Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er If jeg har vært i kontakt med. Gjensidige har jeg ikke pratet med. Ringer rundt i morgen. Spådd regn, så det passer fint med forsikring da  :tease:

Har 540ien min hos DNB, de må ha hatt ganske grei forsikring når jeg gikk fra Gjensidige som jeg hadde hatt i flere år til Dnb.

Cash is king vettu. Gratulerer med M3 forresten, liker lyden i dem veldig godt.

Lenke til kommentar

Syns bare 35 år var litt drøyt..

Det betyr jo bare det at de fleste uhell med denne type bil skjer med folk under 35. En kjip ting for de få som faktisk greier å beherske en m3, men slik blir da konsekvensene når evneveike folk leker bilinteressert og tror de er verdensmestre.

Synes selv at forsikringspremien skulle gått mer på personen enn kjøretøyet..

Lenke til kommentar

Burde kunne gått på skadehistorikk til fører, spesielt når man har hatt lappen i en del år.. Kan jo være en på 35 nettopp har fått lappen, da vil jeg tro en på 25 som har hatt lappen siden han var 18 har bedre forutsetninger for å håndtere en m3 eller whatever bil...

Lenke til kommentar

Takker! 

WOW, If forsikrer ikke en M3 før man evt er 35 år. Det må være det største bullshitet jeg har hørt. Ringte de kl 14.00, også skulle de ringe tilbake på grunn av et eller annet, noe de ikke gjorde.

Så da jeg ringte de opp igjen nå så fikk jeg vite at jeg ikke får forsikring hos de.

Så jeg ventet i nesten 5 timer på et nei.

Bra service  :huh: 

Håper noen andre selskaper er litt snillere med meg i morgen, eller så må jeg ty til bestefar  :tease:

Hvorfor i alle dager gjorde du ikke klar forsikringen på forhånd? Å kjøre mange timer fra sverige og hjem uten forsikring med ukjent bil er helt høl i hodet, hadde noe skjedd og du skadet andre mennesker/biler hadde du sittet med mange-million-gjeld resten av livet.

Aldri hent en bil uten å ha forsikringen klar!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker!

WOW, If forsikrer ikke en M3 før man evt er 35 år. Det må være det største bullshitet jeg har hørt. Ringte de kl 14.00, også skulle de ringe tilbake på grunn av et eller annet, noe de ikke gjorde.

Så da jeg ringte de opp igjen nå så fikk jeg vite at jeg ikke får forsikring hos de.

Så jeg ventet i nesten 5 timer på et nei.

Bra service :huh:

Håper noen andre selskaper er litt snillere med meg i morgen, eller så må jeg ty til bestefar :tease:

Hvorfor i alle dager gjorde du ikke klar forsikringen på forhånd? Å kjøre mange timer fra sverige og hjem uten forsikring med ukjent bil er helt høl i hodet, hadde noe skjedd og du skadet andre mennesker/biler hadde du sittet med mange-million-gjeld resten av livet.

Aldri hent en bil uten å ha forsikringen klar!

Jeg fikk ikke forsikret den uten chassisnr noe jeg ikke hadde før jeg hadde bilen. Litt kommunikasjonsvansker på grunn av diverse grunner skyldtes dette. Pluss at turen ble tatt litt på sparket, bestemte meg ikke for å dra før etter jobb på fredag.

Ringte forsikringsselskapet mitt når jeg kom opp dit, men hu ungjenta som jobbet da kunne ikke hjelpe meg.. Enda jeg hadde ringt de på dagen før jeg dro, og da fikk jeg beskjed om at det skulle gå fint om jeg hadde chassisnr, men det gjorde visst ikke det:p

Forøvrig også første gang jeg kjøper bil alene, så det var litt mer og huske på enn jeg trodde, spesielt da jeg skulle importere selv. Han svensken trodde også at forsikringen hansom gjaldt en uke til, men om den dekket oss var usikkert. Men, vi måtte jo hjem. Vi kom hjem klokken 05.00, han som var med meg skulle på jobb 07.00 stakkars :p

Skriver med min nye mobil, så det er sikkert mye skrivefeil her nå.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Cash is king vettu. 

Cash er definitivt ingen konge når det kommer til forsikring, nei..

Da misforstod du, bedre pris er king da, skjønte du visst ikke det da men skulle tro poenget mitt var åpenbart :p

Fortsatt ikke helt klar på hva du mener, da vi snakker her om å bli nektet forsikring av noen selskaper - altså ikke forskjeller i pris, men forskjeller i hvorvidt du i det hele tatt er velkommen som kunde.

"Cash is king" er et uttrykk som betyr at "den med penger i hånda får det som han vil", så jeg klarer ikke se relevansen.

Et uttrykk som kanskje passer bedre på det du mener er "forsikringshore" - en person(burde være alle) som bytter forsikring så ofte det lønner seg etter beste pris, og ikke eier noen form for lojalitetsfølelse overfor ett selskap.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Kommet hjem fra Goodwood Festival of Speed, og tenkte jeg kunne kjøre en liten anmeldelse/anbefaling her. Var rett og slett et helt fantastisk event.

Var på FoS for tre år siden, helt konge. Får prøve å rote meg tilbake igjen neste år, kanskje.

Tips:

Når du tar bilder av biler i fart; følg bilen med kameraet. Da blir bakgrunnen uskarp, og bilen skarp. Dette kalles panoreringsbilde. Ikke lett å få til med mobiltelefon, men med litt øvelse blir det ikke halvgærent. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Gjendsidige kunne forsikre for 20 000 i året. Med 50% og 8000 km. Forferdelig dyrt a gitt  :tease:

Tja, som forventet egentlig.

Men hvorfor sjekket du ikke det før du kjøpte bil? Kunne jo fått en mye styggere overraskelse. 

Lenke til kommentar

Cash is king vettu. 

Cash er definitivt ingen konge når det kommer til forsikring, nei..

Da misforstod du, bedre pris er king da, skjønte du visst ikke det da men skulle tro poenget mitt var åpenbart :p

Fortsatt ikke helt klar på hva du mener, da vi snakker her om å bli nektet forsikring av noen selskaper - altså ikke forskjeller i pris, men forskjeller i hvorvidt du i det hele tatt er velkommen som kunde.

"Cash is king" er et uttrykk som betyr at "den med penger i hånda får det som han vil", så jeg klarer ikke se relevansen.

Et uttrykk som kanskje passer bedre på det du mener er "forsikringshore" - en person(burde være alle) som bytter forsikring så ofte det lønner seg etter beste pris, og ikke eier noen form for lojalitetsfølelse overfor ett selskap.

Snakk om å lage en masse greier ut av ingenting toth..

Jeg mente bare da jeg skrev først at jeg hadde som sagt Gjensidige men når DNB sa jeg kunne få samme til halve prisen så erre Cash is King som gjelder, selvom Gjensidige skryter av tilbakebetalingsystemet på skadefri kjøring, var det uansett hade bra til dem fordi Cash is king når det er såpass store summer det var snakk om den gangen.. Så det er derfor jeg mente Cash is king selvom kontanter er noengang best å betale med men da skjønte du visst ikke greia da.. Mente vel også at kjetil_90 kanskje burde tatt en tlf å se hos Dnb hva de har å tilby siden jeg fikk såpass god på min, kanskje han får bra på M3en sin:)

Lenke til kommentar

Har du ikke gjort noen form for research på hva det faktisk koster å ha en slik bil?

Så klart. Det er jo ikke sånn at jeg ikke har råd til det. Jeg har også den sikkerheten at om det blir fort dyrt kan forsikringen settes på bestefar, noe vi avklarte før jeg kjøpte.

Det er heller ikke noe særlig dyrere enn jeg regnet med.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Noen biler og motorsykler, spesielt BMW Mx og Yamaha Rx respektive, er notoriske for å koste mange kilo bacon for alle under (minst) 26, og ofte under 30-35. Aldersgrense varierer litt fra selskap til selskap, men prøv å forsikre en R1 som 22-åring - det er nei takk over hele fjøla, eller et "tilbud" på 60k.

Lenke til kommentar

Også morsomt at de følger statistikken så slavisk at en 200hk Octavia RS med samme motor som Golf GTI koster ca det halve å forsikre iht nevnte GTI.

Njoo, men nå er det klart flere unge som kjøper GTI fremfor Octavia da, mens Octaviaen klart apellerer mer til voksne?

Når vi først er i kafeen, er det noen som har et enkelt triks mot subbing i hjulbue? Har for brede hjul når det er 4 i bilen, så ytterkant dekk skrubber mot "inner-fender", den av plast - kan den uten videre fjernes/trimmes/formes til å gi mer plass? (A6 4F)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...