Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LL04 er vel strengt tatt ikke et behov her i Europa, og Castrol kan være så mangt, med både dyre og billige varianter.

Selv har jeg ikke den billigste oljen på min bil (Mobil 1 New Life 0W-40), men jeg kjøper LL01/LL04 etter hva jeg gidder å investere i bilen. Når motoren begynner å nærme seg 200.000km så kommer jeg nok til å bytte til Biltema uten å tro at jeg like godt kunne fylt på med sand.

Jeg vil tro at en gammel motor har mye bedre av å få byttet billig olje mye oftere, enn å kjøre på svindyr olje hele service-runden.

Lenke til kommentar

Kjøper da vitterlig ikke noe så viktig som det som skal smøre bilens motor og girkasse fra Biltema uavhengig om bilen har gått 10 eller 200.000km. Etter hva jeg vet er det ingen offisiell uttalelse på hvem som produserer oljen for biltema, og det gjør det vanskelig å kunne vite at oljen faktisk er av forventet kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt noe vondt om Biltema sin olje før.

Poenget mitt er ikke at du skal sluntre unna med olje, men heller være fornuftig. Jeg kan absolutt støtte noen som vil kjøpe Castrol, men å sverge til et olje-merke eller kjøpe motorsport-utgaven blir for dumt. Jeg kan også forstå at Castrol ikke har sprengt motoren demmes enda, og at de derfor kan bekrefte at oljen gjør jobben sin, men det gjør da vitterlig alle oljer som oppfyller den sertifiseringen man skal ha. Lyver Biltema på sertifiseringen så kan jeg lukte brent olje og massesøksmål.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Må dere virkelig til med verktøy for å bytte lyspærer

På E-klassen er det gjort på et minutt å bytte xenon-pære, og det helt uten at man må ha noe som helst verktøy..

Volkswagen anno 2002

78A7ABAA-29D4-439B-A475-11A08E8BE699_zps

For å gjøre det enda lettere, så må man snu på dekka for hver gang man skal til skruene i framre hjulbue...

Det burde være fengselsstraff for denne designen.

Og når det først er gjort så hinsides ræva bør det DEFINITIVT være gratis pærebytte hos Møller hele bilens levetid.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt noe vondt om Biltema sin olje før.

Poenget mitt er ikke at du skal sluntre unna med olje, men heller være fornuftig. Jeg kan absolutt støtte noen som vil kjøpe Castrol, men å sverge til et olje-merke eller kjøpe motorsport-utgaven blir for dumt. Jeg kan også forstå at Castrol ikke har sprengt motoren demmes enda, og at de derfor kan bekrefte at oljen gjør jobben sin, men det gjør da vitterlig alle oljer som oppfyller den sertifiseringen man skal ha. Lyver Biltema på sertifiseringen så kan jeg lukte brent olje og massesøksmål.

Jeg bruker olje fra Biltema. 5W-40 helsyntetisk etter VW 502.00 spesifikasjon. Kjøper 10-liters dunker med en literpris på 60kr. Funker veldig bra.

Når olja ikke koster mer, samt er lett å få tak i, bytter jeg gjerne litt oftere enn 15k km. Men filter kjøper jeg ikke der. :)

Lenke til kommentar

Uten masse turtall og brøl vil den desverre aldri vinne i mine øyne. Selv om det sikkert er grisemorro med maks ytelse med engang man trår inn pedalen.

Kom ikke 918, La Ferrari og P1 i år? Eller var det i 2014? La Ferrari er en soleklar favoritt hos meg ihvertfall!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Satt på i en tesla model s på lørdag, det var jo god trøkk, og den sparka greit fra seg, så jeg som er komplett petrolhead og H gir fan trakk på smilebåndet..

Men jeg kunne aldri hatt det selv..

Får prøve å få sitte på i P85D'en til en bekjent i drammen før jeg gjør opp min mening om tesla helt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...