Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilen min drar hårfint mot høyre. Smått irriterende. Må jeg ta full 4-hjulskontroll for å få utbedret dette? Merk at den ikke sliter skeivt på dekkene, og at lufttrykket er likt på h/v side.

 

Sikker på at du ikke bare sporer? Hva er hjuldimensjonene dine?

 

Hva synes folk om karbonfolie? Ser folk bruker det en del. Selv synes jeg det er som dekaltrimming, men det er nå meg. 

 

Superharry.

Lenke til kommentar

Tror nok jeg ville ventet til alt dette er over før jeg hadde investert i VAG. Gudene vet om noen konsekvenser vil skje i de andre markedene, eller om det blir gravd opp mer drit.

 

Men at VAG vil komme seg på beina igjen er det ingen tvil om. Forhåpentligvis så kommer de ut av dette med et snev samvittighet.

Lenke til kommentar

Helt utrolig at noen som er så store som Volkswagen bæsjer så til de grader på, ikke bare leggen, men feil legg som de har gjort her. Noen kommer til å bli hengt for dette, enten internt hos Volkswagen, eller hos EPA dersom de tar feil (betviles).

 

En ting er ihvertfall helt sikkert. Som følge av dette vil nok enda færre av USAs befolkning kjøpe diesel og heller velge bensinbiler med langt høyere forbruk og utslipp av Co2....... Sikkert bedre for miljøet det, EPA. dere som er så pro-bensin at det blir latterlig noen ganger.

 

Edit: EPA gjorde dette mot en så å si alle dieselmotorprodusnter for snart 20 år siden av akkurat de samme grunnene: testutslipp var ikke ens med reels utslipp.

 

Relevant:

 

In a good example of the regulatory doublespeak common at the EPA, the engine controllers were said to have “defeated” the emissions standards by ensuring that the engines met precisely the EPA standards using EPA’s tests.

 

Because the EPA’s engine test focused only on simulating urban driving conditions, however, meeting the test standard allowed the engine controllers to focus on mileage rather than on emissions under highway driving conditions. In effect, the EPA sued the engine manufacturers because the engine makers had not designed their engines to meet a test procedure EPA had not created.

 

Despite the legal absurdity of the EPA’s position, in 1998 the firms and the EPA signed a $1 billion settlement that tightens the previous regulatory standards and specifies how the industry will regulate emissions of nitrogen oxides (NOx).

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Leste en plass at hvis du tar corporation bokstavelig (in corpus - Gi noen en kropp) og analyserer personligheten til denne "personen", så viser det hos de fleste sterke psykopatiske trekk.

 

Med andre ord så gir mange selskaper fuck all i deg, miljøet og reglene, så lenge pengene triller inn. Der de heller angrer på at de ble tatt, uten et snev av dårlig samvittighet for hva de ble tatt for.

 

Om dette gjelder VAG vet jeg ikke. Om dette er sant vet jeg ikke. Men denne situasjonen passer jo ganske godt inn.

 

https://www.psychologytoday.com/blog/our-humanity-naturally/201103/why-corporations-are-psychotic

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Helt utrolig at noen som er så store som Volkswagen bæsjer så til de grader på, ikke bare leggen, men feil legg som de har gjort her. Noen kommer til å bli hengt for dette, enten internt hos Volkswagen, eller hos EPA dersom de tar feil (betviles).

 

En ting er ihvertfall helt sikkert. Som følge av dette vil nok enda færre av USAs befolkning kjøpe diesel og heller velge bensinbiler med langt høyere forbruk og utslipp av Co2....... Sikkert bedre for miljøet det, EPA. dere som er så pro-bensin at det blir latterlig noen ganger.

 

Edit: EPA gjorde dette mot en så å si alle dieselmotorprodusnter for snart 20 år siden av akkurat de samme grunnene: testutslipp var ikke ens med reels utslipp.

 

Relevant:

 

In a good example of the regulatory doublespeak common at the EPA, the engine controllers were said to have “defeated” the emissions standards by ensuring that the engines met precisely the EPA standards using EPA’s tests.

 

Because the EPA’s engine test focused only on simulating urban driving conditions, however, meeting the test standard allowed the engine controllers to focus on mileage rather than on emissions under highway driving conditions. In effect, the EPA sued the engine manufacturers because the engine makers had not designed their engines to meet a test procedure EPA had not created.

 

Despite the legal absurdity of the EPA’s position, in 1998 the firms and the EPA signed a $1 billion settlement that tightens the previous regulatory standards and specifies how the industry will regulate emissions of nitrogen oxides (NOx).

Vel nå er det sånn at diesel slipper ut en del nox og sot som har mye å si på luftkvaliteten i storbyer , bensin slipper kanskje ut mer co2 , men er bedre for lufta i byene selv on det kanskje er verre totalt sett .

Lenke til kommentar

Helt utrolig at noen som er så store som Volkswagen bæsjer så til de grader på, ikke bare leggen, men feil legg som de har gjort her. Noen kommer til å bli hengt for dette, enten internt hos Volkswagen, 

Det vil nok rulle hoder ja.

 

Tidligere redaktør av Bil, Jon-Winding-Sørensen, tror VW foruten bøter i milliardklassen, risikerer private søksmål i USA. Han tror ikke skandalen handler om menneskelig feil, men om en alvorlig ukultur.

– Dette er ikke en glipp eller et teknisk problem, men et strukturproblem, påpeker Jon Winding-Sørensen, som tror VW-ledelsens dager er talte.

– Det er ikke noe å spekulere i en gang. Det kommer til å skje, forventer han.

http://www.nrk.no/verden/miljoekspert-om-vw-krisen_-_-det-hadde-kanskje-vaert-bedre-a-skifte-drivstoff-1.12565535

Endret av toth
Lenke til kommentar

Man må bare passe på at det finnes flere forskjellige forurensninger. Akkurat hva som er det mest viktige vet jeg ikke, men jeg tenker at all forurensing er ille, jeg da.. Dersom jeg kunne bestemt: Co2>NoX any day. Da kunne allergiske mennesker ihvertfall vært ute og gått om vinteren og så får vi plante flere trær.

 

Det ryktes om at noen i toppledelsen i Volkswagen trekker seg og mange er ivrige med å si at det er Winterkorn himself som blir erstattet av herr Müeller fra Porsche. Det høres for drøyt ut..

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

 

Bilen min drar hårfint mot høyre. Smått irriterende. Må jeg ta full 4-hjulskontroll for å få utbedret dette? Merk at den ikke sliter skeivt på dekkene, og at lufttrykket er likt på h/v side.

 

Sikker på at du ikke bare sporer? Hva er hjuldimensjonene dine?

 

 

215/45R17. Synes det isåfall er rart at det alltid sporer til høyre? Det er som sagt ikke veldig mye, men nok til at det oppleves som ganske irriterende.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...