Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hadde gleden av å få den årlige telefonen hvor IF tappert prøver å få meg som kunde.

Normalt sett pleier de å komme med et latterlig beløp på hva nå enn jeg har hatt av kjøretøy,så jeg var jo nysgjerrig på hvor latterlig beløpet skulle bli når jeg har en golf med underkant av 300hk.

I år var beskjeden det at jeg måtte være over 30 år for å få lov til å kjøre bilen.

For en vits av et forsikringsselskap IF er..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

If har ofte vært det billigste alternativet for meg..

Men pr. i dag er det Frende jeg er forsikret hos, If er noe dyrere på E-klassen og mye dyrere på resten av mine forsikringer..

Den ene bilen jeg hadde for noen år siden betalte jeg under 6000,- for full kasko på hos If mens nærmeste alternativ ellers var over 30000,- høyere hos billigste alternative sted.

Lenke til kommentar

Jeg har en bil med kun ansvarsforsikring (pga. alder og km-stand, 15 år og >300' km), og der utkonkurrerte If de andre forsikringsselskapene ganske kraftig på pris. Hvis jeg ikke husker feil var f.eks. Gjensidige tre ganger dyrere, selv med fagforeningsrabatt. Har nok mye med hvilken bil det er - en Golf R får vel alle varsellamper til å lyse hos de fleste selskapene, spesielt for unge sjåfører.

Lenke til kommentar

ja, jeg har min bil forsikra i Eika siden det ble billigst. Men er skrudd når noen selskaper skal ha dobbelt så stort beløp for å forsikre bilen med samme type forsikring.

Har som @James Bond opplever hatt mange rævsniffere. Dem skjønner ikke selv at det de gjør er farlig virker det som og det å ha avstand til forranliggende kjøretøy er det man skal ha.

Lenke til kommentar

Hadde gleden av å få den årlige telefonen hvor IF tappert prøver å få meg som kunde.

Normalt sett pleier de å komme med et latterlig beløp på hva nå enn jeg har hatt av kjøretøy,så jeg var jo nysgjerrig på hvor latterlig beløpet skulle bli når jeg har en golf med underkant av 300hk.

I år var beskjeden det at jeg måtte være over 30 år for å få lov til å kjøre bilen.

Føler med deg. Tok en kjapp runde på bilforsikring for å undersøke muligheter for reduksjon i mnd. pris. Har pr i dag 658,- for bilforsikring i tillegg til en innbo hos DnB, er faktisk veldig fornøyd :)

Men så kom jeg til IF og dæven kunne spare 300 kr mer i mnd, så tenkte hvorfor ikke..

Hadde fylt ut alt sammen og valgte å bli ringt opp. Alt var kjempefint til jeg fikk papiret i posten.. BMW 535i, så jeg ringte hovedsakelig for å spørre om å få/hvordan få avtalegiro i nettbanken med 12 mnd oppdeling på totalbeløpet (siden IF ikke har muligheten til å sende ut fakturaer hver mnd) da spurte jeg om det kunne stemme at 535 også var lagt inn sammens med 540i men det viste seg at de hadde gjort en grov feil nå da.. Jeg måtte nemlig være over 30 og prisen selv da kommer ikke engang i nærheten til det jeg har nå.

Helt latterlig, de beklagde seg veldig i det minste da og jeg har kjørt skadefritt i alle mine år og har bonus på 70% så de trodde uansett ikke at jeg var "den typen" men fikk ikke gjort noe med det. Sry var en glipp fra vår side lix.. Oh yessda.

Lenke til kommentar

Nevnte det før her i tråden, men da jeg skulle få 50 prosent på kaskoforsikringen økte den overraskende nok fra 8500 i året til 14500. Ringte inn og sa at det var uakseptabelt, og de begrunnet det med at periode for rabatt etter nybilkjøp var gått ut. De kunne likevel tilby ny pris på 11500, men da gikk jeg samtidig fra 16k til 12k km årlig.

Gjensidige kunne tilby det samme til 6900 i året.

Lenke til kommentar

James Bond:

To ting:

Hold deg til høyre, slipp forbi andre biler.

Gjør det, så tenker jeg du får det triveligere i trafikken.

Når han hadde anledning til å kjøre forbi på høyre har du rett og slett holdt deg i venstrefeltet for lenge. (Jada, jeg forstår at han foran deg også lå i venstrefeltet for lenge)

Å erte opp folk på den måten du gjør her viser jo med all tydelighet at du kjører BMW.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Så flott at de bytter ut passatene.

Av erfaring kan jeg si at passat er en møkkabil med masse feil.

Får håpe bmwene holder bedre.

Hvor mange passater har du hatt?
Har ikke hatt noen , men jeg har flere medlemmer i nær familie som har og har hatt det.

Alltid noe småplukk som ikke er som det skal.

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

"Brukt kvalitet", heller erfaring med at felgene viser seg å ha kast eller at folk glemmer å nevne at de har vært ute i grøfta med bilen. Får du lov til å teste løsfelg i maskin før du kjøper er det nå greit, alternativt må du være forberedt på at det er kast og at felgene er søppel.

Kjøp skikkelige felger med en gang, med mindre du regelmessig skraper fortauskanter eller bytter bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...