Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal man egentlig med nybil kjøre den på lave turtall dens første 1500 km?

Man skal la stempelringene få tid til å tilpasse seg sylinderveggene og danne en skikkelig forsegling.

Hm ok. Jeg var litt uerfaren på isen her forleden og måtte dra bilen til 4k omdreininger for ikke å fyke rett i en annen bil - er det litt for mye omdreininger når bilen bare har gått 200km? :/ (skal nevnes at bilen bare har 6k omdreininger)

Nei det er ikke noe problem. Selv tok jeg og ræv kjørte min golf når den hadde gått fra 50-1000km flere ganger. Inkl min far som skulle leke med den 1 gang, hvor han lå på rødlinja flere ganger i 2 gir :p Aldri vært så sikker på at det skulle skje noe galt før.

Men merk, jeg sier ikke at du nødvendigvis også skal gjøre dette, men jeg syntes innkjøring er en smule oppskrytt når det gjelder mindre motorer.

Takk for beroligende post. :)

Neida, skal selvsagt ikke kjøre den i høye turtall med vilje i alle fall før jeg får lov til det. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ble det veldig vesentlig å spørre hvor du bor og hvor du kjører.

Jeg bor i Oslo-området, så en del av kjøringen foregår naturlig nok på rimelig bare veier. Jeg har likevel kjørt mye på ordentlige vinterveier - både på kortere og lengre turer.

Lenke til kommentar

Har lagt bilen ut til salg, og så er det en vemmelig trønder som ringer. Han er rett og slett frekk. Han ringte nå nettopp. Det endte opp med at jeg la på røret. Skammelig frekk og uhøflig. Har dere opplevd lignende, hva gjorde dere? Vil gjerne ha noe å si hvis han evnt. ringer neste gang.

Lenke til kommentar

Toyota FT-86 II Concept er kul! Nå kommer vel FT-86 først, men denne ser mye bedre ut. Minner kanskje mest om Mazda RX-8. Vi ser ofte store forskjeller på konseptbiler og de som faktisk blir produsert, men denne bør jo være fullt mulig, iallefall eksteriør. Interiøret har jeg ikke sett.

DinSide artikkel.

FT86 kommer ikke, det er FT86-II som har tatt over, og som nærmer seg produksjonsklar modell. Interiøret ryktes å bli ganske likt det vi så i FT86-konseptet, men glidelåsene får vi nok ikke se noe til :(

Lenke til kommentar

Har lagt bilen ut til salg, og så er det en vemmelig trønder som ringer. Han er rett og slett frekk. Han ringte nå nettopp. Det endte opp med at jeg la på røret. Skammelig frekk og uhøflig. Har dere opplevd lignende, hva gjorde dere? Vil gjerne ha noe å si hvis han evnt. ringer neste gang.

Haha, sikkert en råner. Hvis folk er uhøflige så bare legg på, det er din bil og du selger den til akkurat hvem du vil :)

Lenke til kommentar

Haha, sikkert en råner. Hvis folk er uhøflige så bare legg på, det er din bil og du selger den til akkurat hvem du vil :)

Ikke en råner faktisk. Men en godt voksen mann som snakket for sin 18 år gamle sønn. Han kom blandt annet med skambud, og ikke nok med det så virka fyren rett og slett sint. Blir jo litt satt ut, er jo rett før man spør om man har gjort fyren noe :p Men men.. Er en "spesiell" bil jeg selger, og han var vel mer interessert enn det han ville innrømme, siden han er villig til å reise 16-20 timer med bil for å hente den.. for en fjott

Lenke til kommentar

Bruktbilsalg kan være en prøvelse.

En historie fra i fjor:

En sleip kjøper (jobber for øvrig som bruktbilselger) klarte å overbevise selger (en helt vanlig privatperson) om at de hadde en muntlig avtale om salg til 20.000 kr under oppgitt pris på Finn. Selgeren trodde ikke de hadde inngått noen slik avtale, men kjøperen var såpass aggressiv at han ikke turte annet enn selge bilen til vedkommende. En kamerat av meg var faktisk villig til å betale oppgitt pris. Kjipt å tape 20.000 kr på slikt.

Lenke til kommentar

Satan, jeg angrer fortsatt på at jeg ikke kjøpte den 155 Q4-en som var til salgs i fjor. (Eller i det minste dro for å se på den.) Den så strøken ut, og i ettertid har jeg ikke sett én eneste Q4 til salgs - verken i Norge eller utlandet.

Lenke til kommentar

vil helst ikke si det, pga å holde anonymiteten

Bør kanskje fjerne avataren din da. Det er én Alfa med like potter tilsalgs på finn.no. Men selvfølgelig, kan jo være en random bil du har til avatar.

Er nok ikke så heldig å ha en alfa... enda :p that time will come! ..in 20 years

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Helt enig. stilrent og ryddig. Man drukner ikke i knapper.

ADVARSEL, bør ikke åpnes av de med svakt hjerte!

Det stikk motsatte av hva Ford holder på med:

0908_06_z+2011_ford_fiesta+interior_view.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...