Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig fått prøve nye Skoda Superb.

Selv om jeg jobber i konsernet og er nærmest forpliktet til like bilene våre, tok denne helt innersvingen på meg. Autzeitung har mye rett i å sammenligne den med BMW 5 og Merce E (fanboy-flame inc) selv om den ikke er markedsretta mot premium.

190hk diesel med 4x4 og DSG samt 19" felger er et must -> veil. 513.000,- før rabattdiskusjon.

Eller en 280hk bensin 4x4 DSG til 677.000,- (blir kanskje litt overkill?).

Vurderte Passat også, men den har jeg slått helt fra meg nå.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått prøve nye Skoda Superb.

Selv om jeg jobber i konsernet og er nærmest forpliktet til like bilene våre, tok denne helt innersvingen på meg. Autzeitung har mye rett i å sammenligne den med BMW 5 og Merce E (fanboy-flame inc) selv om den ikke er markedsretta mot premium.

190hk diesel med 4x4 og DSG samt 19" felger er et must -> veil. 513.000,- før rabattdiskusjon.

Eller en 280hk bensin 4x4 DSG til 677.000,- (blir kanskje litt overkill?).

Vurderte Passat også, men den har jeg slått helt fra meg nå.

Hvordan ligger Skoda an med online-tjenester, er de oppe og går med google maps, trådløs sone, live-info etc?

Bakluka på Superb er jo en enorm fordel, jeg kan ikke fatte og begripe at ikke dette blir en generell sedan-standard. Hva kan være minuset?

Min A6 sedan har et svært bagasjerom - det som alltid begrenser hva jeg får med meg er den lille åpningen. Jeg kunne fint brukt den som IKEA-vogn hvis jeg bare kunne løfte bakruta og.

Lenke til kommentar

August blir en spennende måned! :D Sitter her å bestiller vannskjærte eksosflenser, for skal lage custom grenrør til skrubaruen sammen med han som hjalp meg på den hjemsøkte grønne bilen.

Skal lage jigg for å produsere grenrør, så jeg må bare betale materialkost, mot at han får jiggen og kan produsere flere grenrør for salg :D (Stor etterspørsel etter UEL grenrør til nyere NA subaruer)

Vi vil også foreta en benking med orginalrør, customrør og customrør med justering av map.

Blir veldig interessant :D

Lenke til kommentar

Da har jeg....sniiiiiiip...

Hvordan ligger Skoda an med online-tjenester, er de oppe og går med google maps, trådløs sone, live-info etc?

Bakluka på Superb er jo en enorm fordel, jeg kan ikke fatte og begripe at ikke dette blir en generell sedan-standard. Hva kan være minuset?

Min A6 sedan har et svært bagasjerom - det som alltid begrenser hva jeg får med meg er den lille åpningen. Jeg kunne fint brukt den som IKEA-vogn hvis jeg bare kunne løfte bakruta og.

Blir nok mye likt VW med SmartLink speiling av apper fra mobil osv, men jeg mener å huske at bilen kommer med simkort inngang og det åpner for alt fra Wi-Fi/mobildata til telematikk. Vi får se hva som skjer det neste året ;) Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Er nok artig å kjøre tenker jeg!

Har du tenkt ut noe mtp PKK? Tenker du å skru ned alt selv før godkjenning og på igjen etterpå? Vurderer muligens presse en gang i framtiden, mtp at jeg har blitt stoppet hele 0 ganger i kontroll i løpet av de 2 siste årene der jeg har kjørt nærmest hver dag.

Lenke til kommentar

Er nok artig å kjøre tenker jeg!

Har du tenkt ut noe mtp PKK? Tenker du å skru ned alt selv før godkjenning og på igjen etterpå? Vurderer muligens presse en gang i framtiden, mtp at jeg har blitt stoppet hele 0 ganger i kontroll i løpet av de 2 siste årene der jeg har kjørt nærmest hver dag.

Er så heldig at jeg kjenner en mekaniker som driver ett verksted der jeg bor, han bryr seg ikke om sånt engang og mens han går over bilen sitter jeg med dagens avis, drikker kaffe, tar litt kjeks og ser ut vinduet ossen det ligger an.. Jeg kommer aldri til å bruke noen andre enn hans verksted for å si det mildt.

Hva slags bil er det du har og vurderer presse på? Kan virkelig anbefales for å si det sånn, ikke minst er ESS kjempeflinke, selvfølgelig legger de vekt på at det skal bli sprekt, men viktigst av alt er at det skal vare så overhodet lenge som mulig.

Skal aldri være nødvendig med motor overhaling, bilen skal tåle det i all slags vær/temperatur, over langtids kjøring med boost, osv osv..

Kompressoren er vedlikeholdsfri liksom.. Ikke uten grunn sa Hans Petter på ESS at de har blitt største leverandør på kompressorer i verden.. De gjør det bedre i USA enn i Norge der det starta :p i Norge er det bare en liten del av kaka :D

http://www.esstuning.com/pages/About-us.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...