Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Skal kjøpe stempelringer til bilen og finner priser på godt over tusenlappen i norske nettbutikker. 

Men så klikker jeg meg inn på BS-bildeler, og finner stempelringer til 200kr? 

Tilsvarer disse originaldeler, eller har de bare skrevet 1000 kr for lite på prisen? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

OEM koster vel uansett. Fant ut at de var produsert av Japanparts. Leste litt om hva som hadde skjedd med utviklingen av stempelringer de siste årene, og ble litt skeptisk til de billige ringene. 

Lenke til kommentar

OEM koster vel uansett. Fant ut at de var produsert av Japanparts. Leste litt om hva som hadde skjedd med utviklingen av stempelringer de siste årene, og ble litt skeptisk til de billige ringene. 

Egentlig bør du snakke med de som har honet/borret blokka di om hvilke ringer du bør bruke.

Har ikke peil på sånt selv, men blokka mi er dausliten (dyp kant i sylinderveggene) og jeg vet at den må borres opp hvis den skal holde 10 år til eller trimmes uansett. Derfor fikk jeg den bare honet bånn gass og smalt motoren sammen med de billigste ringene jeg fant. Det neste blir å borre til overdim med høykompstempler og da kjøper jeg skikkelige ringer jeg vet holder.

Lenke til kommentar

Hvorfor leser en alltid i nettaviser at "mistet lappen i 151kmt" og "2 mistet lappen i 87kmt i 60 sone", altså som regel et det alltid 1kmt over grensa for å miste lappen virker det som. Plusser de på 1kmt for morro skyld når dem måler med laser så dem kan ta lappen..?

Lenke til kommentar

Hvorfor leser en alltid i nettaviser at "mistet lappen i 151kmt" og "2 mistet lappen i 87kmt i 60 sone", altså som regel et det alltid 1kmt over grensa for å miste lappen virker det som. Plusser de på 1kmt for morro skyld når dem måler med laser så dem kan ta lappen..?

Min erfaring er at de trekker ned hastigheten. De har ganske mange sikkerhetsmarginer som trekker i fra noen km. Så lar de de gå rett over grensa. Tror straffen er den samme om du er 4 km over lappgrensa eller om du er 1

Lenke til kommentar

Da var bilen avskiltet, uten forsikring, vasket, bonet og lagret for vinteren. Trist, men i bilens beste interesse.  :hm:

Årsaken er fordi jeg ikke gidder å ha en gateparkert bil i Oslo sine klinkis-gater for å kjøre meningsløst på saltete veier. Sist gang måtte jeg klage til kommunen fordi de ikke brøytet gata før det hadde dannet seg 20cm isspor i veien.

Så slipper jeg å betale forsikring, og stresse med BT og EU-kontroll før til våren.

Lenke til kommentar

Jepp. Pluss det er veldig greit å si at bilen er vinterlagret i mitt eie og 70% av kilometerstanden fra 112k til 130k har vært langkjøring, når jeg skal selge den. Har ikke så fryktelig mye å si nå, men hvis jeg eier bilen i 5 år til så er det trolig en bonus.

Blir trist å ikke kunne kose seg med bilen på sene vinterkvelder da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...