Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er så satt på spissen, men allikevel så sant at jeg nesten blir litt kvalm. Hvor mange bryr seg virkelig om at den er "miljøvennlig"? Folk ser sparte penger og spart tid,

Men hva så egentlig? Så lenge det er fritt frem for alle å kjøpe el-bil har vi vel ikke andre å klage på enn oss selv som ikke bytter? Man kan ærlig talt ikke hugge huet av folk for å utnytte de fordelene som tilbys. 

Vi kan ikke hyle at vi hater alle som har BSU eller boliglån ung med gode renter bare fordi vi selv har en annen løsning/bank.

Lenke til kommentar

Til min store forskrekkelse så var det en hel pytt i bunnen bak i bilen min. Jeg visste at det lakk vann inn døren, men jeg fikk ikke vite hvor ille det var før etter at bilen stod stille i en måned på vestlandet.

Kjøpte meg en våtstøvsuger på Biltema som varte i 10 sekunder (bokstavelig talt) før den knelte, returnerte den og kjøpte en litt dyrere modell som fungerte fint. Jeg har også tørrvasket gulvet med interiørshampoo. Har også tenkt føne det tørt med en vifteovn.

Nå må jeg bare fikse låsemekanismen til døra, som viser seg å være et veldig mystisk problem som jeg ikke finner ut av.

Har dere innspill til andre ting jeg bør gå over?

Lenke til kommentar

Sjekk fuktsperren bak dørtrekket/dørpanelet. Kjøp nye clips fra Ebay. Disse knekker ved demontering og du får ikke trekket skikkelig på plass igjen. Om ett av beina på klipsen er knekt må du hive den, så klem på alle sammen før du monterer igjen.

Lenke til kommentar

Fuktsperren er i ganske dårlig stand, siden jeg har vært inni døren før. Men det skal vel ikke renne litervis med vann inn fra der?

Noen idéer om hvorfor døren oppfører seg så merkelig? Jeg har sjekket alle vaiere og skrudd ut og inn, og justert klinken flere ganger uten resultater. Må dra litt ekstra hardt i håndtaket før døren spretter ut, og jeg må ha mer kraft for å lukke døren. Skulle nesten tro at noe var i klem.

På den positive siden så har jeg fikset ventilhuset, vasket av olje fra motoren, byttet knapper på klimapanelet og fått meg 5 ekstra hestekrefter  :green:

IMG_20150617_194216.jpg

Lenke til kommentar

Noen som vet om en nettside hvor jeg kan bestille Alfa Romeo grill foruten ebay?

Ønsker bare å se om det er noen norske nettsider som selger billig og ikke like lang ventetid som f.eks ebay.

Mener autoital hadde dette inne til rundt 900kr.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en nettside hvor jeg kan bestille Alfa Romeo grill foruten ebay?

Ønsker bare å se om det er noen norske nettsider som selger billig og ikke like lang ventetid som f.eks ebay.

Mener autoital hadde dette inne til rundt 900kr.

Bilen er vel kjøpt ny på autoital tror jeg, så kanskje jeg skal ta en nærmere titt på den :p

Men ebay ligger høyt oppe på listen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva tenker dere om delsyntetisk mot syntetisk? Er sykkel det er snakk om. 

Er en 125cc fire-takt. Ligger stort sett på 6-7-tusen rpm, men med så lite krefter skjer det relativt ofte at jeg må opp på 11-tusen rpm. 

Så, utifra dette behovet, er det nødvendig å kjøpe syntetisk? Planlegger å bytte olje på hver 4000 km. 

Edit: Er snakk om delsyntetisk fra Castrol.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Er vel bedre filmstyrke på syntetiske oljer, noe som kan være fordelaktig for deler som er under høy belastning og roterer i høye hastigheter.

Går vel ikke så mye olje på en sykkel? Blir det noe særlig forskjell enn et par hundrelapper?

Lenke til kommentar

harrymann :tease:

Hele poenget er at det skal være harry. Enten jeg mobber de med klistermerker eller blir en av de med klistermerker selv så er det kjipt å ta seg selv for seriøst.  :wee:

Jauda var bare en frekk spøk hehe.

Bare ikke det utvikler seg til sånn her:

Sticker-Art-Car.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er vel bedre filmstyrke på syntetiske oljer, noe som kan være fordelaktig for deler som er under høy belastning og roterer i høye hastigheter.

Går vel ikke så mye olje på en sykkel? Blir det noe særlig forskjell enn et par hundrelapper?

Neida, er snakk om 100 kr.

Da går jeg for syntetisk neste gang.

Lenke til kommentar

Hvor lenge "varer" en firehjulskontroll igjen? Altså, hvis jeg monterer coilovers på bilen min og tar firehjulskontroll, hvor lang tid kan det gå før den ikke er gyldig til godkjenning lengre? 

Er ikke noe holdbarhetsdato på den, men mulig at BT vil stusse hvis det tok flere mnd fra kontrollen til du viser bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...