Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Var ikke så galen pris det der nei, var litt utenfor budsjettet mitt når jeg kjøpte meg bil forrige måned, hadde jeg hatt tilgang på pengene til en kunne det fort vært en kandidat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, de er jo relativt greit priset i forhold til de nærmeste konkurrenten etter hva jeg kan se, tenker da gjerne på XE og XF . 

Det er nettopp slike påstander som gjør Jaguar til et ganske snedig kjøp nå - Jaguar er ikke lenger dyrere, men veldig få vet det - du vil få MYE status blant legkvinner og p-plass-kred for pengene med en slik http://www.finn.no/63757501 - 90% vil tro den koster minst det dobbelte, takket være dyret i grillen.

Visste ikke at du fikk de så billig. Det skal dog nevnes at det var litt stusslig til å være Jaguar, noe som sikkert slår fort ned på eksklusiviteten.

On an unrelated note: Oppdaget et problem med å eie kantfelger... Bremsestøv og asfaltflekker blir utrolig fort synlig.

Lenke til kommentar

Tja, de er jo relativt greit priset i forhold til de nærmeste konkurrenten etter hva jeg kan se, tenker da gjerne på XE og XF . 

Det er nettopp slike påstander som gjør Jaguar til et ganske snedig kjøp nå - Jaguar er ikke lenger dyrere, men veldig få vet det - du vil få MYE status blant legkvinner og p-plass-kred for pengene med en slik http://www.finn.no/63757501 - 90% vil tro den koster minst det dobbelte, takket være dyret i grillen.

Visste ikke at du fikk de så billig. Det skal dog nevnes at det var litt stusslig til å være Jaguar, noe som sikkert slår fort ned på eksklusiviteten.

For kjennere - ja. de andre 98% vil bare tro du har en dritdyr bil, så det spørs hva man er ute etter :)

Lenke til kommentar

Ville vært vel så trygt om bilister hadde kjørt etter forholdene og bremset ned om de er usikre.

Det skremmer meg litt at enkelte bilister må eksplisitt ha et skilt for å redusere farten. Slik som da jeg kjørte i 110-sonen med et 5cm slapsete snølag på veibanen, og tullinger raste forbi i venstrefilen i 100, med snøsprut 1 meter ut av hjulbuene, mens jeg kjørte i 70 og prøvde å ikke plane over i det andre feltet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske merkelig å si "lol tesla" utifra den videoen der.

Det er en elbil, ikke en sports-coupé slik som M4. De 700 hestekreftene som virker ganske ubetydelige i den videoen skinner ikke før man ser begge kjøre fra stillestående posisjon.

Tesla har dårlig toppfart. Ikke noe som kom overraskende på meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ganske merkelig å si "lol tesla" utifra den videoen der.

Det er en elbil, ikke en sports-coupé slik som M4. De 700 hestekreftene som virker ganske ubetydelige i den videoen skinner ikke før man ser begge kjøre fra stillestående posisjon.

Tesla har dårlig toppfart. Ikke noe som kom overraskende på meg.

Ikke vær så grinete nå da :D

det er lol Tesla, den som liksom skal ha 700 hester.. Den blir ganske morsom når en bil med 431 hester slår den.

Hadde jeg hatt mulighet til å velge mellom f.ex Nissan GTR og en P85D hadde jeg uten tvil valgt GTR'en.

Bare sånn hypotetisk skulle jeg hatt aller nyeste Teslaen til 1,1 mill og brukt GTR som har rullet f.ex 22k km til 1,1 mill.

Stillestående er heller ikke realistisk, alle vet hva den er god for stillestående, det er heller ikke hva GTboard driver med (Tidl. kalt M5Board).. Der har dem alltid gjort rolling starts.

Har heller ikke sagt det er en Sportscoupe sånn som du hinter te.

Elektrisk bil har jeg ikke sansen for. Syns det er fint noen kjører det, sparer miljøet osv og trives med å slippe skatter og avgifter her og der dem egentlig skulle betalt. Men for meg skal en bil ha sjel, en lyd, en historie.. BMW og alle andre med sportslighet har nettopp det. 

Dårlig toppfart sier du forresten.. 240 km/t er det dårlig toppfart? Nei det er jo ikke det. Jeg syns det går unna når jeg de gangene har vært oppi der med min. Det er ikke BMW's problem at Tesla ikke klarer å lage det bedre.

Kanskje du også bør forstå alle de fanboys som jubler av glede hver gang en Tesla slår en hvilket som helst annen bil i dragrace, sånne mennesker finns, men de gir du ikke pepper. Så jo det er lol Tesla, deilig å få jekka dem ett par hakk ned gitt. :D

Bilen blir brukt som måleinstrument mot andre spreke biler og som oftest vinner den, men nå som det er andre veien rundt og jeg syns det var litt morsomt at den tapte så er det plutselig helt uriktig slik du insinuerer? Jaja du burde kanskje kjøre en Tesla du da hvis du er så glad i dem.

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Ja og nei. Tesla har faktisk ett bra drag fra 0-200 til og med. Men må le når selvgode bedrevitere som heier på Tesla som det var sitt eget barn, eller de som skal ha "fin sportslig bil" plutselig forsvarer etter at den ikke var sånn som dem hadde trodd likevel..

Da må jeg le. Få følelser i magen er bedre. Synd dem ikke kommer så ofte.

"Jammen denne bilen skulle jo være sprekest i aks, være elegant, nyskapende og ha alt jo! Er jo 700 hestekrefter her!" Også var planen å kjøpe en M5 eller AMG etter en lang guttedrøm og være bilen for midtlivskrisa og så er det nettopp denne bilen som slår det nye "elektro vidunderet"..

Da jeg le. Da tror jeg man har missforstått :p Det er nesten litt trist at enkelte ikke har skjønt bedre.

Lønner seg ikke alltid å go-with-the flow. Noen tror jo omtrent at Tesla er verdens beste bil, da er det ikke noe annet enn herlig å se dem sitte med skjegget i postkassa. Ja Tesla er fin, nei det er ikke verdens sprekeste bil. Beklager, men slutt i det minste å gå rundt å leke overmenneske fordi man tror den "Tar" alt.

Lenke til kommentar

Tesla er jo en sportslig bil for hvermannsen, nettopp fordi de fleste synes at det er kult å oppleve kraftig aksellerasjon.

Det er en kraftig bil, men det er neppe noen med generelle fysikkunnskaper som har forventet at en klump på 2 tonn skal matche alle mulige sportsbiler som veier mindre.

Definisjon på verdens beste bil er så subjektiv at det er ikke vits i å diskutere. For noen er sikkert Tesla det og for meg er det helt greit.

Lenke til kommentar

Ja du har helt rett, bare tror ikke jeg ville vært så veldig happy om jeg skulle kjøpt en sportslig bil og så ble det Tesla men så var planen egentlig en tysk sportswagen, og pga. uvitenhet gikk jeg for det "De sa var bra" også viser det seg å ha vært ett bomkjøp :p De som har gått på den må ha det surt åss :p Derfor sier jeg liksom, hvorfor ikke en V8er.. So sound liksom.. Much fun, very car.. Wow..

Lenke til kommentar

Får håpe folk gjør litt research når de kjøper bil i den prisklassen. I Norge er Tesla i en spesiell situasjon pga avgifter og trekker dermed folk som egentlig ikke har behov for en bil med masse krefter, men heller tar det som en bonus.

Ikke mange som gadd å redde miljøet da man måtte sette seg i en Buddy for noen år siden. Blir litt annerledes når du kan sitte i en relativt komfortabel og sikker sedan som ikke må lades etter hver oppoverbakke, samt at du får en bil som er sprekere enn det meste andre på veien og er splitter ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...