Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske merkelig å si "lol tesla" utifra den videoen der.

Det er en elbil, ikke en sports-coupé slik som M4. De 700 hestekreftene som virker ganske ubetydelige i den videoen skinner ikke før man ser begge kjøre fra stillestående posisjon.

Tesla har dårlig toppfart. Ikke noe som kom overraskende på meg.

Ikke vær så grinete nå da :D

det er lol Tesla, den som liksom skal ha 700 hester.. Den blir ganske morsom når en bil med 431 hester slår den.

Hadde jeg hatt mulighet til å velge mellom f.ex Nissan GTR og en P85D hadde jeg uten tvil valgt GTR'en.

Bare sånn hypotetisk skulle jeg hatt aller nyeste Teslaen til 1,1 mill og brukt GTR som har rullet f.ex 22k km til 1,1 mill.

Stillestående er heller ikke realistisk, alle vet hva den er god for stillestående, det er heller ikke hva GTboard driver med (Tidl. kalt M5Board).. Der har dem alltid gjort rolling starts.

Har heller ikke sagt det er en Sportscoupe sånn som du hinter te.

Elektrisk bil har jeg ikke sansen for. Syns det er fint noen kjører det, sparer miljøet osv og trives med å slippe skatter og avgifter her og der dem egentlig skulle betalt. Men for meg skal en bil ha sjel, en lyd, en historie.. BMW og alle andre med sportslighet har nettopp det. 

Dårlig toppfart sier du forresten.. 240 km/t er det dårlig toppfart? Nei det er jo ikke det. Jeg syns det går unna når jeg de gangene har vært oppi der med min. Det er ikke BMW's problem at Tesla ikke klarer å lage det bedre.

Kanskje du også bør forstå alle de fanboys som jubler av glede hver gang en Tesla slår en hvilket som helst annen bil i dragrace, sånne mennesker finns, men de gir du ikke pepper. Så jo det er lol Tesla, deilig å få jekka dem ett par hakk ned gitt. :D

Bilen blir brukt som måleinstrument mot andre spreke biler og som oftest vinner den, men nå som det er andre veien rundt og jeg syns det var litt morsomt at den tapte så er det plutselig helt uriktig slik du insinuerer? Jaja du burde kanskje kjøre en Tesla du da hvis du er så glad i dem.

>James Bond

>Kritiserer fanbois

:wee: 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på ettermontering av bluetooth? Gjelder en Audi A1. De er vel relativt ny MMI så da bør det ikke være så dyrt? :D

Du må vite 2 ting først: Hvilken MMI-versjon du har, og om du har AMI-kontakt i hanskerommet.

Deretter avhenger det av om du snakker om telefonbruk eller musikkstreaming, som poopen nevner.

Lenke til kommentar

>James Bond

>Kritiserer fanbois

hold kjeft. du er en ekte svetting, alle de gangene du har quota meg, har du ikke skjønt at jeg ikke gidder å svare deg fordi du er så svett? nei dette er siste gang, så hold kjeft og pirk bort i noen andre istedet svetting

haha lææ .. :D Her snakkær vi vett

Lenke til kommentar

Tesla Model S er gjerne en bil uinvidde lar seg imponere av, men vi som er vant til kvalitetsbiler fra f.eks Tyskland gjennomskuer lett billige konstruksjonsgrep som typisk amerikansk plast (av den enkle sorten), dårlig passform på enkelte elementer som sidene av dashbord ved fører/passasjerdør, der fanger møter ytterskjermer, samt linja som går langs med taket bakover over dørene "treffer" inntil kromlista på bakdørene og det har alltid irritert meg noe jævlig fordi det ellers er en avstand på 2-3mm hele veien forover til a-stolpen. Simpel konstruksjon i dyr innpakning. Litt som Iphone og Beats headsett når jeg tenker meg om.

Men som pc på hjul og som el bil er den overlegen.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt 1. og 2. generasjon Roadster, morsom bil.

Problemet er bare at den er drøyt overvektig med 300kg høyere vekt enn bilen hadde under Lotus-navnet.

Ja, ser at Roadsteren i følge infoen på Wiki har et batteri på ca. 450 kg. Har du prøvd Elise også? Ser ut til at de forskjellige variantene har likt eller dårligere effekt/vekt-forhold som Roadster, med unntak av kompressor-varianten som har noe høyere.

Lenke til kommentar

>James Bond

>Kritiserer fanbois

hold kjeft. du er en ekte svetting, alle de gangene du har quota meg, har du ikke skjønt at jeg ikke gidder å svare deg fordi du er så svett? nei dette er siste gang, så hold kjeft og pirk bort i noen andre istedet svetting

For all del, ikke gidd å ha humor. :wee:

Forøvrig føler jeg meg overvåket, om du ikke da besitter overnaturlige evner som fortalte deg at jeg kommer rett fra trening. Ser dog ingen skam i å svette litt.

Lenke til kommentar

Spot on. :wee:

Litt som da jeg skulle fikse sentrallåsen på døra mi.

"Åh! Ser ut som jeg bare må ta av dette dørkortet for å kunne nå sentrallåsen" Så bruker jeg de neste to timene til å banne, og få vondt i ryggen fordi det helvetes dritt-dørkortet ikke vil gå på igjen slik som det skal.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter tredje gangen så gikk det fint. Første gangen så hadde jeg skikkelig problemer med å få den klippset på under vinduet. Men det var mest et eksempel til å illustrere hvor drit det kan være å fikse noe, selv om det på papiret er enkelt.

Førøvrig: Kudos til Snap Drive Sandaker som fortalte meg hvor oljelekkasjen min kommer fra når de skulle ta 4-hjulskontrollen. De gjorde det nok for å kunne gi meg et tilbud. Men fin bonus uansett.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...