Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brodern fikk sin Audi A1 i dag. Utrolig fin å sitte på. Virket som den var veldig god å kjøre og :)

Han valgte helsvart metallic lakk, TDI motoren, "sportsunderstell" og noe annet nice.

Grattis - A1 er en kul sak!! :thumbup:

Er dritstilig! Så en perfekt en idag; Mørk grå med noe småstyling, svarte "takstolper" og mørke felger sammen med de stilige LED-lysene. Ville hatt den akkurat lik med 122hesters bensin. :love:

EDIT. Ikke sorte søyler, lik denne.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Får sikkert høre det nå, men er ikke noe fan av A1 (utseendemessig).

Syns at bakfra ser den altfor smal og høy ut(Yaris verso :tease:) og fra siden ser den litt for mye ut som et egg.

Til prisen ville jeg faktisk heller hatt en Citrôen DS3 :-)

Lenke til kommentar

Ahh, så A7 idag. En verdig A5 storebror, men i mine øyne ikke nok til å konkurrere mot Mercedes og BMW. Hadde de lagd den uten bakenden (altså mer sedan-liknende) så kunne den vært utrolig stilig. Dessverre ikke min smak, men er jo veldig mange andre som liker den. :) Sikkert en veldig komfortabel bil óg.

Lenke til kommentar

Ahh, så A7 idag. En verdig A5 storebror, men i mine øyne ikke nok til å konkurrere mot Mercedes og BMW. Hadde de lagd den uten bakenden (altså mer sedan-liknende) så kunne den vært utrolig stilig. Dessverre ikke min smak, men er jo veldig mange andre som liker den. :) Sikkert en veldig komfortabel bil óg.

BMW har jo ikke noe som kan konkurrere med A7 (enda).

Lenke til kommentar

BMW har jo ikke noe som kan konkurrere med A7 (enda).

Nærmeste konkurrenten fra BMW blir vel 6 serie.

Var inne på Audi dealern idag, må ærlig si jeg ble litt skuffet over rompa på den, den er liksom så lav. Skulle gjerne vært A6 front på den og...

Lenke til kommentar

Jeg har ingen absolutt favorittmerke, men det kommer vel med tiden. Pappa, der i mot, er veldig opptatt av BMW. Dette har grobunn i at han studerte i Tyskland i flere år, og derfor må ha tyske biler som følge av at han føler seg spesielt tilknyttet Tyskland. Men BMW har også blitt et naturlig valg siden det er de bilene som har vært mest feilfrie.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Eller ikke? Noen sier BMW, noen sier Ford, noen sier Lexus, noen sier Toyota, alt etter hvor og når testen er tatt.

Jeg har sett minst problem med Toyota. Det med gasspedalen var golvmatta, ikke noe anna.

Jeg har personlig ikke noe favorittmerke, heller en liste med favorittmodeller:

Toyota Supra MKIV

Mazda RX7 FC

Honda S2000

Mercedes SLS

BMW 8-serie

VW Passat 1.8T (faktisk)

Volvo 780

Lexus IS200

Mazda 323GT-R

Nissan Skyline S14 R34 ofc. Sorry

Nissan Silvia S15

+flere

Om jeg kjøper bil bortsett fra en fra denne lista, så blir det kun av behov, ikke ønske. F.eks. jobbsammenheng eller barn.

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på de som har et merke de liker ekstra godt, og som gjerne ville valgt det fremfor like gode konkurrenter.

De jeg tenker på forsvarer merket "sitt" med nebb og klør - selv om alle andre skjønner at konkurrentene lager mye bedre modeller. De blir rett og slett fornærmet om man prøver å si at noe annet enn deres merke faktisk har den beste bilen i den klassen.

Lenke til kommentar

Den gruppen der kaller jeg for bilselgere. :!:

Alvorlig talt aner jeg ikke hvorfor noen blir så ekstreme, om man får si det så, men det har da utviklet seg til å bli nært sagt en religion. De har på en eller annen måte sett lyset og er villige til å gå så langt som de føler er nødvendig.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på de som har et merke de liker ekstra godt, og som gjerne ville valgt det fremfor like gode konkurrenter.

De jeg tenker på forsvarer merket "sitt" med nebb og klør - selv om alle andre skjønner at konkurrentene lager mye bedre modeller. De blir rett og slett fornærmet om man prøver å si at noe annet enn deres merke faktisk har den beste bilen i den klassen.

Mange av mine kompiser ser på meg som en sånn "BMW, ingen over, ingen ved siden" fyr :p Men ser ikke på meg selv som en sånn.

Men er jo BMW da, så da har jeg jo rett anyway :ph34r:

Lenke til kommentar

Toyota på 90-tallet er mitt merke, sånn sett. De leverte skikkelige biler da, i form av vanlige bruksbiler og sportsbiler (Celica, MR2 og Supra). Nå er det bare daft. Men så kommer jo FT-86 snart, se om den spinner litt liv i Toyota igjen ^^,

Lenke til kommentar

Bilselgere var jo en god betegnelse - bortsett fra at disse ikke har noen finansielle interesser i det overhodet.

Skjønner det ikke selv, og det er derfor jeg håpet at noen som var slik kunne forklare meg det. Det er kanskje vanskelig å få noen til å stå frem, men det er verdt et forsøk. :p

Favorittmodeller har jo alle bilinteresserte, og mange har nok et merke de liker bedre enn andre. Personlig ville jeg for eksempl valgt en 1-serie over en A3. Selv om A3 også er en glimrende bil.

Listen min inkluderer mange rariteter. Et lite utvalg av de spesielle:

Porsche 959

Peugeot 205 T16

Renault 5 Turbo2

Alfa Romeo 155 Q4

Aston Martin Lagonda

Mercedes S600 Pullman

BMW 635CSi

BMW 2002 Turbo

Lenke til kommentar

Jeg har møtt flere. Noen har vært BMW, andre Volvo, Audi, Ford, Alfa, Saab eller Audi. De finnes mange steder, men felles for dem er at de ikke klarer å si at andre biler også er bra.

Husker spesielt en samtale jeg hadde med en Saab-entusiast. Han mente at nye 9-5 var tilnærmet verdens beste bil, og at den var minst like bra som både 5-serie og E-klasse. Det skjer rett og slett ikke.

Min erfaring er riktignok at dette ofte kommer fra folk som ikke har prøvd noe annet enn "sitt" merke. Hvordan i helvete kan man mene at noe er overlegent når man ikke aner hva man snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...