Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selger nok sleevsene ja. Tenkte å senke 35/35 eller 40/40.

Jeg bygget coilovers med sleeves, det er like greit som å kjøpe, men du må jo ha rette fjærer og dempere der også, og så må man vite at bare fordi du har 15 cm med justeringsmulighet, er det ikke mer enn 3-5 cm som faktisk er greit. 

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål: Ved skade og bruk av kasko, blir bonusen justert umiddelbart eller

ved neste hovedforfall? Havnet midt oppi det vi i nord-Norge kaller et skikkelig "kukstykke" i dag. Forholdsvis omfattende skader på begge biler, men verst på min. Har kasko+ uten egenandel, og når jeg ser på skadene antar jeg at jeg blir nødt å ta dette på forsikringen.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Nei, det var nok min feil. Kan ikke nedlegge for en tåpelig ting det var. Begge dørene på venstre side på hennes bil må nok byttes, mens min fikk det i fronten på høyre side. Støtfanger, lys, skjerm og panser. Ingen fart så ikke voldsomt, men okke som. Blir nok bonustap og svindyre forsikringspremier i mange år framover. Helsike.

Lenke til kommentar

Nei, det var nok min feil. Kan ikke nedlegge for en tåpelig ting det var. Begge dørene på venstre side på hennes bil må nok byttes, mens min fikk det i fronten på høyre side. Støtfanger, lys, skjerm og panser. Ingen fart så ikke voldsomt, men okke som. Blir nok bonustap og svindyre forsikringspremier i mange år framover. Helsike.

Brudd på vikeplikt? Utrolig surt, men bra det ikke gikk verre i alle fall.

Uhell er synd uansett hvor stort.

Lenke til kommentar

Når selv VEGVESEN ANSATTE synes at dette er håpløst, så vet du at du sitter mitt oppi byråkratiet sin avføring.

Nå har jeg gått all in, og sendte ekstraordinær søknad om godkjenning via ombygging til SFOOR for å kunne få skrive de helvetes felgene mine inn i vognkortet. Alt dette her fordi de er 1" bredere bak.

Dette gjelder ikke om å få bilen min godkjent lenger. Nå er jeg Ahab som skal skyte Moby Dick, og er villig til å dø for å kunne få det til.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brudd på vikeplikt? Utrolig surt, men bra det ikke gikk verre i alle fall.

Uhell er synd uansett hvor stort.

Ja. Jeg skulle rygge inn på parkeringsplassen som jeg alltid gjør. For å gjøre dette svinger jeg til høyre, ut i veibanen, og rygger bak. Dette er i et lite boligfelt med 7 hus, så det er lite trafikk. Av en eller annen grunn stoppet jeg opp litt før jeg la over, og når jeg så kjører har jeg ikke fått med meg naboen som kommer i hundre-og-helvete. Så jeg treffer henne i venstre side med min høyre front. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor i hel.. jeg ikke så meg om. Hun kjørte etter forholdene alt for fort (burde skjønt at jeg holdt på å parkere), men det er selvsagt min feil.

Fikk taktst i dag. Ca. 25k. De bytter støtfanger, lykt og skjerm. Panseret skal de visst rette opp. Rimelig forbanna på meg selv i dag, for å si det mildt. Så mange år med plettfri kjøring...

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Tviler på det iom. at jeg antar jeg må betale hennes skader også. Vil i tilfelle falle ned til 40% bonus (hadde 70%). Men jeg tror det lønner seg å ta det på forsikringa uansett basert på mine egne utregninger. Vi får se hva totalkostnaden ender opp på til slutt.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...