Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja selvfølgelig gjorde de det.. men poenget mitt (som ikke kom godt nok fram, beklager), for å sette det hele veldig i perspektiv da.. var at hadde f.eks du jobbet på en Mercedes fabrikk da.. eller la oss si akkurat den fabrikken som lagde bilen og hadde brukt tid, arbeid og følelser på å lage det beste for kunden (syns jeg så AMG merket der), så hadde jeg blitt forbauset om du ikke hadde blitt en smule lei deg.

Jeg hadde hvertfall blitt det. Å se verket mitt bli vandalisert. Ja bare av å se videoen så merket jeg at jeg faktisk ble litt deppa for man gjør ikke sånn. Det er dumt.

For meg er ikke bil bare en bil slik noen ser, ett fremkomstmiddel fra A til B. Jeg ser på biler som om de har en personlighet, en karakter, ja det høres sikkert veldig teit og dumt ut, men jeg er jo veldig glad i biler. Får håpe har han råd til å skade bilen så har han kanskje råd til å fikse den også.

Lenke til kommentar

Når sa jeg at maskiner hadde følelser? Da misforstod du faktisk hele poenget mitt når jeg sa at jeg personlig ser på biler som noe mer enn bare bil. Sammenlign meg gjerne med Memphis Raines når han prater til Eleanor i filmen "Gone in 60 Seconds". Ikke det at jeg prater med min, men jeg liker å leke med tanken at alle biler har en egen "Karakter". Hvis man ikke er en skikkelig bilentusiast så er det kanskje ikke så lett å forstå.

Denne bilen likte forresten ikke hva du sa ;)

bb197bf0-5b1d-48f5-9e04-5dfdf9104a6b.jpg

edit: Rettet skriveleif

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Noen som har noe tips til en type lim jeg kan feste skjermbredderene mine med? Første som slo meg var tec7, men der finnes kanskje noe bedre der ute? Greit at det sitter fast i vær og vind :)

Når jeg jobbet på obs bygg så solgte vi et lim kalt 'superfix (?)' dette kunne holde 1 tonn pr. kvadratmeter. Jeg mener det er for utendørsbruk også.

Kan være verdt et forsøk :p

Lenke til kommentar

Når sa jeg at maskiner hadde følelser? Da misforstod du faktisk hele poenget mitt når jeg sa at jeg personlig ser på biler som noe mer enn bare bil. Sammenlign meg gjerne med Memphis Raines når han prater til Eleanor i filmen "Gone in 60 Seconds". Ikke det at jeg prater med min, men jeg liker å leke med tanken at alle biler har en egen "Karakter". Hvis man ikke er en skikkelig bilentusiast så er det kanskje ikke så lett å forstå.

Denne bilen likte forresten ikke hva du sa ;)

bb197bf0-5b1d-48f5-9e04-5dfdf9104a6b.jpg

edit: Rettet skriveleif

:)

Jeg var enig frem til du begynte å sitere Gone In 60 seconds!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Maskiner har ikke følelser kompis. Det blir ikke lagd mercer med hjertet, de blir lagd med hjernen.

Vel, jeg vil påstå at motoren i den aktuelle bilen er satt sammen med hjertet som verktøy.

Det er som kjent slik at AMG-motorene er bygget for hånd av en navngitt tekniker.

Endret av Snylter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste bil-entusiaster ser på sin egen bil med sjel og personlighet. Men det er ikke nødvendigvis noe cheesy man ikke klarer å gi slipp på. Må jeg sende bilen min på skraphaugen så gjør jeg det uten å sørge over noe annet enn tapte penger.

Man setter selvsagt pris på arbeidet som er lagt inn i bilen, men når arbeidet er betalt så er det ditt valg om du vil bruke de pengene på en knallflott bil, eller som en piñata til golfkøllene dine.

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig gjorde de det.. men poenget mitt (som ikke kom godt nok fram, beklager), for å sette det hele veldig i perspektiv da.. var at hadde f.eks du jobbet på en Mercedes fabrikk da.. eller la oss si akkurat den fabrikken som lagde bilen og hadde brukt tid, arbeid og følelser på å lage det beste for kunden (syns jeg så AMG merket der), så hadde jeg blitt forbauset om du ikke hadde blitt en smule lei deg.

Jeg hadde hvertfall blitt det. Å se verket mitt bli vandalisert. Ja bare av å se videoen så merket jeg at jeg faktisk ble litt deppa for man gjør ikke sånn. Det er dumt.

For meg er ikke bil bare en bil slik noen ser, ett fremkomstmiddel fra A til B. Jeg ser på biler som om de har en personlighet, en karakter, ja det høres sikkert veldig teit og dumt ut, men jeg er jo veldig glad i biler. Får håpe har han råd til å skade bilen så har han kanskje råd til å fikse den også.

Du så AMG merket ja :)

Lenke til kommentar

Altså, jeg er klar over at motorene blir satt sammen av folk, men tviler på at han indern jeg så der sist jeg så video derfra bryr seg nevneverdig hva de som kjøper bilen gjør. Tror ikke han ser på tv og bare "Neiii motor nr 238, we had something Special"

Jeg håndlager ting jeg og, maskinerer motorkomponenter til Rolls Royce bl.a

Legger like mye følelse i de delene som togsett 69 delene jeg lager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...