Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kreler av skikkelig råner-BMWer også. Pleier alltid å spøke med at jeg hadde passet rett inn i der hver gang jeg kjører gjennom. Har faktisk vært noen av de som har spottet "new blood", og yppet seg med meg.

Men ja. Traktorer på motorveien, og i sentrum er i hovedsak så ille det blir.

Lenke til kommentar

Er nok ikke lovlig nei. At de ransaket hele bilen skjønner jeg, for han ene passasjeren (kompisen til kompisen min, kjenner han ikke så godt) hadde tydeligvis pepperspray på seg, noe jeg ikke var klar over. Brydde meg ikke om at de gjorde det de gjorde for har ikke noe å skjule, og synes det var ganske kult å bli stoppet for første gang /med/ førerkort. Eneste jeg synes var rart er at de ba alle komme ut av bilen for å kroppsvisitere, startet vel at jeg snakket med purken og ga førerkort mm., han så meg i øya med lys osv, og plutselig banker han andre på andre siden av bilen og ber begge to hoppe ut og vise legitimasjon og kroppsvisiterte begge to, og så ble jeg kroppsvisitert og. Merkeligste er forsatt at de ikke tok promilletest når de bokstavelig talt gjorde alt de kunne for å finne noe ulovlig på oss...

Lenke til kommentar

Om kompisen til kompisen din har en historie med å bære våpen så vil jeg si at de hadde god grunn til å ransake dere alle. En ting er å ransake tilfeldige uten en grunn, en annen ting er å sjekke opp på folk du vet liker å tråkke på grensen.

Kanskje årsaken ikke er så mye trynefaktor som det er hva de har i registrene sine.

Lenke til kommentar

Han har aldri vært i kontakt med Politiet, det vet jeg. Kan dog hende de kjente igjen kompisen min fra et eller annet, han har en tvillingbror som har blitt tatt i razzia før så da ligner de jo selvfølgelig på hverandre. Så det er jo ikke så rart de gjorde som de gjorde, men det jeg synes er det rareste er at de holdt på en time men aldri tok noe promilletest.

Lenke til kommentar

Bor på Jæren så det er mer traktor i sentrum enn raggarbiler for å si det sånn.

Politiet vet vel at du ikke kjøper sånn bil for å kjøre fort regner jeg med, viktigere å ta de farlige kriminelle som kjører Bmw. :laugh:

OUFF, her i Halden ser man slikt daglig... Ikke at det gjøre noe da. Det er i bunn og grunn en veldig trivelig gjeng. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva tenker folket om Jaguar for tiden? F-Pace ble jo lansert senest i dag, det er 3 nye modeller i år. 

Har notert meg følgende:
+ Noen annet enn BMW, Audi og Mercedes 

+ Designet har blitt langt bedre

+ Bakhjulstrekk 

+ Sportslig oppsett med lett alu-karosseri 

+ Greit med utstyr som standard

- Kjipe motorer / lite utvalg

- Forsatt litt å gå på designet (sett bortifra sportsbilene) 

- Har ikke hørt så mye fint om forhandleren vi har i her i området. 

Kunne gjerne hatt en Jaguar-grønn XE R-Sport som neste bil .

Lenke til kommentar

Hva tenker folket om Jaguar for tiden? F-Pace ble jo lansert senest i dag, det er 3 nye modeller i år. 

Har notert meg følgende:

+ Noen annet enn BMW, Audi og Mercedes 

+ Designet har blitt langt bedre

+ Bakhjulstrekk 

+ Sportslig oppsett med lett alu-karosseri 

+ Greit med utstyr som standard

- Kjipe motorer / lite utvalg

- Forsatt litt å gå på designet (sett bortifra sportsbilene) 

- Har ikke hørt så mye fint om forhandleren vi har i her i området. 

Kunne gjerne hatt en Jaguar-grønn XE R-Sport som neste bil .

Hvis du mener Jaguar F-Type, som den nye i både Coupe og Cab så er jeg fan..

Selvom jeg elsker BMW syns jeg den er knallbra.. Hvertfall den med V8ern, og den har fått mye god kritikk også av omtalere.

Akkurat der har Jaguar gjort det kjempebra, hvis det var den bilen du mente..

Eneste som var litt teit var at den har såkalt elektronisk diff.. og det var litt negativt for noen, men det er fortsatt basert på "noens" mening og ikke alles selvfølgelig.. Jeg har fortsatt sett Chris Harris on Cars legge bilen breit og han har sagt det har gått griselett, men mulig det kan bli en slags svakhet over tid.. i dunno :)

edit: Fant visst omtalen jeg snakka om her.. Jævlig bra review. Alle må se.

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Jaguar er fortsatt ikke noe Ola Dunk virkelig vurderer, da alle bilene er et godt hode over i prisklasse. Punktene du nevner IT-Henrik gjelder akkurat det samme for Porsche Cayenne, og bilene i den prisklassen er ikke akkurat et alternativ for de fleste.

Men om vi vrir diskusjonen fra "Ferrari FF er god, unik og har praktisk aspekter. Hvorfor ikke kjøpe en Ferrari neste gang?" til "Hva om du kunne kjøpt en Ferrari? Hadde du da vurdert FF?" så vil jeg si at F-Pace så ganske heftig ut, selv om jeg ikke er så glad i SUV. Jaguar har virkelig kommet seg i de siste årene, og jeg har ingen tvil på at de kan ta opp kampen med BMW, Mercedes og VAG på toppsjiktet.

Lenke til kommentar

Ah, minner fra førstebilen til en kompis..  :rofl:

Et logitech annlegg, subben i baksetene og høytallerne festet med borrelås rundt i bilen. Det ble tre i hattehylla, to foran ved høyre benet til sjåfør og venstrebenet til passasjer og subben ekstremt farlig plassert i baksetet/mot midtkonsollen.

Ble det lyd? Absolutt, det ristet og lyden var klar. Så det ghetto ut? JA!

Men det varte bare i en dag eller to fordi bilen ikke klarte å gi nok kraft til å spille dem.

Har vi gjort noe lignende siden? Nei.  :ninja:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jaguar er fortsatt ikke noe Ola Dunk virkelig vurderer, da alle bilene er et godt hode over i prisklasse. Punktene du nevner IT-Henrik gjelder akkurat det samme for Porsche Cayenne, og bilene i den prisklassen er ikke akkurat et alternativ for de fleste.

Men om vi vrir diskusjonen fra "Ferrari FF er god, unik og har praktisk aspekter. Hvorfor ikke kjøpe en Ferrari neste gang?" til "Hva om du kunne kjøpt en Ferrari? Hadde du da vurdert FF?" så vil jeg si at F-Pace så ganske heftig ut, selv om jeg ikke er så glad i SUV. Jaguar har virkelig kommet seg i de siste årene, og jeg har ingen tvil på at de kan ta opp kampen med BMW, Mercedes og VAG på toppsjiktet.

Tja, de er jo relativt greit priset i forhold til de nærmeste konkurrenten etter hva jeg kan se, tenker da gjerne på XE og XF . 

Lenke til kommentar

Du tror det er 25A sikring på sigarettenneren eller?

Spørs selvfølgelig på dynamo og hva annet du bruker, f.eks lys, setevarmere, bakrutevarme etc. Jeg har 140A dynamo beregnet for kald klima, så den hadde nok greid 300W med ekstra tullball koblet på, hva du har aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jaguar er fortsatt ikke noe Ola Dunk virkelig vurderer, da alle bilene er et godt hode over i prisklasse.

Det er nettopp slike påstander som gjør Jaguar til et ganske snedig kjøp nå - Jaguar er ikke lenger dyrere, men veldig få vet det - du vil få MYE status blant legkvinner og p-plass-kred for pengene med en slik http://www.finn.no/63757501 - 90% vil tro den koster minst det dobbelte, takket være dyret i grillen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...