Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bilen min til første EU-kontroll (2011 mod) i dag. Den skal være kontrollert og godkjent innen juni måned (reg.nr. slutter på 6). Jeg fikk den ikke godkjent grunnet rust på bakre bremseskiver og frist for utbedring står på kontrollseddelen til 30.06 som jo er i dag. Det sier seg selv at jeg ikke får utbedret feilen innen fristen og jeg lurer da på hva dette medfører ift. kjøring frem til feilen er utbedret. Jeg kommer til å bestille time for utbedring på verksted så snart dette lar seg gjøre, men det er lang ventetid på verksted lokalt. Kan jeg kjøre lovlig og ha dekning på forsikring i mellomtiden?

 

-eskhyo

 

Du får automatisk 3 måneder utsettelse før de kommer å henter skiltene dine :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper ikke med kraftig brems når glideboltene sitter dønn fast, og ene siden av skiven aldri får kontakt med bremseklossen... 

Hadde folk flest bremset litt hardt i stedet for å såvidt file på bremsene en halv kilometer før kryssene, så hadde ikke glideboltene satt seg fast in the first place :p

Lenke til kommentar

Hjelper ikke med kraftig brems når glideboltene sitter dønn fast, og ene siden av skiven aldri får kontakt med bremseklossen... 

Som nevnt mente jeg preventivt - det er for sent å redde dem med bråbrems når skaden allerede er skjedd. (derfor startet jeg innlegget med "til neste gang:" )

Lenke til kommentar

 

 

Skifte av skive og klosser er jo en enkel jobb da..

Litt med tungvint på en bil med elektronisk parkbrems.. ut i fra spørsmålene, vil jeg tro at han ikke har en VAG-COM..

Jeg så først nå at det var en 2011 passat.

Da er det bare å kjøpe seg ny bil heller :-P

 

 

Ikke fuuult så gale, men ja. Hjemmemekken blir litt vanskeligere :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Faderen titter på bil nummer to nå. Det skal være en søndagsbil, som han kan ha glede av. Noen forslag til mellom 100 og 200 tusen?

MX5 og Z4 blir for lav, da han har problemer med ryggen. Defender finnes ikke i bra stand og er ikke driftsikker nok. En amerikaner er nok det beste alternativet.

Lenke til kommentar

Faderen titter på bil nummer to nå. Det skal være en søndagsbil, som han kan ha glede av. Noen forslag til mellom 100 og 200 tusen?

MX5 og Z4 blir for lav, da han har problemer med ryggen. Defender finnes ikke i bra stand og er ikke driftsikker nok. En amerikaner er nok det beste alternativet.

Alfa Romeo, slår ikke feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...