rundt 450,-

De som er litt kjent (eller har med seg GPS) og absolutt vil parkere gratis får sjekke kvadraturen. Mer sentral gratisplass finner man ikke før man er over på Grünerløkka/Grønland. Gater verdt å sjekke er Tollbugata og alle gatene som går på tvers av Tollbugata fra Øvre Slottsgate på toppen til Skippergata i bånn. Derfra går man bort til Spektrum på 10 minutter. Se etter masse horer hvis du er usikker på hvor jeg mener..

Kan virkelig ikke anbefale å parkere helt borte ved Grünerløkka og gå bort, men de som vil parkere på andre siden burde sjekke ut Grønland: Fra Grønlands torg og opp til Heimdalsgata pleier det å være lett å parkere.

Ssssshhhhh nå må du ikke gi bort alle de bra stedene :p

Jeg går lett et par min ekstra for å spare 500kr +/- ..

Lenke til kommentar

Noen her som var på TG-showet i går? Hva syntes dere?

Personlig syntes jeg det var skuffende, og jeg hadde langt fra høye forventninger. Kjøringen var ikke annet enn middels, og alt var så tydelig koreografert at det ikke var imponerende på noen måte.

Det sier sitt når jeg heller vil se på gamle rally- og racingklipp på storskjermen enn på kjøringen...

Jeg er virkelig glad jeg ikke brukte pengene mine på dette.

Lenke til kommentar

Noen her som var på TG-showet i går? Hva syntes dere?

Personlig syntes jeg det var skuffende, og jeg hadde langt fra høye forventninger. Kjøringen var ikke annet enn middels, og alt var så tydelig koreografert at det ikke var imponerende på noen måte.

Det sier sitt når jeg heller vil se på gamle rally- og racingklipp på storskjermen enn på kjøringen...

Jeg er virkelig glad jeg ikke brukte pengene mine på dette.

Du er visst ikke alene om det inntrykket, men

jeg tror de er litt mer "på den" med et hoiende publikum og flammer og adrenalin.. Jeg håper det iallefall med tanke på hva noen går igjennom for å se dette

Lenke til kommentar

Har begynt å tenke om jeg skal skaffe meg min første bil nå, hva tror dere om en Volvo V40 1,8/2.0T med automat. Vil ha en bil jeg kan ha lenge fremover med minst mulig utgifter, man kan aldri vite men...

Hvordan er denne bilen sammenlignet med en S60 med tanke på driftsikkerhet? Foreldrene mine vil være med å hive ut litt mer penger slik at jeg kan se på litt "mer" bil. Vi har fått inn en s60 på jobben til rundt 150k med 1 års garanti fra forhandleren og med 2.0T 180hk auto. Bilen er kjørt under 90 000. Kan det være et bra kjøp? Den har utstyr som delskinn, el førersete og diverse.

Lenke til kommentar

Hvordan er denne bilen sammenlignet med en S60 med tanke på driftsikkerhet? Foreldrene mine vil være med å hive ut litt mer penger slik at jeg kan se på litt "mer" bil. Vi har fått inn en s60 på jobben til rundt 150k med 1 års garanti fra forhandleren og med 2.0T 180hk auto. Bilen er kjørt under 90 000. Kan det være et bra kjøp? Den har utstyr som delskinn, el førersete og diverse.

Husk å regn inn at du må betale for alle væsker denne bruker, bensin, forskring, renhold, vedlikehold etc. Lista er lang, er fort gjort å glemme dette under all spenningen ved å velge bil.

Fikk meg en liten overraskelse da jeg fylte bensin på A6 min for første gang blant annet

Lenke til kommentar

Da er det straks avgårde mot Oslo. Kjører til Geilo i dag, og videre til Oslo i morgen tidlig. Etter Top Gear er det tilbake til Oslo, en overnatting på Geilo før vi setter kurs tilbake til Bergen :D

En bil.... 4 kamerater... 1 fjell med skummelt værforhold... Vil de klare det?

Følg med i neste episode :D

Lenke til kommentar

Det var da så absolutt en stiv pris for å få nedsatt hørsel, angrer på at jeg glemte pluggene mine hjemme. Men det var nå morro å ha sett dem irl, resten var kanskje ikke så imponerende. Cool wall var jo morro, spesielt da en fyr sa han kjørte en Prius laugh.gif

Meh, alt i alt fornøyd med opplegget. Dog likte jeg Solberg Extreme motorshow bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...