Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommet hjem fra Goodwood Festival of Speed, og tenkte jeg kunne kjøre en liten anmeldelse/anbefaling her. Var rett og slett et helt fantastisk event. Goodwood er da et bakkeløp, så alt med hjul på kan i teorien kjøre opp der. Det som er spesielt kult med Goodwood er at ikke bare biler til flere titalls millioner stilles ut - de kjøres også i full blås opp bakken.

 

Om du så er interessert i F1, NASCAR, JDM, rally, drifting, så får du alt. Nå skal det sies at det største fokuset er på biler tidligere en 1980, hvor eldre Formel 1 og biler kjøres, men i år var det stor satsing på blant annet NASCAR, drifting, og litt mer råskap. Mad Mike var der, Ken Block (mye hypet opp som vanlig, men rå kjerre). Fikk også se Baja-biler og Trophy Trucks.

 

I år hadde Mazda satset stort, og det var virkelig wankel-feber der. Å se Le Mans 787B, eldre RX-7, ++ var fantastisk.

 

Eventet er enormt, og går over tre dager. Eneste negative jeg har er folkemengden. Det er stappfult, men området er så stort at de fordeler seg bra.

Kjører noen highlights her, og poster sikkert masse i Carspotting.

 

Starter med denne. En bil som kanskje vekker litt følelser hos noen. Herlig bil :)

U9I6CEU.jpg?1

 

 

 

 

 

 

 

Nydelig! Har sykt lyst til å dra dit selv.

Tør man spørre hva du måtte ut med for helgen inkl reisepris ?

 

Vill lyd i balja til mad mike! Så den live på gatebil.. Eneste grunnen til at jeg dro det året :p

Lenke til kommentar

M3'en med oljelampa?

Ja, faktisk:p

 

Dro og så på den, både jeg og han som var med meg gikk over hele bilen. Den er så godt som 99% strøken og helt rustfri i kanaler, hjulbuer osv. Så da kjøpte jeg den likesågodt. Tror det ikke skal komme noen overaskelser etterhvert som jeg får brukt den.

Kjøreturen hjem gikk ihvertfall uten tegn på noen feil. Kjørte i 6-7 timer ca.

 

Det eneste er småting som f.eks at den ene hydrauliske armen som holder panseret oppe er gåen, pluss den føleren.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Vi dro dit selv med min egen bil. Med tanke på relativt høye bensinpriser, og mange fyllinger når man kjører Norge (pluss mat på veien og hva det koster å ta Euro Tunnel) -> England, så er det nok ikke veldig mye dyrere med leiebil + fly. 

 

Hotellene i området får du til greie priser. Rundt 5-800 kroner natten. Nå skal det sies at vi bodde veldig enkelt, men har ikke bruk for noe mer en det. Få hoteller i området gjør at prisene hopper rimelig vilt i perioden, så bestill lenge i forveien.

Vi gikk for "Grandstand"-pakken, hvor man da får tilgang til alle tribunene under arrangementet, og jeg tror det koster ca. 2000 per person.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker! 

WOW, If forsikrer ikke en M3 før man evt er 35 år. Det må være det største bullshitet jeg har hørt. Ringte de kl 14.00, også skulle de ringe tilbake på grunn av et eller annet, noe de ikke gjorde.
Så da jeg ringte de opp igjen nå så fikk jeg vite at jeg ikke får forsikring hos de.

Så jeg ventet i nesten 5 timer på et nei.
Bra service  :huh: 

Håper noen andre selskaper er litt snillere med meg i morgen, eller så må jeg ty til bestefar  :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Har en på facebook som skryter skikkelig av bilen sin og syns denne er pen, jeg syns ikke helt det, hva syns dere egentlig?

 

(Den har såkalt USA front visst)..

 

11659300_10155732032785696_3389528807883

 

edit:

 

Fant en litt Stanced BMW E21, da må jeg si uten den fronten ble det jo plutselig pent igjen!

 

bmw-e21-320is.jpg

e21-bbs-rs-slammed-title1.jpg

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Så da jeg ringte de opp igjen nå så fikk jeg vite at jeg ikke får forsikring hos de.

 

Du får ikke forsikring hos gjensidige if i det heletatt eller får du ikke forsikret denne bilen hos gjensidige?

 

Haha for et bullshit selskap!

Jeg ville vært forsiktig med å kalle gjensidige if for et bullshitselskap når de ikke er så interessert i å forsikre en E36 M3. Det er jo tross alt en bil flere har kjørt i filler på forsikringselskapene sin regning. Jeg vil heller rette nesen mot alle de evneveike folkene som går i fra en sur polo til en M3 uten å lære seg bilen før de tøffer seg.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

 

Så da jeg ringte de opp igjen nå så fikk jeg vite at jeg ikke får forsikring hos de.

 

Du får ikke forsikring hos gjensidige if i det heletatt eller får du ikke forsikret denne bilen hos gjensidige?

 

Haha for et bullshit selskap!

Jeg ville vært forsiktig med å kalle gjensidige if for et bullshitselskap når de ikke er så interessert i å forsikre en E36 M3. Det er jo tross alt en bil flere har kjørt i filler på forsikringselskapene sin regning. Jeg vil heller rette nesen mot alle de evneveike folkene som går i fra en sur polo til en M3 uten å lære seg bilen før de tøffer seg.

 

 

Syns bare 35 år var litt drøyt.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...