Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn angående BMW - Bayers MakkWerk og tv-spill: 2 serien i en utgave som til nød kan rattes av andre enn kona di i neste Need for Speed: tror jeg skal ha det spillet der:

https://www.youtube.com/watch?v=AayH_u-oCQU

Edit: og noen nevnte firehjulstrekk vs BMW. Ikke rart at BMW ligger litt lavt med sitt system (obligatorisk gif):

bmw-x6-fail-o.gif

Og apropos quattro: 367hk, 1 mill kr og helt pervers lyd:

post-116700-0-51620100-1445254434_thumb.jpg

Endret av H.A.M.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge fjærene har TUV papirer så går det i gjennom kontroll/BT?

TUV papirer må stemme med merking på senkesettet, som må være leselig. Lysjustering og firehjulskontroll må være utført, og dokumentasjon må medbringes. Det samme  må Vognkort del 2. 

Så skal det gå greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Aha, skjønner :p Blir bare mer og mer usikker på om det er noe vits i å senke en helt vanlig kjedelig Mazda 6 stasjonsvogn jo mer jeg finner ut av dette her :p Skal bare ha den rundt 8-10 måneder til uansett så

Senking er for sportsbiler som skal rulle rundt om sommeren, alt annet skal heves! Så en tøff pickup om lørdagen, usikker på hvilket merke da jeg bet meg mer merke i høyda enn hvilken bil :p Må ha vært den ideelle bilen for østlandet de 4 dagene det snør i året og alt er ufremkommelig :)

Lenke til kommentar

Så lenge fjærene har TUV papirer så går det i gjennom kontroll/BT?

Så lenge du har papirer, firehjulskontroll og nok klaring inni hjulbuene så er det alt som trengs.

TUV papirer må stemme med merking på senkesettet, som må være leselig. Lysjustering og firehjulskontroll må være utført, og dokumentasjon må medbringes. Det samme  må Vognkort del 2. 

Så skal det gå greit.

Lyktejustering er ikke krise.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Et år til jeg må tenke på ny bil, frister litt med plugin hybrid (spesielt de som VAG har kommet med).

Noen som vett om disse laderne tåler vær og vind? Har ikke garasje, og det er jo lite vits om jeg ikke kan lade bilen hver natt. 

Lenke til kommentar

Å herre, forestiller meg hvor moro det måtte ha vært å eid noe sånt, et skikkelig sleeper-turbo prosjekt der motor er bygd for å tåle ladetrykket i tillegg til manuell kasse. Bare synd EU-kontrollen ville aldri gått imellom med mindre bilen var godkjent med et slikt oppsett (som ville kosta det samme som å selge bestemora si men sånt gjør man uansett ikke) men damn det hadde vært moro :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...