Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt seriøs. Det handler minst like my om følelsen du får når du setter deg inn som hvordan det faktisk ser ut i en bil som dette - og da er Jaguaren overlegen.

CLS har jeg ikke kjørt enda, så den skal jeg ikke si så mye om, men både 7-serie, S-klasse og A8 har flotte interiør. Problemet er likevel at jeg får den nesten den samme følelsen når jeg setter meg inn i en femmer eller en A6. XJ har rett og slett en luksusfølelse som er et hakk over de tyske.

Følelsen du får når du setter deg inn er så klart det viktigste med en bil :) Har ikke sittet i en XJ ennå, så kan ikke helt uttale meg om det faktisk. Men utifra bilder virker tyskerne overlegne for min del. Men igjen, som du sier - følelsen er alt.

Lenke til kommentar

Jeg er helt seriøs. Det handler minst like my om følelsen du får når du setter deg inn som hvordan det faktisk ser ut i en bil som dette - og da er Jaguaren overlegen.

CLS har jeg ikke kjørt enda, så den skal jeg ikke si så mye om, men både 7-serie, S-klasse og A8 har flotte interiør. Problemet er likevel at jeg får den nesten den samme følelsen når jeg setter meg inn i en femmer eller en A6. XJ har rett og slett en luksusfølelse som er et hakk over de tyske.

Følelsen du får når du setter deg inn er så klart det viktigste med en bil :) Har ikke sittet i en XJ ennå, så kan ikke helt uttale meg om det faktisk. Men utifra bilder virker tyskerne overlegne for min del. Men igjen, som du sier - følelsen er alt.

Eneste gangen jeg har hatt sånn "Ooooooh.. detta er luksus"-følelse var da jeg satt i en Bentley Continental i tyskland ifjor. Jeg synes liksom at Audi, Mercedes og BMW har bra tolkninger av luksus men løser det på forskjellige måter.

Jeg personlig er like imponert over masse knapper og duppeditter som en enkel, minimalistisk stil.. Smaken er som baken, delt og god laugh.gif

Lenke til kommentar

BMW%20hybrid%20f34%20750.jpg

Attraktiv? JA!

Attraktiv motor? NEI!

Er 5 serien finere eksteriør messig? JA!

Min far angrer enda på at han kjøpte den.

På stenshagen bil så ville de gi 700.000kr får den, det vil si at den har tapt halv mill i verdi fra 2009.

Så er liten grunn til å kjøpe en 7 serie, annet at den er mer komfortabel.

Snakker om 730d da :p ikke den Active Hybriden

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

For å være ærlig, er jeg ingen fan av 5-serien. Synes den ser altfor middemådig ut. Hadde heller valgt en E eller A6 når som helst.

7-serien har en veldig "road-presence" og derfor liker jeg den bilen. Den er stor og mektig, i motsetning til 5'ern. i tillegg har den et copy-paste interiør. Hadde Mercedes gjort dette, skulle jeg likt å sett reaksjonene :)

Lenke til kommentar

For å være ærlig, er jeg ingen fan av 5-serien. Synes den ser altfor middemådig ut. Hadde heller valgt en E eller A6 når som helst.

7-serien har en veldig "road-presence" og derfor liker jeg den bilen. Den er stor og mektig, i motsetning til 5'ern. i tillegg har den et copy-paste interiør. Hadde Mercedes gjort dette, skulle jeg likt å sett reaksjonene :)

Jeg syntes grillen på 7 serien er så fæl, hadde de gjort den litt likere dagens 5 serie sin hadde den vært godkjent :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Attraktiv motor? NEI!

På stenshagen bil så ville de gi 700.000kr får den, det vil si at den har tapt halv mill i verdi fra 2009.

Han kjøpte den for 1,2?

730d er antagelig det siste jeg hadde kjøpt for den summen...

Forresten, blir hardt presset på jobb fortiden, mye mas om at jeg må få meg en BMW jeg også :p

Lenke til kommentar

Attraktiv motor? NEI!

Han kjøpte den for 1,2?

730d er antagelig det siste jeg hadde kjøpt for den summen...

Forresten, blir hardt presset på jobb fortiden, mye mas om at jeg må få meg en BMW jeg også :p

Hehe ja. Syntes det er et godt valg om man har familie, og pendler mye. Men ja, selv hadde jeg heller aldri valgt en slik om jeg hadde hatt 1,2 mill

Lenke til kommentar

Når det gjelder biler, så er det ganske få merker jeg liker designet på egentlig. Kvalitetsfølelsen man føler i tyske biler generelt sett, er utrolig bra. Favoritten er selvfølgelig Audi og BMW, MEN, det finnes japser jeg også liker..blant annet Mitsubishi.

Toyota og andre japser har liksom ikke den eklusivitetsfølelsen man får av tyskere. Og designet følger ikke noe spesiell tankegang. En kul på lyset her, en linje her, sånne løkter her. Nei. Toyota er noe dritt når det gjelder design og kvalitetsfølelse.

Lenke til kommentar

Når det gjelder biler, så er det ganske få merker jeg liker designet på egentlig. Kvalitetsfølelsen man føler i tyske biler generelt sett, er utrolig bra. Favoritten er selvfølgelig Audi og BMW, MEN, det finnes japser jeg også liker..blant annet Mitsubishi.

Toyota og andre japser har liksom ikke den eklusivitetsfølelsen man får av tyskere. Og designet følger ikke noe spesiell tankegang. En kul på lyset her, en linje her, sånne løkter her. Nei. Toyota er noe dritt når det gjelder design og kvalitetsfølelse.

Det har jo med prisene å gjøre. En BMW er dyrere enn en Toyota - så klart BMWen er bedre. Og tyskerne er også mye mer stilrene føler jeg.

Lenke til kommentar

Kan love deg at bilene blir designet utifra en generell tanke om stil på alle modeller.

Var i Paris i februar og så på et innlegg Peter Schreyer holdt (ex.Audi), og han forklarte ihvertfall hvordan han hadde designet de nye KIAene, og utifra sånn han streket opp og tegnet på plansjene så var det ikke veldig tilfeldig hvordan designet ble gjort.

Lenke til kommentar

Så er design også en litt kulturell greie. Selv om vi i Norge synes noe er grellt så er det ikke dermed et universalt synspunkt. Bare se på små sedaner som Jetta og Corolla (da det var), eller sedaner generelt. Ellers i verden er de populære biler, men her på fjellet skal man ha stasjonsvogn.. Synes KIA er flotte biler, men hjertet mitt banker fortsatt for andre merker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...