Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti en Nissan Navara D40, gjerne 2010 eller nyere? 

Leser litt blandede tilbakemeldinger... Det er den beste pickupen jeg har prøvekjørt hittil - sammenliknet med Dmax, L200 og Hilux. Likte den bedre enn en LC VX.

Men det hjelper jo lite hvis det bare er søppel.

Jeg synes Nissan har vært en av det verste i klassen siden de gikk vekk fra det stygge karosseriet sitt. Kan på ingen måte påstå jeg har vært imponert over de jeg har hatt som arbeidsbil per i dag.

Til tross for sine 180hk syntes jeg bilene virket daffe, noe som ble forsterket ved at man må ruse de opp i et par tusen omdreininger for å ta i gang med henger. Ellers synes jeg at de var noen av de dårligere i klassen når det kom til kjørekomfort også.

Anbefaler deg å prøve Rangeren i fra samme året og i wildtrak utgaven. :)

Ranger blir for dyrt :( 

Hvordan lite imponert da? Henger trekker jeg særdeles lite av og kjørekomforten syns jeg har vært best av de jeg har prøvd. Det jeg er mest bekymret for er den tekniske delen, om det rett og slett er søppel når det kommer til konstruksjon og teknologi som sitter i bilen. Fra '06 til '10 vet jeg de slet med en dårlig ramme som i verste fall kunne knekke. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ranger blir for dyrt :( 

Hvordan lite imponert da? Henger trekker jeg særdeles lite av og kjørekomforten syns jeg har vært best av de jeg har prøvd. Det jeg er mest bekymret for er den tekniske delen, om det rett og slett er søppel når det kommer til konstruksjon og teknologi som sitter i bilen. Fra '06 til '10 vet jeg de slet med en dårlig ramme som i verste fall kunne knekke.

Jeg opplevde/opplever Navaraen, og Pathfinderen, som generelt daffe biler uten noe mer krefter enn å dra sin egen vekt. I tillegg har ingen av arbeidsbilene vært særlig behagelige å kjøre lengre strekker på da fellestrekket på denne platformen er at de sporer veldig mye. Alternativet for å fikse dette er å montere mindre dekk, men da snakker vi om en endring som overskrider hva du har lov til å gjøre.

Ellers synes jeg navaraen har noe av det kjipeste interiøret i det segmentet på den tiden. (Bare slått av Hiluxen).

Lenke til kommentar

1.8mill for en Tesla :s

Nei, da er det mye snadder med bensinmotor som frister i prisklassen gitt..!

Må jo være kjempestas for dem som har Tesla allerede da, brukt prisene går vel i taket - tipper en del inside-politikere kjøpte to Tesla hver forrige uke.

Heldigvis har jeg ingen ønske om å dra til Danmark.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med toning av ruter i Bergensområdet? Nettopp kjøpt med stasjonsvogn med blanke ruter og perlesort i lakken, og ser derfor for meg at tonede ruter vil se langt bedre ut enn ubehandlede vindusruter.

Har googlet litt forhandlere men kjenner ikke til en eneste en. Ønsker strøkent resultat, så å kompensere kun grunnet pris er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

"Sjåføren, som ønsker å være anonym, var på hjem fra Sotra, måtte bråbremse før rundkjøringen." Bråbremse og bråbremse, det kom nå andre biler etter sideways always gjengen uansett...

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor man skal henvende seg/mer info/hvordan søknad for årsprøveskilt årsprøvekjennemerker/forhandlerskilt? Jeg burde kunne få tak i disse rimelig greit når jeg har firma som driver med bil, men usikker på hvor jeg skal søke (skjønner at det er vegvesenet selvfølgelig)

Lenke til kommentar

Glad det ikke var vanlig med slikt "fastmontert webkamera" i den tiden jeg var 18.... :p

Word!

Er det noen som vet hvor man skal henvende seg/mer info/hvordan søknad for årsprøveskilt årsprøvekjennemerker/forhandlerskilt? Jeg burde kunne få tak i disse rimelig greit når jeg har firma som driver med bil, men usikker på hvor jeg skal søke (skjønner at det er vegvesenet selvfølgelig)

Har du sjekket SVV´s sider? Evt. ta en telefon/tur til de på mandag og høre.. 

Vet det har blitt strengere, så holder ikke bare at man "driver med bil" lengre :/

Lenke til kommentar

Først av alt må firmaet ditt være mva-registrert.

I tillegg praktiseres det slik at man må ha brukthandelbevilling for å få årsprøvekjennermerker, slik bevilling får du ved søknad til ditt lokale politidistrikt.

Når disse er på plass og du kan vise til et behov for slike kjennemerker kan du søke om det og trolig få det innvilget.

Husk at de uansett ikke kan brukes til ordinær persontransport, prøvekjennemerker er nettopp dette og å kjøre rundt med de på fast basis er ikke tillatt.

Lenke til kommentar

De har forøvrig blitt ganske ivrige på inndragning av disse også. Mange som lånte slike av beskjente for å kjøre banebiler til Gatebil o.l, og dette blei ikke satt særlig pris på når SVV stoppet de på veien inn/hjem.. Mange firmaer som har mistet skiltene etter det :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...